2011-06-06, 22:08
Medlem
Nu är det så att jag sitter på en affärsidé som jag vet (tror starkt) funkar. Detta grundar jag på då det är något som jag vet att måna Sverige vill ha (behov). Det finns redan i Usa och funkar bra där.

Det är också så att jag behöver en partner för detta projekt. Hur letar man upp en partner utan att avslöja för mycket innan dem är med i båten? (Idén är hyffsat lätt att stjäla). Är det ens möjligt? Om det spelar någon roll så kan jag säga att partner jag söker måste vara en skicklig webdesigner.

Några idéer?

Mvh
Citera
2011-06-06, 23:37
Medlem
Kan tipsa om formumet WN.se.
För att skapa konto där krävs det dock att du driver en kommersiell sida, men man brukar bli godkänd vad man än skriver så det är väl inget större problem.

Där finns det i alla fall en forumsdel som heter just "Samarbetspartner sökes" och på det forumet hänger det väldigt många duktiga webbentreprenörer och webbutvecklare. Börja med att skriva vad du säker för kompetens, dvs vad din partner måste kunna(vilka funktioner som ska finnas utan att avslöja själva idén), lite om vad du kan bidra med till projektet och hur du har tänkt att ni ska dela på det som blir.
Be de som svarar att berätta lite om dem själva och vad de kan.

Gör du det kommer du nog få en hel del svar och kan välja ut de som verkar vettiga och gå vidare med dem och avslöja lite om idén utan att sälja ut den helt. Fortsätt före en dialog med de som är mest intressanta och avlösa under tiden mer om idén. Förhoppningsvis kan du hitta någon som nappar.

En viktig sak att komma ihåg: Det är mycket större chans att lyckas om du inte är för rädd om idén. Om du inte pratar med någon om den kommer du aldrig kunna förverkliga den och risken för att någon ska sno den är oftast ganska liten. Om du har något vettigt att bidra med förutom idén minskar risken för det ytterligare. Att inte våga berätta om sin idé för de som kan hjälpa en är oftast ett av de största hindren för nya entreprenörer.
Citera
2011-06-06, 23:40
Medlem
Här är en bra start:
en länk till reklamförbundets mall för samarbete mellan annonsör(du) och producent(din webbdesigner), använd den:

http://213.180.84.135/files/File/Avt..._sa-srf_08.pdf

Och så ger du fan i att anlita polare eller polares polare, om din idé är så bra är den värd en bra byrå.
Citera
2011-06-07, 00:10
Medlem
Ska check it out.
Tack för tipsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in