Citat:
Ursprungligen postat av stekarne
"Östspåret" har behandlats tidigare i tråden. Polisen har säkert tänkt på detta tidigare. Det är många frågor som inte kan besvaras med Östspåret. För det första; varför skulle någon anlita en östeuropeisk torped för att döda mannens åttaårige son? Det är aningen brutalt. Pojken dödades dessutom med många knivhugg så det är inte fråga om en rispning som gick fel.
Mördaren hade inga missbrukarproblem. Åtminstone inget som man kan hitta i en analys av håret. Detta var dessutom innan nätdrogernas stora intåg, vilket gör att hade personen i fråga varit beroende av något preparat hade polisen med stor sannolikhet kunnat hitta det i hårstået. Personen var dock tobaksbrukare.
Polisen har uteslutit att kvinnan ska ha varit det primära målet. Hon gick helt enkelt förbi vid fel tidpunkt.
En sak jag funderar på. Kan det ha varit en kvinna som utförde dådet, eller syns kön i en hårstråanalys?
Frågorna är många men den stora frågan för mig är hur en GM kan gå upp i rök som den här typen gjort. Jag tror inte för en sekund att det här är en arg datanörd som hade en reklamation på farsans dataaffär olöst. Att de varit ett övervåld kan väl lättast förklaras med att någon ville vara säker på att grabben dog. Mer behövs inte. Det är nog rätt så svårt att ha ihjäl en unge som skriker och kämpar emot utan att hugga en hel del, att GM skall vara en
ninja som smyger sig på bakifrån ger jag inte så mycket för. Tanten kanske råkade komma förbi men vad talar emot att det var tanten som strök med först och grabben var den som råkade komma förbi? Finns väl även en chans att det är någon knäppis som tagit
"första bästa" och det
bara råkade bli två för att ett vittne skall tystas.
Det har sagts att GM
(eller någon annan?) stått och spanat på familjens bostad på morgonen men det låter väl inte så troligt? Står någon och trycker på en plats när folk är påväg till jobbet eller skolan borde det finnas ett stort antal som sett han och möjligen kan placera han som någon de sett på stan.
Nu är mina funderingar lite begränsade från att jag inte har någon mer insikt i utredningen än vad som sagts och skrivits i media.