Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-08, 20:43
Medlem
Democrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wodinaz
Jo, det är välkänt.
Bland många, men inte folket, det är vad som spelar roll.

Citat:
Det är det Frankfurtskolan och den politiska korrektheten går ut på; "dessvärre" har PK spårat ut till den grad att den är uppenbart ovanifrån, dogmatisk och partikularistisk -- inte universialistisk. Så det kommer inte att lyckas. De kan åstadkomma kaos och död på sikt, men knappast ...

Den har aldrig varit universialistisk, den har bara sålts så.

Citat:
Vilken anarkism då? Kropotkins och Bakunins? Eller encyklopedidefinitionen: Kaos? Utan moraliskt orienterade människor med en fallenhet för universialism kommer ingen 1800-tals-anarkism komma i närheten av att ens fungera lite grand -- inte ens i en anarkokommun på landsbyggden om 50 pers.

Vi vill varken ha Kropotkins eller Bakunins anarkism. Materialism kan aldrig sammanföra ett folk. Som jag sagt 100 gånger tidigare, så måste det finnas en kulturell eller etnisk dimension som håller ihop ett folk. Det kan aldrig materialistiska marxistiska ideologier erbjuda. Vi vill ha kaos och se västerlandet i lågor, inget annat....

Citat:
Anarkismen såsom den fattades av Kropotkin är gjord för modernistiska, vetenskapligt sinnade odalbönder, inte tribalistiska grupper.

Precis - det är ingen hemlighet.

Citat:
Alla vet det. Ingen tror att de har gjort "misstag" eller "räknat fel". De vill utrota de västerländska folken, och ersätta dem med en globalistisk ny värld där alla är viljelösa konsumenter. De vill "Idiocracy".

Ja, Carl Bildt skrev till och med en bok om det. It is in the open. Trots det är det ju ingen som ifrågasätter hans vision. Det är dock inte sådana som Carl Bildt som sätter agendan. Vi lever i ett samhälle där det organsierade civila samhället, dvs. media, akademin, byråkratin (i den mån det är civilt), NGO:s osv. sätter agendan. Ett exempel är AIPAC i USA, som mer eller mindre med hjälp av andra intressenter (med sina agendor) sätter den amerikanska utrikespolitiska policyn. Titta på Sverige, politikerna vänder sig primärt till media, inte till folket, när de skall sälja en viss politisk position. Utan medias samtycke blir det ingen Cheddar.

Citat:
Tillägg: Jag har mycket stor respekt för Kropoktin och delar i viss mån hans vision, men inser att vissa biologiska restriktioner och en dos eugenik behövs för att det skall funka -- funka ens pyttenanolite.

Ja, kanske.
Citera
2011-06-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Democrat
Själv tror jag inte ondska finns, ondska är relativt. Det är det ni måste inse om ni skall kunna slå tillbaka. Vi har inga sådana moraliska skrupler. Vi är inte bundna av ert moraliska kodsystem, och därför kommer vi gå vinnande ur detta.

Festlig snubbe, som känns bekant på något sätt... Detta "vi" är ju också en uppenbar omskrivning för "vi utvalda" snarare än för "vi anarkister".
Citera
2011-06-08, 21:00
Medlem
Citat:
Vi vill varken ha Kropotkins eller Bakunins anarkism. Materialism kan aldrig sammanföra ett folk. Som jag sagt 100 gånger tidigare, så måste det finnas en kulturell eller etnisk dimension som håller ihop ett folk. Det kan aldrig materialistiska marxistiska ideologier erbjuda. Vi vill ha kaos och se västerlandet i lågor, inget annat....
Varför just västerlandet i kaos? Varför inte önska kaos åt lägre stående kulturer/civilisationer som till exempel stamkulturer från Afrika eller inavlade klansamhällen från Mellanöstern, som redan är på god väg? Mycket högre chans att få det du vill. Hat mot föräldrarna? Slog din pappa dig?
Om nu den västerländska civilisationen skulle falla och alla som bor i den kommer att leva i kaos och anarki, hur länge tror du det kommer att hålla i sig innan någon annan (Kina alternativt det islamska kalifat som garanterat skulle få fritt spelrum) gör anspråk på "kaosets" domäner och mot din vilja styr upp anarkin till ordning och reda?
Citera
2011-06-08, 21:05
Medlem
wodinazs avatar
Citat:
Bland många, men inte folket, det är vad som spelar roll.

Citat:
Den har aldrig varit universialistisk, den har bara sålts så.

Just, det var ju det jag sade och, att dess säljande numera inte är särskilt effektivt, eftersom det inte säljs med universalistiska argument längre.

Citat:

Vettigt värre.

Citat:
sätter den amerikanska utrikespolitiska policyn. Titta på Sverige, politikerna vänder sig primärt till media, inte till folket, när de skall sälja en viss politisk position. Utan medias samtycke blir det ingen Cheddar.

Visst, 80%-90% av befolkningen är helt mimetiska och därför är demokrati omöjligt.

Förövrigt en skön motsägelse i argumentationen i ljuset av första punkten.
Citera
2011-06-08, 21:07
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
[left]Alltid lika kampvillige journalisten, politikern och akademikern Ali Esbati noterade redan i slutet av 2009 på Aftonbladets kultursidor att Newsmill var på väg att bli en samlingsplats för högerextremister. Esbati skrev:

Det finns knappt något som kan kallas höger i Sverige, än mindre högerextremism.
Och heter man Ali Esbati (komunist och motståndare till yttrandefrihet) så är väl allt till höger om SAP högerextremt...
Citera
2011-06-08, 21:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Den här tråden är ju 99% ironi. Det funkar inte på Flashback.
Citera
2011-06-08, 21:16
Medlem
Democrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wodinaz
Just, det var ju det jag sade och, att dess säljande numera inte är särskilt effektivt, eftersom det inte säljs med universalistiska argument längre.

