2011-06-08, 00:18
Medlem
WigaBigas avatar
Tjena nu är det så att jag tänkt ge ut en bok som jag skrivit själv och skulle behöva ett program som skapar sidnummer, det vill säga sida 1 och 199 ska skrivas på samma papper. Jag har haft ett liknande program förut men kommer inte ihåg vad den heter.

Sry om det är i fel tråd.
Citera
2011-06-08, 00:45
Bannlyst
vad kul att du skrivit en bok vad handlar den om bara undrar
Citera
2011-06-08, 10:00
Medlem
mungos avatar
Indesign är ett utmärkt verktyg för boklayout, kan såklart hantera paginering (som du frågar efter) men också hantera allt det andra som du kommer behöva som formatmallar och så vidare.
Citera
2011-06-08, 18:35
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WigaBiga
Tjena nu är det så att jag tänkt ge ut en bok som jag skrivit själv och skulle behöva ett program som skapar sidnummer, det vill säga sida 1 och 199 ska skrivas på samma papper. Jag har haft ett liknande program förut men kommer inte ihåg vad den heter.

Sry om det är i fel tråd.

Jag gissar att du menar att du letar efter ett utskjutningsprogram (imposition software på engelska). Det skall du inte behöva om du skall trycka hos ett tryckeri. Tryckerierna gör utskjutningen åt dig.

Tänkte du trycka det själv? I så fall kan du behöva ett riktigt utskjutningsprogram. De är dock inte gratis, och brukar ha någon sorts hårdvarulås som gör dem svåra att kopiera.

Preps är ett program jag vet att många använder. Quite imposing är något som är vanligt också vet jag.

EDIT:
Quite: http://www.quite.com/imposing/

Preps: http://graphics.kodak.com/US/en/prod...re/default.htm

Just bokutskjutningar brukar också bli väldigt komplicerade, så enklare booklet-lösningar brukar inte fungera.
Senast redigerad av ei96byod 2011-06-08 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in