Jag ska köpa två stycken XFX Radeon HD 6950 och flasha dem till 6970 och köra crossfire. Nu undrar jag bara vart jag får tag på två stycken 6950 som går att låsa upp. Enligt de senaste kundrecensionerna på inet.se så har de slutat att sålt korten som går att låsa upp. Vart finner jag dem?
Senast redigerad av Lype 2011-06-06 kl. 02:08.
XFX blir nog svårt att hitta i skrivande stund så finns ett xfx kvar på webbhallen däremot så finns fortf några sapphire 6950 referenskort kvar kan rekomendera varmt har själv 2 st sådana i min dator.Moddade med modifierat bios upplåsta shaders..http://www.webhallen.com/hardvara/12...-e-dvi-hdmi-dp
Ska ha BIOS-switch och funka fint, bättre kylare än original med. Rekommenderat är dock att flasha in en custom-ROM som låser upp shaders och klockar upp men bygger på 6950-ROMen, vissa kort kan skadas av att rakt av flashas till 6970.
För att du ens skall ha någon chans måste kortet vara utrustat med en dual bios switch. Sen måste kortet vara av 2Gb versionen. Med största sannolikhet kommer ett vanligt referenskort fungera utmärkt, Tror även att de kort med lite exklusivare kylning även kan moddas förutsatt att det har bios switchen på sidan av kortet.
Själv sitter jag på ett 6950 Sapphire moddad till ett 6970. Dock endast shaders då jag är rädd att minnesmodulena inte pallar spänningen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!