Aja, missförstod men då är vi överrens. Visst har du rätt i att det inte är längre är så effektivt när man inte formulerat vad man vill uppnå genom universialism. Man bör gå tillbaka några steg igen. Jag tror inte man räknade med de problem som skulle uppstå i och med de öppna gränserna, att de inte längre gick att släta över hur som helst.

Citat:
Vettigt värre.

Ja, faktiskt. Har vi inte rätt till en blodshämnd för vad ni gjort mot oss och andra folk.

Citat:
Visst, 80%-90% av befolkningen är helt mimetiska och därför är demokrati omöjligt.
Kanske

Citat:
Förövrigt en skön motsägelse i argumentationen i ljuset av första punkten.

Du får ursäkta men jag hängde inte med på vilket sätt det är en motsägelse.
Citera
2011-06-08, 21:22
Medlem
Democrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Varför just västerlandet i kaos? Varför inte önska kaos åt lägre stående kulturer/civilisationer som till exempel stamkulturer från Afrika eller inavlade klansamhällen från Mellanöstern, som redan är på god väg? Mycket högre chans att få det du vill. Hat mot föräldrarna? Slog din pappa dig?
Om nu den västerländska civilisationen skulle falla och alla som bor i den kommer att leva i kaos och anarki, hur länge tror du det kommer att hålla i sig innan någon annan (Kina alternativt det islamska kalifat som garanterat skulle få fritt spelrum) gör anspråk på "kaosets" domäner och mot din vilja styr upp anarkin till ordning och reda?

Inget land åker till Somalia och lägger sig under dess territorium och folk. Det viktigaste är bara att västerlandet går under i eld och lågor, om det blir ett kalifat eller en koloni till Kina spelar ingen roll. Vad det slutgiltigen handlar om är världens folk förenade blodshämnd på västerlandet.
Senast redigerad av Democrat 2011-06-08 kl. 21:26.
Citera
2011-06-08, 21:29
Medlem
darktriads avatar
Kan inte TS köpa en egen ö, döpa den till västerlandet och sätta eld på den?

Jag är ledsen men jag kan inte ta din tvångsmässiga monolog om någon slags kollektiv arvsskuld på allvar, sen håller du på som om det skulle finnas någon ofantlig gudomlig arme i beredskap att krossa "västerlandet".
Dröm vidare.......
Citera
2011-06-08, 21:30
Medlem
loqus avatar
Mycket trevligt att se Oskorei på Newsmill. Man undrar nästan om det blivit något fel i matrixkoden. Kanske skulle man köpa några trisslotter, kan ju vara så att sannolikhetsberäkningsmodulen är sönder.

Intressanta utläggningar TS, men du kanske ska sluta skriva universitet med stor begynnelsebokstav då det kan finnas en risk att du förväxlas med någon med liknande inklination.
Citera
2011-06-08, 21:31
Medlem
Democrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Festlig snubbe, som känns bekant på något sätt... Detta "vi" är ju också en uppenbar omskrivning för "vi utvalda" snarare än för "vi anarkister".

Nej, jag är inte jude. Jag tillhör en av de andra, av de många folken som har blivit förföljda av västerlandets industriella rasism.
Citera
2011-06-08, 21:43
Medlem
Democrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darktriad
Kan inte TS köpa en egen ö, döpa den till västerlandet och sätta eld på den?

Jag är ledsen men jag kan inte ta din tvångsmässiga monolog om någon slags kollektiv arvsskuld på allvar, sen håller du på som om det skulle finnas någon ofantlig gudomlig arme i beredskap att krossa "västerlandet".
Dröm vidare.......

Har du inte läst vad jag har skrivit? Ni kommer krossa er egen civilisation. Som NAS sjunger i låten One Mic:

Citat:
This is my hood I'ma rep, to the death of it 'til everybody come home, little niggaz is grown. Hoodrats, don't abortion your womb, we need more warriors soon. Sip from the star sun and the moon.

http://www.youtube.com/watch?v=cRwj7sixvN4

Våra soldater är våra barn, våra soldater är demografin. Vi kommer ta över era institutioner genom att vi blir fler, och sedan vänder vi era egna institutioner mot er. Eftersom mångkulturalismen innebär att ingen invandrare skall behöva anpassa sig till era normer, er förförståelse om vad som är rätt och fel eller något annat än några lösa odefinerbara floskler, så kan ni inte kontrollera oss, även om liberalerna tror det. Vi är för många för att en "naturlig" assimilering skall vara möjlig. Vi behöver knappt ert rättsystem längre, där vi stiftar våra egna lagar. Vi har bildat våra egna samhällen i era förorter, bekostade av ert dåliga samvete för oss. Vi internaliserar intet annat än våra egna politiska, religiösa och kulturella värderingar. Vi lär inte våra barn "solidaritet med världen", vi lär våra barn solidaritet med sitt folk.

När vi är tillräckligt många är vi av rena antal en politisk kraft som snabbt kan ändra politiska inriktningar i får favör. Just nu är vi maktlösa men det är en fråga om tid, ingenting annat.
Senast redigerad av Democrat 2011-06-08 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in