2011-06-08, 19:01
Medlem
InfidelKafirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ja några foto på hur det ser ut omkring, ena tidningen påstår ju att den till offret bekante såg genom fönstret, men det låter inte möjligt om markplan inte finns?

Genom brevinkast var det väl?

Edit:
Citat:
efter att ha sett blodspår när han tittade in genom brevlådan.
Från GP

OT
Citat:
Det är ett av de lugnaste områdena i stadsdelen
Från GP: Är det en ren lögn eller? Då det har beskrivits som ett av det värre här av några..
Senast redigerad av InfidelKafir 2011-06-08 kl. 19:03.
Citera
2011-06-08, 19:11
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfidelKafir

Edit: Från GP

OT Från GP: Är det en ren lögn eller? Då det har beskrivits som ett av det värre här av några..

Brevinkast, genom fönster och genom dörr öppnad med extranyckel är olika bud i olika artiklar. Men foton kanske kan avskriva genom fönster, kanske går via hitta gatuvy också, ska kolla in.

Ang. lugnt eller stökigt;

Vet att det bor en del missbrukare där och tror tyvärr GP skönmålar snarare än att skribenterna här ljuger.
Senast redigerad av platyzma 2011-06-08 kl. 19:18.
Citera
2011-06-08, 20:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Brevinkast, genom fönster och genom dörr öppnad med extranyckel är olika bud i olika artiklar. Men foton kanske kan avskriva genom fönster, kanske går via hitta gatuvy också, ska kolla in.

Ang. lugnt eller stökigt;

Vet att det bor en del missbrukare där och tror tyvärr GP skönmålar snarare än att skribenterna här ljuger.

Du glömde att han också kände på dörren som var olåst.

Mannen har nyligen kommit hit och bor i en lägenhet, hyrd i andra hand.

Kan det finnas skäl att misstänka att han var här på uppdrag och höll sig gömd i lägenheten tills vissa aktiviteter i Gbg hade lugnat ner sig. Kanske någon hittade honom.

Det som talar emot det är förvisso att han umgicks med i tjej med barn i Gbg. Kanske han gjorde något ex förbannad.
Citera
2011-06-09, 10:39
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....t-det-ar-mord-

Enligt GP bekräftar nu polisen att mannen faktiskt blev mördad.
Nån som vet nåt mer om den stackars bosniern?
Citera
2011-06-10, 01:14
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TBBK
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....t-det-ar-mord-

Enligt GP bekräftar nu polisen att mannen faktiskt blev mördad.
Nån som vet nåt mer om den stackars bosniern?

Nyanländ och bergsjön, känns som det inte kommer flöda av info tyvärr. Men någon i området kanske fått veta mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du glömde att han också kände på dörren som var olåst.

Mannen har nyligen kommit hit och bor i en lägenhet, hyrd i andra hand.

Kan det finnas skäl att misstänka att han var här på uppdrag och höll sig gömd i lägenheten tills vissa aktiviteter i Gbg hade lugnat ner sig. Kanske någon hittade honom.

Det som talar emot det är förvisso att han umgicks med i tjej med barn i Gbg. Kanske han gjorde något ex förbannad.

Ja just jävlar den varianten fanns också. Jo svartsjukehistoria, kan vara ett alternativ. Jag är även lite inne på att han känt sig hotad på nåt vis och därför bett polaren kolla till honom då och då. Om det stämmer att det var mitt i natten han hittades så är det ju annars underligt varför kompisen gått förbi vid den tiden?
Senast redigerad av platyzma 2011-06-10 kl. 01:16.
Citera
2011-06-12, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InfidelKafir

