Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Tjena, i morse vaknade jag av att armbågen gjorde nå sjukt jävla ont, kunde knappt röra mig. Den är röd och skitvarm nu 20 timmar senare. Tänkte att jag hade en vanlig inflammation eller något som skulle gå över men det blir fan bara värre.
Har ingen aptit, mår lite illa, har lite ont i underarmen och handen också. Det sjuka är att jag inte gjort något speciellt alls, jag käkade 4 välgrillade bratwurstar igår och tog en 3,5a, men inte fan får man pungpåse på armbågen för det? Hjäääääääääääääälp!
Bursit!
Har precis blivit av med min. Tänker du traditionellt så gå och få penicillin (bevare mig väl).
Tar ett par veckor att bli av med den. Hänger du på armbågarna vi datorn? Kanske fått ett slag?
Doktorn menar att torra armbågar kan vara inkörsport för bakterier. Gul stafylokock. Finns överallt på huden normalt. Men kan vi skada eller nedsatt immunförsvar komma in i kroppen. Gärna vid leder. Knän, armbågar. Kolla upp ditt immunförsvar, men doktorn gör inget så du får fixa det själv.
Jag fick mitt på natten också. Djävulskt ont. Hög feber 39.5 gr.
Men gör något åt det snarast, för det sprider sig ofta uppåt armhålan och det ska det absolut inte göra. Kan bli riktig blodförgiftning när det kommer till lymfkörtlarna under armen.