2011-06-08, 18:54
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
det finns inte nån anledningen att döda fåglar, fiskar med mera varför dödar ni oskyldiga djur? gillar ni att dom plågas?

Jo, det gör det. Mat, viltkontroll (eget ord men ni fattar) och för dom olika djurens hälsa (inavel etc). Nu är jag väl mest inne på vilt och inte fisk och fågel iofs.

Hur menar du "oskyldig"? Måste djuret rånat en pensionär för att bli lovligt byte eller vad?
Citera
2011-06-08, 19:36
Bannlyst
Citat:
det finns inte nån anledningen att döda fåglar, fiskar med mera varför dödar ni oskyldiga djur? gillar ni att dom plågas?

Va är det för fel på dig?

Människan har Alltid jagat för föda och kläder.
I djurvärlden är det fan så mycke grymmare död än en kula från en jägare.

Om du ser till fisk så skulle jag nog föredra att bli klubbat ihjäl än bli riven i småbitar av en Grizzly.

Om jag jagar?
Nej
Fiskar?
japp och myser varje gång fisken tar på draget.
Citera
2011-06-08, 19:44
Bannlyst
TS, som är neger (somalie antar jag?) mår du bra av att döda, misshandla och förnedra oskyldiga svenskar?

Klart som fan ingen jägare njuter av att döda ett djur. Vad skulle ts äta om inte jägare fanns? Ja, förmodligen samma som nu. Bara vattenmelon och ingen kyckling?

Edit: Ts är provocerande i varenda jävla tråd. När ska PK moderatorna banna honom?

Garanterar att detta inlägg tas bort som vanligt av PK-maffian.
Senast redigerad av Mr.Sölve 2011-06-08 kl. 19:48.
Citera
2011-06-08, 19:45
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Det är en fantastisk känsla att veta att djuret du äter dog direkt och utan plågor och stress i en köttfabrik. Hade jag tillgång till mera mark skulle jag bara äta jagat kött.
Vad äter du själv, Bajs? MVH
Citera
2011-06-08, 19:52
Medlem
SportTacs avatar
Mår du bra av att köpa kött som kommer från massproducerade farmar i centraleuropa, som slaktats med gas/bultpistol/fått halsen avskuren när de fortfarande levde?
Citera
2011-06-08, 20:30
Medlem
serbers avatar
Kom inte med några nymodigheter och sätt dig på tvären...vi har jagat så länge människan har funnits så jag förstår inte varför vi inte skulle jaga så länge det går? Folk skjuter inte älgar för en trofé utan det är heltheten likadant med att fiska att komma ut, koppla av, adrenalin, träffa folk, fixa mat när gädda kostar 130kr/kg på ICA...då kan man låna fiskespö eller ta ett gammalt som föräldrarna eller deras föräldrar haft och fiska upp en gratis osv folk har olika anledningar, sen kan man ju undra hur du ser på om en 2 gäddor som bitar ihjäl varandra eller om man fiskar upp en och knackar den i huvudet så den dör direkt eller varför inte en älg som blir skjuten och ramlar ihop en stund senare än att blir attackerad utav ett annat djur och kanske blir skadat men undkommer och lider till sin död...jag anser att det är lika naturligt för människan att jaga och äta djur som det är för andra djur att jaga och äta djur...folk som är emot är för sina nymodigheter dom tycker säkert att man ska sitta med en dator från första klass idag istället för att lära sig skriva med papper och penna.

Jag är inte jägare med skjutvapen, jagar fisk gör jag gärna ofta och länge.
Senast redigerad av serber 2011-06-08 kl. 20:36.
Citera
2011-06-08, 20:38
Medlem
Ser ingen som helst mening med att döda något som jag inte tänkt äta (insekter är dock ett undantag) så jag svarar ja.
Citera
2011-06-08, 20:41
Medlem
Citat:
Mår vargar och lejon samt andra rovdjur bra när dom dödar sina byten?
Antagligen.

Varför ska djur ha ensam-rätt på att få döda andra djur?
Citera
2011-06-08, 21:14
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:

Oroa dig inte jag släpper tillbaka fiskarna jag fångat! allt frid o fröjd!?
Citera
2011-06-08, 21:18
Medlem
Quorthons avatar
Vad är det som djuren är oskyldiga till?
Citera
2011-06-08, 22:15
Medlem
Daineas avatar
Citat:

Mest gør jag det før att reta upp disneyfierade djurrættsaktivister.
Citera
2011-06-09, 00:03
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:

Inget djur gjort av smaklig fett och proteinvävnad kan ses som oskyldigt. Så nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in