Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-07, 19:58
  #1
Medlem
Tjena har lite frågor inom sporten MMA. Jag har tränat mma i ett halv år nu och funderar på att börja gå matcher. Om jag nu gör detta kommer min vikt klass vara 65 kg, eftersom jag är bara 170 cm lång. Är det någon som vet hur långa killarna brukar vara som tävlar på den vikt klassen?
För när jag kör striking på träningen och möter någon som är garanterat längre än mig blir det jobbigt som fan.
Har korta armar med, försöker att fixa en egen stil som funkar om man är kort med korta armar:P Och jag vet att jag har en "brottar" kropp. Men klart att jag fortfarande kan bli bra stående.
Om det är någon som vet vem Urijah faber är så gillar jag hans stil som fan. Och han är till och med kortare än mig. Tackar för svar:P
Citera
2011-06-08, 02:39
  #2
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantonbaton
Tjena har lite frågor inom sporten MMA. Jag har tränat mma i ett halv år nu och funderar på att börja gå matcher. Om jag nu gör detta kommer min vikt klass vara 65 kg, eftersom jag är bara 170 cm lång. Är det någon som vet hur långa killarna brukar vara som tävlar på den vikt klassen?
För när jag kör striking på träningen och möter någon som är garanterat längre än mig blir det jobbigt som fan.
Har korta armar med, försöker att fixa en egen stil som funkar om man är kort med korta armar:P Och jag vet att jag har en "brottar" kropp. Men klart att jag fortfarande kan bli bra stående.
Om det är någon som vet vem Urijah faber är så gillar jag hans stil som fan. Och han är till och med kortare än mig. Tackar för svar:P

hur mycket vager du?
Citera
2011-06-08, 03:41
  #3
Medlem
Kollar man på UFCs Featherweight så verkar du ligga runt snittet.
Faber är ju i Bantamweight numera, men har ju absolut en stil som passar dom lite kortare.
Vet dock inte om armbågar är tillåtet i Sverige ännu?
__________________
Senast redigerad av Skanee 2011-06-08 kl. 03:50.
Citera
2011-06-08, 05:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
hur mycket vager du?

Väger 71 just nu. Men har rätt mycket att deffa bort. Varför undra du?
Citera
2011-06-08, 05:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanee
Kollar man på UFCs Featherweight så verkar du ligga runt snittet.
Faber är ju i Bantamweight numera, men har ju absolut en stil som passar dom lite kortare.
Vet dock inte om armbågar är tillåtet i Sverige ännu?


Nä det tror jag inte. Men jag drar ner till danmark om jag ska tävla
Citera
2011-06-08, 16:35
  #6
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantonbaton
Väger 71 just nu. Men har rätt mycket att deffa bort. Varför undra du?

bodybuilders deffar...

Se till att komma i bra form och se hur mycket du vager. I princip alla jag tranar med som ar runt 170cm ar bantamviktare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback