2011-06-07, 23:27
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Tjena, i morse vaknade jag av att armbågen gjorde nå sjukt jävla ont, kunde knappt röra mig. Den är röd och skitvarm nu 20 timmar senare. Tänkte att jag hade en vanlig inflammation eller något som skulle gå över men det blir fan bara värre.

Har ingen aptit, mår lite illa, har lite ont i underarmen och handen också. Det sjuka är att jag inte gjort något speciellt alls, jag käkade 4 välgrillade bratwurstar igår och tog en 3,5a, men inte fan får man pungpåse på armbågen för det? Hjäääääääääääääälp!
Citera
2011-06-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Tjena, i morse vaknade jag av att armbågen gjorde nå sjukt jävla ont, kunde knappt röra mig. Den är röd och skitvarm nu 20 timmar senare. Tänkte att jag hade en vanlig inflammation eller något som skulle gå över men det blir fan bara värre.

Har ingen aptit, mår lite illa, har lite ont i underarmen och handen också. Det sjuka är att jag inte gjort något speciellt alls, jag käkade 4 välgrillade bratwurstar igår och tog en 3,5a, men inte fan får man pungpåse på armbågen för det? Hjäääääääääääääälp!

Bursit!

Har precis blivit av med min. Tänker du traditionellt så gå och få penicillin (bevare mig väl).
Tar ett par veckor att bli av med den. Hänger du på armbågarna vi datorn? Kanske fått ett slag?
Doktorn menar att torra armbågar kan vara inkörsport för bakterier. Gul stafylokock. Finns överallt på huden normalt. Men kan vi skada eller nedsatt immunförsvar komma in i kroppen. Gärna vid leder. Knän, armbågar. Kolla upp ditt immunförsvar, men doktorn gör inget så du får fixa det själv.

Jag fick mitt på natten också. Djävulskt ont. Hög feber 39.5 gr.
Men gör något åt det snarast, för det sprider sig ofta uppåt armhålan och det ska det absolut inte göra. Kan bli riktig blodförgiftning när det kommer till lymfkörtlarna under armen.
Senast redigerad av Barapadem 2011-06-07 kl. 23:43.
Citera
2011-06-08, 00:03
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Näe men vafan jag som ska börja jobba på torsdag Känner även lite smärta på baksidan av nedre ryggen på båda sidorna, sitter inte njurarna där? Känner mig fan mätt nu, vill inte ens ha en kaka. Och jag har fan ett gigantiskt sockersug i vanliga fall...

Har rätt torr hud på armbågarna ja, har suttit och hängt på dom i 10 år snart framför datorn så jag trodde inte det var något sånt. Har en 3-dagarskur med kåvepenin hemma, tror du jag kan starta med den nu?
Senast redigerad av Stjaertsmoer 2011-06-08 kl. 00:05.
Citera
2011-06-08, 00:42
Medlem
GROTTULFs avatar
Lösningen till ditt problem är förmodligen en kortisoninjektion
Citera
2011-06-08, 12:50
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Lösningen till ditt problem är förmodligen en kortisoninjektion

Åh fyfan jag som svimmar när njag ska ta blodprov
Citera
2011-06-08, 18:31
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Åh fyfan jag som svimmar när njag ska ta blodprov

Det är världens snällaste procedur. Du får lite lokalbedövning påduttat sen är det några små nålstick som knappt känns av. Det kommer gå galant!
Citera
2011-06-09, 07:28
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Det är världens snällaste procedur. Du får lite lokalbedövning påduttat sen är det några små nålstick som knappt känns av. Det kommer gå galant!

Var på närakuten och fick nå penicillin, har faktiskt blivit bättre redan efter första natten. Svullnaden gör inte alls lika ont, jag kan röra mig som en människa!
Citera
2014-03-01, 20:56
Medlem
Nu sitter jag med en helt obrukbar arm. Armbågen är av modell tennisboll och röd som ett stopplyse. Hur lång tid kan jag räkna med innan armen är brukbar igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in