2011-06-17, 18:38
Medlem
Yatsys avatar
Funderar på varför gm väljer den plats den gör framför ny bygget och villorna att stå och vänta och utföra.Varför står gm inte nedanför trappan i gången under huset med lägenheter eller där omkring.
Kan det finnas en orsak till det kanske.
Citera
2011-06-19, 23:47
Medlem
Completoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Funderar på varför gm väljer den plats den gör framför ny bygget och villorna att stå och vänta och utföra.Varför står gm inte nedanför trappan i gången under huset med lägenheter eller där omkring.
Kan det finnas en orsak till det kanske.

Som för den unge pojken så var detta en skolväg för många. Folk gick dock inte främst genom gången vid trappan utan fortsatte ut på Västra vägen och Karl Dahlgrensgatan till Storgatan. Folk från Kanberget (alltså markhöjningen som trappan leder till) tar sig ungdomar vidare till skolorna Folkunga-, Berzelius-, Engelska- och Katedralskolan. Innerstaden ligger även åt det hållet. Det är faktiskt väldigt konstigt att fler folk inte såg mordet.
Som jag ser det så hade "det bästa stället" att mörda pojken varit i trappan. Det är inte jättemycket folk som går där på morgonen och folk som skulle kunna se från fönstret är begränsat då det egentligen bara är Barnhemsgatan 10 A som skulle ha möjlighet att se något. Detta är en av anledningarna till att jag tror att detta är ett verk av en ensam våldsverkare och inte något proffs som vissa sagt.
Citera
2011-06-26, 22:32
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Completorium
Som för den unge pojken så var detta en skolväg för många. Folk gick dock inte främst genom gången vid trappan utan fortsatte ut på Västra vägen och Karl Dahlgrensgatan till Storgatan. Folk från Kanberget (alltså markhöjningen som trappan leder till) tar sig ungdomar vidare till skolorna Folkunga-, Berzelius-, Engelska- och Katedralskolan. Innerstaden ligger även åt det hållet. Det är faktiskt väldigt konstigt att fler folk inte såg mordet.
Som jag ser det så hade "det bästa stället" att mörda pojken varit i trappan. Det är inte jättemycket folk som går där på morgonen och folk som skulle kunna se från fönstret är begränsat då det egentligen bara är Barnhemsgatan 10 A som skulle ha möjlighet att se något. Detta är en av anledningarna till att jag tror att detta är ett verk av en ensam våldsverkare och inte något proffs som vissa sagt.

Nej, jag tror inte häller på den teorin om ett proffs.

Kanske gav det en uns av säkerhet att inte stå för nära för gm.
Citera
2011-06-28, 00:54
Medlem
Lite livlig fantasi

Han är på väg till skolan för att göra massaker. Det förklarar varför han är uppe så tidigt. På vägen får han syn på ett barn, lätt byte tänker han, bra uppvärmning. Sedan kommer Eva i vägen så han ger sig på henne. Hon är lärare och känner igen honom sedan tidigare. Han misslyckas och skadar sig själv vilket gör att han inte fortsätter. Han ångrar sig ganska ordentligt och fattar att detta va svårare än vad han trodde.

Han har inget skjutvapen av den enkla anledningen att det är svårt att få tag på i Sverige, plus att det kräver lite övning. Hans plan var ju att ha ihjäl så många som möjligt för att i slutet ta sitt eget liv. Hur skulle han ta sitt eget liv? Jo han hade med sig gift eller nått liknande.

Han drar sig mot centrum i panik och använder mössan för att stoppa blödningen.
Citera
2011-06-28, 01:12
Medlem
http://www.kcra.com/news/21976178/detail.html
Citera
2011-06-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Lite livlig fantasi

Han är på väg till skolan för att göra massaker. Det förklarar varför han är uppe så tidigt. På vägen får han syn på ett barn, lätt byte tänker han, bra uppvärmning. Sedan kommer Eva i vägen så han ger sig på henne. Hon är lärare och känner igen honom sedan tidigare. Han misslyckas och skadar sig själv vilket gör att han inte fortsätter. Han ångrar sig ganska ordentligt och fattar att detta va svårare än vad han trodde.

Han har inget skjutvapen av den enkla anledningen att det är svårt att få tag på i Sverige, plus att det kräver lite övning. Hans plan var ju att ha ihjäl så många som möjligt för att i slutet ta sitt eget liv. Hur skulle han ta sitt eget liv? Jo han hade med sig gift eller nått liknande.

Fanns väl inget blod på mössan?
Citera
2011-06-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarne
Fanns väl inget blod på mössan?

joho! gå tillbaka i tråden och kolla.
Citera
2011-06-28, 19:10
Medlem
t-u-t-t-a-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.whatever
Jag fick höra en intressant sak från en klasskamrat för ett tag sen..

Vi snackade om morden och att dom inte var ouppklarade. Hennes kusin(eller vad det var) hade betett sig lustigt innan morden skedde. Jag och en annan klasskamrat sa då till henne att ringa polisen men vet ej om hon gjorde detta. Jag vet inte om man kan ta den här tjejen på allvar eller om hon var ute efter att få uppmärksamhet, konstig sådan dock...

Kan man ge tips till snuten utan att bli indragen?

Vad betyder det här att hennes kusin "hade betett sig lustigt"?
Citera
2011-07-11, 03:18
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Lite livlig fantasi

Lite livlig fantasi = absolut ingen tvekan.
Citera
2011-07-16, 00:53
Medlem
någon som vet om dem kommit någonstans i utredningen nu på sistone ?
Citera
2011-07-16, 03:09
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Completorium
Villorna ligger mot Barnhemsgata-hållet till.
Kvinnan bodde i ett av de nya husen. Detta baserar jag på Veckans Brott-dokumentären där man får se hennes man bo kvar i husen.

LeonVance: Det där med händerna har jag inte hört om tidigare. Har du någon mer information om det? Och var kommer den informationen ifrån?
I ett avsnitt av efterlyst (tror jag?) så gör de en efterkonstruktion av morden och då ser man varifrån vittnet ser händelsen. Jag känner inte till gatorna så jag kan inte spinna vidare på det.

Jens var f.ö skrämmande lik fantombilden.
Citera
2011-07-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
I ett avsnitt av efterlyst (tror jag?) så gör de en efterkonstruktion av morden och då ser man varifrån vittnet ser händelsen. Jag känner inte till gatorna så jag kan inte spinna vidare på det.

Jens var f.ö skrämmande lik fantombilden.
vart kan man se det? :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in