2004-10-20, 10:40
Medlem
Tips och frågor:

GoDaddy.com erbjuder .info för 1.95$ första året just nu (max 25/konto). Att hitta fräscha/lediga namn är inte svårt. Men hur bra är .info? Jag föredrar .info före .org och .net. Men hur skulle ni ranka: .se .com .net .nu .info .org .tv .biz .ws .us .cc? (min ranking)

Om jag skulle registrera 25 bra .info, finns det en marknad att sälja/hyra ut dem eller är det .se .com .nu som gäller?
Exempel på bra lediga: birgerjarlsgatan.info byggbranschen.info filmklubben.info sjukhuset.info ...osv...
Citera
2004-10-20, 10:42
Medlem
.us får bara ägas av amerikanska medborgare. ( Klart du kan regga dem ändå, men du kan förlora dem)
Citera
2004-10-20, 10:55
Medlem
Satsa i stället på att norpa några bra .eu, det är väl något år kvar tills man kan börja regga dem?
Citera
2004-10-21, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Satsa i stället på att norpa några bra .eu, det är väl något år kvar tills man kan börja regga dem?

nej nej det blir nog klart efter nyår

Det finns vissa som förreggar nu, men de har inte bestämmt vilka företag som får sälja dem så det är inte lönt
Citera
2004-10-21, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oberheimer
nej nej det blir nog klart efter nyår

Det finns vissa som förreggar nu, men de har inte bestämmt vilka företag som får sälja dem så det är inte lönt

Ska själv köpa en hel del om jag nu lyckas få dem. Det kommer bli många som vill ha de bra namnen som

finance.eu
house.eu
car.eu etc
Citera
2004-10-21, 22:52
Medlem
nokys avatar
Var reggar man .eu billigast?
Citera
2004-10-22, 01:00
Medlem
dexs avatar
Post 4: "Det finns vissa som förreggar nu, men de har inte bestämmt vilka företag som får sälja dem så det är inte lönt"

Så det kanske är svårt att veta vart det är billigast...
Citera
2004-10-22, 08:33
Medlem
Tillbaka till min fråga: Finns det en marknad för .info-adresser? Kan man göra sig en hacka?
Citera
2004-10-22, 11:49
Bannlyst
Jo det finns det. Men du får regga bra namn som england.info (redan upptaget). Alla city .info är bra, de svenska kan nog vara lite svårare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in