Citat:
Ursprungligen postat av sneekie
Tyvärr tror jag det här händer väldigt många människor som blir alltför rika alltför snabbt.
Det jag blir lite nyfiken på när jag läser svaren i tråden är alla som skulle köpa/betala av saker till familj/vänner. Var skulle ni dra gränsen? Någon nämde att han skulle köpt en villa till pappa på runt 10-30 miljoner och en lägenhet till sin mamma för 2-3 miljoner.
Tror du inte att det skulle kunna bli problem med avundsjuka osv? Säger absolut inte att det måste vara så men tror att många inte tänker på det.
När man vinner extremt mycket pengar är det många som vill ha en del av kakan. Samtidigt uppfattas man säkert som extremt snål om man inte delar med sig av någonting?
Nåja, skall du citera mig så kan du väl iallafall läsa vad jag skrev. Sen förstår jag att du inte förstår riktigt, för du vet inte hur min far eller mor är.
Jag skrev skogsfastighet, det innebär i min fars värld en stuga på 2-3 rum med med så stor mark som möjlight. Min mor skulle få en "lyxigare" lägenhet, en "dyrare" lägenhet och allt annat. Så i min fars värld får han en bättre grej, men min mor anser tvärtom.
Återigen, vill du citera folk eller angripa det de skriver så se iallafall till att läsa rätt..
[EDIT : Kan väl lägga till iofs. Min familj är -väldigt- ekonomisk av sig. Ger jag 5 mille till min bror så skulle han investera allt i aktier (eller andra värdepapper). Därav också min tillit till att ge dem pengar. Hade min bror istället varit lösaktig knarkare så hade han inte fått ett korvöre.]