Edit: Från GP

OT Från GP: Är det en ren lögn eller? Då det har beskrivits som ett av det värre här av några..
Jag tycker att det är ett lugnt område. Har nästan aldrig märkt av att det har varit massa bråk eller något här. Finns säkert en jävla massa skumma människor som driver omkring, men inget man märker av.
Citat:
Nyanländ och bergsjön, känns som det inte kommer flöda av info tyvärr. Men någon i området kanske fått veta mer?
Fick höra någonting väldigt intressant ikväll. Det hade börjat brinna i vårt soprum, så när mina grannar stod utanför och samtalade så var det en kvinna som bor över mig som sprang runt och snackade sinsemellan med grannarna. Hon påstod att en kvinna i samma uppgång som den mördade mannen, eller i uppgången jämte (hörde inte riktigt) hade vaknat av att någon hade stängt igen hennes dörr mitt i natten. När de hade sökt igenom den mördade mannens lägenhet, så hade de hittat en lapp som tillhört kvinnan. Om kvinnan och den mördade mannen har någon koppling, mer än att vara grannar, uppfattade jag aldrig. Låter väldigt luddigt nu, då jag inte riktigt hörde vad min granne sa, men jag ska försöka få historien återberättad igen.
Citera
2011-06-12, 09:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyeism
Jag tycker att det är ett lugnt område. Har nästan aldrig märkt av att det har varit massa bråk eller något här. Finns säkert en jävla massa skumma människor som driver omkring, men inget man märker av.

Fick höra någonting väldigt intressant ikväll. Det hade börjat brinna i vårt soprum, så när mina grannar stod utanför och samtalade så var det en kvinna som bor över mig som sprang runt och snackade sinsemellan med grannarna. Hon påstod att en kvinna i samma uppgång som den mördade mannen, eller i uppgången jämte (hörde inte riktigt) hade vaknat av att någon hade stängt igen hennes dörr mitt i natten. När de hade sökt igenom den mördade mannens lägenhet, så hade de hittat en lapp som tillhört kvinnan. Om kvinnan och den mördade mannen har någon koppling, mer än att vara grannar, uppfattade jag aldrig. Låter väldigt luddigt nu, då jag inte riktigt hörde vad min granne sa, men jag ska försöka få historien återberättad igen.

Ja det där lät jäkligt skumt, så luska så mycket du kan. Vore kul om det faktiskt kom fram något i denna tråd så den inte bara dör ut av "inte gola"-mentaliteten därute.
Citera
2011-06-16, 15:58
Medlem
platyzmas avatar
Årets kortaste mord-tråd? Don't snitch i B-sjön =/
Citera
2011-07-09, 16:32
Bannlyst
Citat:
Årets kortaste mord-tråd? Don't snitch i B-sjön =/
Känns verkligen som att allt tystas ner ordentligt här ute. För några år sedan när två bröder blev skjutna på komettorget, varav en dog, så tystades allt ner och man fick aldrig riktigt veta om de fått tag i GM eller inte.

I det här fallet är det svårt att få reda på någonting. Det var en äldre man med utländskt ursprung och som precis hade kommit hit (till Göteborg). Finns inte så mycket att gå på. Jag bor ju bara här tillfälligt också, så jag har ju inga större kontakter här i området.
Citera
2011-07-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyeism
Känns verkligen som att allt tystas ner ordentligt här ute. För några år sedan när två bröder blev skjutna på komettorget, varav en dog, så tystades allt ner och man fick aldrig riktigt veta om de fått tag i GM eller inte.

I det här fallet är det svårt att få reda på någonting. Det var en äldre man med utländskt ursprung och som precis hade kommit hit (till Göteborg). Finns inte så mycket att gå på. Jag bor ju bara här tillfälligt också, så jag har ju inga större kontakter här i området.

den misstänkte GM i det fallet flydde utomlands har publicerats med både namn o bild i tidningar , det nya fallet har väl inte folk så mycke koll på med tanke på omständigheterna, Bsjön finns väl lika många som pratar som alla andra ställen i sverige inte direkt bronx vi pratar om
Citera
2011-07-11, 08:35
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burgerkingMC
den misstänkte GM i det fallet flydde utomlands har publicerats med både namn o bild i tidningar , det nya fallet har väl inte folk så mycke koll på med tanke på omständigheterna, Bsjön finns väl lika många som pratar som alla andra ställen i sverige inte direkt bronx vi pratar om

Namn och bild, vem var/är han då? Sen vågar jag påstå rakt av att Polisen får fler vittnen till brott i centrala stan än i Bergsjön även om det är ungefär lika mycket folk i rörelse vid händelsen, trots att Bronx nivå är en bit bort än...
Citera
2012-01-15, 23:29
Medlem
Bessim e namnet på Juggen, Jag bodde 2 uppgångar ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här