2011-06-07, 07:41
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Tja, jag har haft ångest och depressioner till och från i över 10 år, jag har ätit mediciner, jag har självmedicinerat med tunga opiater och allt därtill.
Senaste tiden har det varit subutex som jag tagit i någon månad, och efter det så har jag börjat få kraftig ångest (mer panikkänslor som gör att kroppen rycker till hela tiden) och även RLS som gör att jag inte kan sova alls, jag vaknar hela tiden, det gör ont och jag måste spänna och vrida benen jämt, jag får panik och ångest och kan inte andas alls.

Vad bör jag göra? tänkte ta kontakt med mina psykiatri vård igen men vet inte.. dom lär ju bara skriva ut ssri igen vilket inte hjälpt mig ett skit, dom vet inte om mitt droganvändande..
Citera
2011-06-07, 07:47
Medlem
goolies avatar
Ångesten och depressionen kan jag inte hjälpa dig med, men jag tar Sifrol mot RLS. Det hjälper iaf mig att få sova utan ryckningar.
Citera
2011-06-07, 07:51
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Jag har ju förstått att det finns en hel del olika läkemedel för just rls, tror du läkaren skriver ut dom utan större problem?
Citera
2011-06-07, 08:45
Medlem
goolies avatar
Ja, det tror jag. Jag fick det utan problem.
Citera
2011-06-07, 12:02
Medlem
Blodvites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Jag har ju förstått att det finns en hel del olika läkemedel för just rls, tror du läkaren skriver ut dom utan större problem?

Be att få prova en medicin med Levodopa, exempelvis Madopark. Diskutera med din läkare och finn ut vilken sorts RLS du har.

Här har du en bra källa för information;
http://www.rls.nu/Main/index.htm
Citera
2011-06-07, 13:54
Medlem
mogulen70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodvite
Be att få prova en medicin med Levodopa, exempelvis Madopark. Diskutera med din läkare och finn ut vilken sorts RLS du har.

Här har du en bra källa för information;
http://www.rls.nu/Main/index.htm

Madopark fungerar jättebra mot RLS lider själv av detta och har blivit oerhört hjälpt. Är så jobbigt när det börjar rycka i benen och inget förutom att gå upp och promenera får det hela att släppa är ju inte toklätt att somna om sen. Be din doktor skriva ut Madopark så får du nog sova bättre i fortsättningen. Lycka till
Citera
2011-06-07, 22:11
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Tack för era tips!
Citera
2011-06-07, 22:39
Medlem
Det är ju trist om du står på en medicin som mest orsakar problem... Har du provat Lyrica?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in