2025-05-01, 23:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Min kropp är sliten pga arbete, nacke och axlar är känsliga och armsmärtor vid monotona rörelser, det gör ont i lederna så bara efter nån timme måste jag pausa och göra nåt annat och spelar jag vidare så blir det som kramp, helt värdelöst. Saknar tiden då jag började spela och sen inte tittade på klockan utan bara spelade tills jag var trött.
Jo det är skit, själv har jag löst det genom att ha en säng med justerbar huvudände så jag ligger inte bara bekvämt utan kan variera lite med kuddar o så där vilket får det att funka.

Citat:
Ursprungligen postat av Funderaren85
Håller med dig till 100 %! Jag tror jag lirade Far Cry 1 för första gången 2004-2005 kanske någon gång där. Tyckte inte bara grafiken var fenomenal utan även handlingen, integrationen med den andra karaktären (han som kontaktade mig via telefonen och försökte vägleda mig men han som visade sig vara ond, iaf så som jag minns det som). Tyckte också handlingen to en cool vändning när det visade sig att de höll på med mutantexperiment och skapade monster som var riktigt svåra att döda.
Tråkigt bara att skaparna inte fick den tid som behövdes för fc1, sista banan är ett happslafs :/ en kul grej med fc1 är att man kan modda spelet, bla modifierade jag vapen så dom blev mycket dödligare något även fienden fick tillgång till, krypa lite snabbare, bilar som kunde köras på havets botten

Citat:
Dock så tror jag aldrig att jag lyckades varva spelet, inte heller Far Cry 2. De Far Cry som jag klarat har varit Far Cry 3, Far Cry 4, Far Cry 5 samt Primal Far Cry - alltså när man lever på stenåldern. Det spelet fick mycket kritik men jag tyckte det var riktigt coolt också.
Du har missat det bästa fc-spelet...blood dragon till och med bättre än första halvan av fc3.
Citera
2025-05-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jo det är skit, själv har jag löst det genom att ha en säng med justerbar huvudände så jag ligger inte bara bekvämt utan kan variera lite med kuddar o så där vilket får det att funka.

Tråkigt bara att skaparna inte fick den tid som behövdes för fc1, sista banan är ett happslafs :/ en kul grej med fc1 är att man kan modda spelet, bla modifierade jag vapen så dom blev mycket dödligare något även fienden fick tillgång till, krypa lite snabbare, bilar som kunde köras på havets botten

Du har missat det bästa fc-spelet...blood dragon till och med bättre än första halvan av fc3.

Wow! Moddar till Far Cry 1 har jag helt missat. Kan man fortfarande tanka ned dessa moddar? Vilken sida använde du dig av för att hitta moddarna till Far Cry 1?
Citera
2025-05-02, 12:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Wow! Moddar till Far Cry 1 har jag helt missat. Kan man fortfarande tanka ned dessa moddar? Vilken sida använde du dig av för att hitta moddarna till Far Cry 1?
fanns bara ett par få inget jag pysslade med, jag packade upp spelfilerna istället så jag fick lua-filer att redigera för att ändra bla ammo, rof, hur djupt vatten fordonen kunde köras i, hur gubben rör sig etc.

Ps, en fiende med P90 som skjuter 6000 skott i sekunden är inget du vill möta i en mörk gränd
Citera
2025-05-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
fanns bara ett par få inget jag pysslade med, jag packade upp spelfilerna istället så jag fick lua-filer att redigera för att ändra bla ammo, rof, hur djupt vatten fordonen kunde köras i, hur gubben rör sig etc.

Ps, en fiende med P90 som skjuter 6000 skott i sekunden är inget du vill möta i en mörk gränd

Haha! Nej, du - jag kan tänka mig det. =P
Citera
Igår, 17:04
Medlem
Citat:

Finns på ModDB. Finns ganska bra moddar som fixar grafiken och upplösning. Jag tyckte väl inte spelet var jättekul. Körde en ganska lång bit men vet inte hur långt spelet är. Sen tröttnade jag iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in