Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2011-06-09, 12:57
  #109
Avstängd
Berengars avatar
Jag tror inte på en sån lag, hur skulle den tillämpas rent konkret och praktiskt? Det här verkar mest som en ny variant av Flashback-bashing. Däremot skulle jag önska, fast det är knappast möjligt, att självmordstrådar förbjöds. Men det skulle väl också vara en inskränkning i yttrandefriheten.
Citera
2011-06-09, 14:54
  #110
Medlem
Jag har alltid undrat hur polisen fick reda på vart han bodde. För dom tog sig dit på 21 minuter. Var det någon som kände killen? Som kunde ge adressen? Eller var det någon kunnig som tog reda på IP-adressen och därmed också kunde avslöja namn och adress?
Citera
2011-06-23, 23:21
  #111
Medlem
Tsubasas avatar
Fler lagar, herregud det behöver vi inte. Så många troll man stöter på här och på andra forum så var det omöjligt att ta killen på allvar. Alla moralkärringar som snackar om hets kan dra något gammalt över sig, det är alltid lätt att snacka i efterhand.
Citera
2011-06-24, 00:30
  #112
Avstängd
CanLifePrevails avatar
Folk tar bara alltid upp alla sjuka inlägg som skrevs i den tråden av helt empatilösa störda jävla as och sociopater (blir fortfarande äcklad av aset som skrev 'skynda på kommer sent till jobbet' elr nåt) men det var ju de som också skrev "gör de inte förfan" och de talar ingen om i media? jag tycker att fb borde TOTALFÖRBJUDA och varna de som aktivt uppmuntrar till sånt i såna här ovanliga situationer, men manska ju inte förbjuda alla diskussioner om det heller, är ju skillnad på att diskutera sånt här och på att uppmuntra till det som vissa idioter i tråden gjorde.

räcker om fb skriver i reglerna att den som uppmuntrar eller uppmanar till självmord bannas.
Citera
2011-06-24, 00:40
  #113
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Folk tar bara alltid upp alla sjuka inlägg som skrevs i den tråden av helt empatilösa störda jävla as och sociopater (blir fortfarande äcklad av aset som skrev 'skynda på kommer sent till jobbet' elr nåt) men det var ju de som också skrev "gör de inte förfan" och de talar ingen om i media? jag tycker att fb borde TOTALFÖRBJUDA och varna de som aktivt uppmuntrar till sånt i såna här ovanliga situationer, men manska ju inte förbjuda alla diskussioner om det heller, är ju skillnad på att diskutera sånt här och på att uppmuntra till det som vissa idioter i tråden gjorde.

räcker om fb skriver i reglerna att den som uppmuntrar eller uppmanar till självmord bannas.

vi behöver inte fler regler på fb, vi har redan för många
tillsägelse för OT kan ju alltid utdelas, men det beror ju helt på hur tråden är utformad, vad topic är osv
Citera
2011-06-24, 00:46
  #114
Avstängd
CanLifePrevails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
vi behöver inte fler regler på fb, vi har redan för många
tillsägelse för OT kan ju alltid utdelas, men det beror ju helt på hur tråden är utformad, vad topic är osv

att skriva som de jävla svinen i den tråden gjorde ska resultera i ban eller varning tycker jag. det finns något som heter moral.
Citera
2011-06-24, 00:58
  #115
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
att skriva som de jävla svinen i den tråden gjorde ska resultera i ban eller varning tycker jag. det finns något som heter moral.

idioter finns det alltid
fast han lurifaxflux eller vad han nu hette han hade gjort det ändå, så det är som det är
1/100 är väl allvarlig när de skriver att de ska ta livet av sig på fb, tror inte direkt att det gör till eller från om folk hejar på eller avråder

lite ot det här från topic men men,
tycker du att det är viktigt med att folk ska bli bannade/varnade om de uppmuntrar självmord så starta för all del en tråd i flashback delen ( om det inte redan finns en, har inte kollat) så får du se om du har många medlemmer/mods/admins med dig, tycker de som du så kanske vi inom en snar framtid har ännu en regel att lägga på minnet.

hoppas dock inte att det blir så.
Citera
2011-06-24, 23:48
  #116
Medlem
FyrverkeriFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
att skriva som de jävla svinen i den tråden gjorde ska resultera i ban eller varning tycker jag. det finns något som heter moral.

Moral skall inte påtvingas, gör man det är man inte bättre än Beatrice Ask. De som skriver står själva för moralen, och om någon saknar moral - so be it, det är inte något man ska kunna bli b& för.
Citera
2011-06-25, 01:17
  #117
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
att skriva som de jävla svinen i den tråden gjorde ska resultera i ban eller varning tycker jag. det finns något som heter moral.
Du tycks utgå från att det är omoraliskt att vilja ta livert av sig, men det är det ju inte!
Du förutsätter att det alltid är omoraliskt att hjälpa någon att ta sitt liv, men det är det ju inte!
Om någon nu vill begå självmord live på nätet och dessutom föra en diskussion om detta på ett forum så har han full rätt att göra så.
Ang. Lurifaxflux så upplevde jag reaktionerna som uppdelade i två grupper. Den ena troode att det var alvar och försökte få honom att avstå. Den andra trodde att han var en av otaliga självmordstroll som härjar på fb.
Den senare gruppen kom helt naturligt med allsköns råd och dåd, som i efterhand ter sig mer eller mindre osmakliga.
Min samlade bedömning om det som föregick hans självmord, och jag läste inläggen då, är inte att fb:are uppmuntrade eller ännu mindre fick lurifaxflux att ta sitt liv.
Egotripparna i media, som naturligtvis inte följde tråden, skiter i lurifaxflux och alla andra i hans situation de är bara så förbannat upptagna med sin egna betydelse att de är oförmögna att se konsekvenserna av ett "förbjud att som inte uttryckligen är tillåtet" samhälle.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback