2011-06-07, 17:49
Medlem
intagit 10st cetirizin mylan, 10mg, bör jag oroa mig? Det har känts som att jag har varit på väg att svimma nu två gånger samt panik men har läst att panikkänslor kan förekomma, bara rida ut stormen? kan dock nämna att svimkänslorna har försvunnit nu verkar det som.
Citera
2011-06-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
intagit 10st cetirizin mylan, 10mg, bör jag oroa mig? Det har känts som att jag har varit på väg att svimma nu två gånger samt panik men har läst att panikkänslor kan förekomma, bara rida ut stormen? kan dock nämna att svimkänslorna har försvunnit nu verkar det som.

Varför i helvete har du tagit 10 st allergitabletter? 10 ggr rekommenderad dos?!
Citera
2011-06-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letum
Varför i helvete har du tagit 10 st allergitabletter? 10 ggr rekommenderad dos?!

besvara gärna frågan istället, och svaret på frågan är väl för att man är en idiot.
Citera
2011-06-07, 18:06
Medlem
adagios avatar
Från FASS:

Citat:
Efter en överdos kan nedan beskrivna biverkningar uppträda med ökad intensitet. Biverkningar som förvirring, diarré, yrsel, trötthet, huvudvärk, sjukdomskänsla, pupillvidgning, klåda, rastlöshet, dåsighet, sömnighet, stelhet, onormalt hög hjärtfrekvens, darrningar och svårigheter att kasta vatten har rapporterats.

Jag personligen tror inte att du behöver oroa dig. Men ring 1177 ändå för att vara säker.
Citera
2011-06-07, 18:06
Medlem
Natteravns avatar
Är du sjuk? 10 st cetirizin mylan, varför? Rekommenderad dos: 1 tablett 1 gång dagligen mot allergi.
Citera
2011-06-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natteravn
Är du sjuk? 10 st cetirizin mylan, varför? Rekommenderad dos: 1 tablett 1 gång dagligen mot allergi.

Har läst en hel del att man kan få ett rätt så skönt rus utav det. Sedan läste jag någonstans innan på FASS att vuxna som tagit 400-500mg har inte fått några hotande bieffekter som anses farliga. Men som sagt, börjar bli bättre nu enbart darrningar samt har en person här i närheten som kan ta mig till sjukhus om det vill sig så illa.

Fast skulle gärna få svar från någon som kan om detta.

/edit
Fast hittar inte den längre, kan ha läst informationen om hur höga doserna har varit på vuxna, varit något annat läkemedel
Senast redigerad av Dicevy 2011-06-07 kl. 18:20.
Citera
2011-06-07, 20:13
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Har läst en hel del att man kan få ett rätt så skönt rus utav det. Sedan läste jag någonstans innan på FASS att vuxna som tagit 400-500mg har inte fått några hotande bieffekter som anses farliga. Men som sagt, börjar bli bättre nu enbart darrningar samt har en person här i närheten som kan ta mig till sjukhus om det vill sig så illa.

Fast skulle gärna få svar från någon som kan om detta.

/edit
Fast hittar inte den längre, kan ha läst informationen om hur höga doserna har varit på vuxna, varit något annat läkemedel

läst på.. fragbite?
Citera
2011-06-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
läst på.. fragbite?

Nej, bluelight.

Däremot så skrev jag inte utförligt utan fick någon sorts av dödsångest under skrivandets stund, vilket ledde till att jag skrev i brådskande fart. I vilket fall så tog jag inte alla samtidigt, utan 3 stycken på morgonen (04:00), ökade ytterliggare med 3 vid 10:00, men hade givetvis rådfrågat min läkare innan ifall dessa doser var farliga. Vilket hon besvarade med ett nej.
Får förtära 3 om dagen, vid behov.

Dock vägrade klådan försvinna och kunde inte sova för den delen heller. Hade inte sovit på cirka 24 timmar. Jag läste vilka (bi)effekter man kunde få och det visade sig vara mer positivt än negativt vilket ledde till att jag tog fyra till (idiotiskt jag vet) men då blev det bara obehagligt. Hade heller inte ätit någonting under hela dagen eller druckit så min läkare antog att jag fick blodsockerfall och därför inte tabletternas fel.

Summa summarum:
10 tabletter utspridd på hela dagen
24 timmar utan sömn
hade varken ätit eller druckit på hela dagen
blodsockerfall
Senast redigerad av Dicevy 2011-06-07 kl. 22:10.
Citera
2011-06-07, 22:45
Medlem
Jag vräkte i mig en karta sådana på fyllan för längesedan, och det enda som hände var att jag blev trött, svintrött.
Citera
2011-06-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruzzeluskan
Jag vräkte i mig en karta sådana på fyllan för längesedan, och det enda som hände var att jag blev trött, svintrött.

Just detta som jag var ute efter, så att man kunde få vila ut.
En en gångs företeelse dock, skönt att det finns bättre saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in