2011-06-07, 23:21
Medlem
Hejsan!

Blir mer och mer sugen att testa p att jobba i en gruva, vars spelar ingen strre roll. En av anledningarna till att jag lockas och vill testa detta r givetvis att jag vet att lnen r vldigt bra. En annan anledning r att jag vill testa p ngot nytt, och ta mig an en ny utmaning.

Mina tidigare arbetslivserfarenheter:
Drifttekniker (Fjrrvrme) - Byta programvara i frbrukningsmtare och diverse jobb kring utbyggnad av fjrrvrment.

Markarbetare - Markarbetare kring utbyggnad av fjrrvrment. I detta jobb fick vi grva ner nylagd kulvert med allt vad det nu medfr, kra markvibrator etc.

Snickare/Allt-i-allo - Har jobbat som detta hos ett par olika arbetsgivare och trivs relativt bra.

r det ens lnt att frska f sig ett jobb i en gruva med mina tidigare erfarenheter? Jag kan mycket vl tnka mig att "allt-i-allo jobb" i en gruva..
Citera
2011-06-08, 20:48
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Bergarbetarutbildning r nstan krav.

Jag har ngra bekanta som arbetar under jord. Tror dock att de flesta fr jobb som redan har utbildning/erfarenhet alt. knner nn som knner nn.. S r det iaf p den gruvan.
Citera
2011-06-08, 23:18
Medlem
Marodeurs avatar
Du behver C-kort och nn kontakt. D kan du f enklare jobb som nd ger bra betalt. lnen r "usel", sg 22 tusen i mnaden, tillggen r dremot mycket bra s man fr ju ut minst 20 tusen frn brjan, sen kar det bara. bra mnader kanske 25-33 tusen rent.

Yrkeskompetensbevis eller vad det heter mste man inte ha nr man jobbar i enbart gruva, dvs C-kort utan yrkeskompetens r mycket billigare att ta n ett regelrtt C-kort som man fr anvnda p allmnna vgar. 10-20 tusen mot 70 tusen eller vad det kan kosta normalt.

Brja dr iaf. Mina siffror har jag dragit ur arslet men nt i den stilen kan du rkna med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in