2011-06-08, 13:55
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstadskatt
Uppdaterat just nu ! Mannen hyrde lägenheten av en äldre kvinna. Finns bara 8 skrivna på adressen som skall vara Meteorgatan 36 ! Ingen med det namnet passar in på ålder .
Däremot flera personer från forna Jugoslavien på adressen. Samtliga äldre personer.

Säker på att det är nummer 36? Enligt GP ligger bostaden i markplan och det verkar inte finnas några marklägenheter på 36:an...
Citera
2011-06-08, 14:21
Medlem
Bilden på www.gp.se är tagen vid nummer 36.
Sen om det är där det har hänt eller om dom knackar dörr där framgår inte.

http://www.gp.se/image_processor/1.6...3769552030.jpg
Citera
2011-06-08, 14:40
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bängring
Mums hoppas att det är Aha, Jack eller någon annan i den umgängeskretsen så att blodbadet kan börja! JiiiiHAAA!

//bäng

Ja ska folk ändå mördas så skulle det vart naice om det va nån av dom maffiawannabees´en. Nu verkar det inte vara det då BO ser ut att vara i övre 30-årsåldern och Bosnier. Vad är det för bosnienfolk som bor där på gatan, nån lurig familj eller zigenare eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Storstadskatt
Uppdaterat just nu ! Mannen hyrde lägenheten av en äldre kvinna. Finns bara 8 skrivna på adressen som skall vara Meteorgatan 36 ! Ingen med det namnet passar in på ålder .
Däremot flera personer från forna Jugoslavien på adressen. Samtliga äldre personer.

Det verkar ju va A*sa Ka**ic eller Za*a Be**ic som är den som hyrt ut lägenheten. Hyresgästen var väl nyanländ åtminsone till Göteborg?
Senast redigerad av platyzma 2011-06-08 kl. 14:45.
Citera
2011-06-08, 15:30
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eir
Nämen så mysigt! Och dit måste man eventuellt få flytta snart!

Den Södra delen av Bergsjön är ett av Göteborgs sämsta ställen. Det är inte mord varje dag men det är mycket knarkare och dåliga personer som bor där. Lägenheterna är tillsammans med stjärnhusen i Frölunda bland de sämst skötta i hela Göteborg. Bara så du vet. Undvik framfört allt Atmosfärsgatan. Fast Meteorgatan är även den dålig.
Citera
2011-06-08, 15:30
Bannlyst
Fy fan va läskigt. Jag har en ganska cp dygnsrythm, så när jag klockan 03:30-4:00 imorse gick ut på min balkong så tyckte jag att någon skrek "hjälp hjälp". Men jag trodde först att det bara var min hjärna som spelade mig ett spratt. Och det kom mycket riktigt från meteorgatan 30-hållet.

En halvtimme-timme senare så hör jag sirener komma....Galet asså.
Citera
2011-06-08, 15:39
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eir
Jaså? Ja den lägenheten jag fått erbjudande på är jättefin.
Den ligger vid Rymdtorget. Får se om man får den bara.
Nåja, det är väl bättre än att vara hemlös.

Lägenheterna vid Rymdtorget är rätt fräscha. Det är en del ungdomsgäng nere vid torget på kvällarna ibland men standarden är betydligt bättre än i de Södra delarna av Bergsjön iaf.

Angående mord i Bergsjön, det har ju skett en hel del mord i Göteborg nu, varav tre i Bergsjön. Det var ju ett dubbelmord på Siriusgatan nu i början av året. Hittade man mördaren där? Kan morden ha någon koppling till varandra? Något gängbråk? Var inte killarna ifrån Bergsjön i bråk med Asir folket i Biskop för ett tag sedan? Eller är det kanske albanerna som bråkar, Xheladin mördades ju nyss.
Citera
2011-06-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Den Södra delen av Bergsjön är ett av Göteborgs sämsta ställen. Det är inte mord varje dag men det är mycket knarkare och dåliga personer som bor där. Lägenheterna är tillsammans med stjärnhusen i Frölunda bland de sämst skötta i hela Göteborg. Bara så du vet. Undvik framfört allt Atmosfärsgatan. Fast Meteorgatan är även den dålig.

