Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2011-07-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondendar
Jag tror att det alltid finns en annan utväg. Självmord är en undanflykt, en lättare väg ut från saker man inte klarar av att hantera. Som man egentligen skulle klara av om man bara kämpade lite. Sen skulle den saken lösa sig och allt skulle vara bra igen. Tog man livet av sig skulle man aldrig få uppleva den lösningen och hela livet försvann utan en större anledning. Det finns ALLTID en annan lösning.
Jag vet inte om du är ett jävla troll, eller om du bara är genuint dum i huvudet, men ge blanka fan i att kalla folk som har tagit, eller försökt ta, livet av sig för lata personer som inte ens kämpat "lite"! Jag tror nog att folk som mår så dåligt har kämpat mer än vad de flesta har.

Självklart borde folk få ta livet av sig, och till alla er som kallar självmordsbenägna för fega; Är det fegt att sova när man är trött? Är det fegt att göra något kul när man har tråkigt? Är det fegt att ta en kopp kaffe när abstinensen kommer?

Att undvika dåliga upplevelser är inte nödvändigtvis fegt.
Citera
2011-07-12, 21:02
Medlem
serpentinen-s avatar
Ja varför skulle man inte få ta livet av sig om man inget hellre önskar?
Såklart det finns närastående som kommer bli sårade, men vad är egentligen värst: Att tvinga sig genom livet för att andra ska vara glada, eller att avsluta sitt lidande trots att andra blir ledsna?
Jag tycker det är själviskt att säga att man inte ska/får ta livet av sig. Vill man verkligen ta livet av sig så mår man såpass dåligt, att en person som aldrig mått likadant kommer kunna förstå.
Citera
2011-07-13, 11:51
Medlem
att ta självmord är elegant på något sätt, det bevisar hur mycket självkontroll du har. Att ta livet av sig måste man få välja själv. Det är liksom DITT liv. ingen borde välja åt en. Håller med dig till 100, varför lida liksom ?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in