• 1
  • 2
2011-06-06, 22:35
Medlem
http://www.expressen.se/ekonomi/1.24...iljoner-kronor

Tydligen har en brittisk storvinst-vinnare på 9 år gjort av med 103 miljoner kronor.
Hur lyckas man med det och vad skulle FB göra annorlunda om de vann den sortens pengar?

(Har sökt och inte hittat liknande trådar)
Citera
2011-06-06, 22:38
Medlem
cammos avatar
Så går det när WT får pengar.

Direkt efter vinsten började han med att köpa fyra hus och en semestervilla i Spanien, två BMW, två Mercedes och två fyrhjulingar.
Citera
2011-06-06, 22:40
Medlem
Zebbe47s avatar
Haha, back to work för han då
Citera
2011-06-06, 22:44
Medlem
Fyfan vilken idiot. Hoppas han hade roligt den tiden i alla fall. Nu har han enbart minnen.
Citera
2011-06-06, 22:46
Medlem
Hade jag vunnit dom pengarna hade jag köpt en villa i min stad för cirka 3 miljoner och sen hade jag köpt en Volvo S60 och en Porsche... Sen vet jag inte vad jag skulle gjort med resterande pengar... Jag hade iaf inte klarat av att sluta jobba för jag blir så fruktansvärt uttråkad så for jag är ledig.
Citera
2011-06-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Så går det när WT får pengar.

Direkt efter vinsten började han med att köpa fyra hus och en semestervilla i Spanien, två BMW, två Mercedes och två fyrhjulingar.

Precis vad jag tänkte

"Nyrika", som de rika kallar dem, har inte alltid super koll på hur pengar ska förvaltas.

Själv hade jag betalat eventuella lån, köpt ett hus, en bild, lite vapen, en och annan slav och sen slagit mig ner och inlett jakten på bra investeringar.

För övrigt:

Rätt åt idioten. Han kunde ha levt gott med de pengarna ett bra djävla tag men han valde att sabba allt.
Citera
2011-06-06, 22:53
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoevk
Precis vad jag tänkte

"Nyrika", som de rika kallar dem, har inte alltid super koll på hur pengar ska förvaltas.

Själv hade jag betalat eventuella lån, köpt ett hus, en bild, lite vapen, en och annan slav och sen slagit mig ner och inlett jakten på bra investeringar.

För övrigt:

Rätt åt idioten. Han kunde ha levt gott med de pengarna ett bra djävla tag men han valde att sabba allt.

Det låter väl lite väl tråkigt?
Citera
2011-06-06, 22:53
Medlem
Tjaa, vinner man så mycket pengar så tänker man inte på att dem kan ta slut, det är ändå fantasisummor för dem flesta. Men köper man hus, bilar, båtar etc. så försvinner pengarna snabbt
Citera
2011-06-06, 23:01
Medlem
Heeelvete vilken spenderingstakt. Man kan verkligen undra hur det gick till.

Personligen hade jag skaffat högräntekonto på 90 av de 100 miljonerna. Skaffat bra boende, rest mer osv.

Efter skatt skulle man ha ungefär 157 500 kr per månad att leva på endast från räntan. Tack för kaffet.
Citera
2011-06-06, 23:02
Medlem
van.hoogstratens avatar
Han var känd för att vara godtrogen och naiv, så när han vann sina pengar var många av hans vänner säkra på att det skulle gå åt helvete.

Har läst om honom tidigare så jag gissar att semestern har börjat på aftonbladet och det har blivit dags för gammal skåpmat.
Citera
2011-06-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Det låter väl lite väl tråkigt?

Menade så klart bil

Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Efter skatt skulle man ha ungefär 157 500 kr per månad att leva på endast från räntan. Tack för kaffet.

Hyfsad månadslön för inget som helst arbete.

Överlag tycker jag det var lite pinsamt att mannen vinner 103 miljoner utan att skänka något till välgörenhet.

Karma's a bitch
Senast redigerad av Hoevk 2011-06-06 kl. 23:08.
Citera
2011-06-06, 23:10
Medlem
Shadowruns avatar
Den där snubben, har förmodligen upplevt saker som vissa inte ens kan föreställa sig, ett liv som får filmer att blekna.

Vilken djävla tönt som helst kan förvalta 103 mille, men att bränna dem och överleva, det skulle vara en utmaning.

Jag hade själv investerat i Colombias jordbruksnäring :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in