Det är väl Newsec som äger dom husen. Dom verkar fylla sina lägenheter med värsta sortens skit. Bara sociala betalar hyrorna så är dom nöjda.
Citera
2011-06-08, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Lägenheterna vid Rymdtorget är rätt fräscha. Det är en del ungdomsgäng nere vid torget på kvällarna ibland men standarden är betydligt bättre än i de Södra delarna av Bergsjön iaf.

Angående mord i Bergsjön, det har ju skett en hel del mord i Göteborg nu, varav tre i Bergsjön. Det var ju ett dubbelmord på Siriusgatan nu i början av året. Hittade man mördaren där? Kan morden ha någon koppling till varandra? Något gängbråk? Var inte killarna ifrån Bergsjön i bråk med Asir folket i Biskop för ett tag sedan? Eller är det kanske albanerna som bråkar, Xheladin mördades ju nyss.
Detta är det andra misstänkta mordet i Bergsjön under ett halvår.

I början av januari hittades två män ihjälskjutna i en lägenhet på Siriusgatan. Två personer sitter häktade i det ärendet.
Citera
2011-06-08, 15:58
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyeism
Fy fan va läskigt. Jag har en ganska cp dygnsrythm, så när jag klockan 03:30-4:00 imorse gick ut på min balkong så tyckte jag att någon skrek "hjälp hjälp". Men jag trodde först att det bara var min hjärna som spelade mig ett spratt. Och det kom mycket riktigt från meteorgatan 30-hållet.

En halvtimme-timme senare så hör jag sirener komma....Galet asså.

Som vanligt kan det ju vara värt att du kontaktar polisen (telnr 11414) och tipsar om det om du har klockslag och allt klart för dig. Kan ju varit mordtillfället du hörde, eller så kan du "cleara" bekanta som hittade offret från eventuella misstankar m.m. m.m.
Citera
2011-06-08, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Som vanligt kan det ju vara värt att du kontaktar polisen (telnr 11414) och tipsar om det om du har klockslag och allt klart för dig. Kan ju varit mordtillfället du hörde, eller så kan du "cleara" bekanta som hittade offret från eventuella misstankar m.m. m.m.
Jo, jag tänkte på det nyss när jag gick ut för att köpa mat. Men jag har inte klockslaget helt säkert. Vad jag vet är dock att det hade precis börjat ljusna ute så det måste ha varit runt halv 3 på morgonen. Ska nog slå en pling, även fast min iaktagelse inte hjälper så värst mycket.

För övrigt så är det - som i artikeln - nummer 36 det rör sig om. Det stod någon slags teknikerbil eller någon annan government issued vehicle utanför porten. Förstår dock inte hur pressen kan få det som att det har hänt på markplan. Finns inga lägenheter i det huset på markplan. Går gärna ut å plåtar lite bilder åt er ifall så önskas. Tror dock inte att det är så värst intressant då det inte är så mycket drag just nu.
Citera
2011-06-08, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag tror att Du drömde! Finns ingen som skriker HJÄLP i de området.
I bästa fall Kan Du få höra HELP men til 99% så är det JALLA,HMPFRREIR och liknande.
Hehe, nä jag drömde verkligen inte. Trodde först att det var a figment of my imagination först, och att det var något min hjärna snappade upp från alla dessa satans måsar som cirkulerar kring höghusen tidigt på morgonen. Men sen när jag hörde ambulansen komma så förstod jag att så inte var fallet. Däremot så har du rätt i att det lät mer som "HELP HELP" och inte "HJÄLP HJÄLP".
Citera
2011-06-08, 18:43
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyeism
Jo, jag tänkte på det nyss när jag gick ut för att köpa mat. Men jag har inte klockslaget helt säkert. Vad jag vet är dock att det hade precis börjat ljusna ute så det måste ha varit runt halv 3 på morgonen. Ska nog slå en pling, även fast min iaktagelse inte hjälper så värst mycket.

För övrigt så är det - som i artikeln - nummer 36 det rör sig om. Det stod någon slags teknikerbil eller någon annan government issued vehicle utanför porten. Förstår dock inte hur pressen kan få det som att det har hänt på markplan. Finns inga lägenheter i det huset på markplan. Går gärna ut å plåtar lite bilder åt er ifall så önskas. Tror dock inte att det är så värst intressant då det inte är så mycket drag just nu.

Ja några foto på hur det ser ut omkring, ena tidningen påstår ju att den till offret bekante såg genom fönstret, men det låter inte möjligt om markplan inte finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in