2018-04-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Jag tycker att vi kan ta och lugna ned oss med att slänga ur oss namn på måfå i en tråd om dubbelmord. Det är rätt oskön grej att göra mot någon och vi är uppe i rätt många uthängda nu...

Ah, my bad! Vill bara få bort möjliga busar som jag vet har ett knasigt förflutet på många sätt
Citera
2018-04-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Clandeztino vet du vilket avsnitt av veckans brott det är? Kommer inte ihåg vilken säsong och avsnitt polisen på tekniska borde väl kunna hitta en användare när det gäller mord tycker man ju

Kommer inte ihåg men är ganska säker på att hon inte nämnde Pulver-Henke iaf eftersom vi diskuterat just det tidigare i tråden. Jag var även då av uppfattningen att hon inte syftade på Pulver-Henke utan på någon som erkänt irl. Men kan så klart ha fel om det.

Edit: Det som talar för att det är Pulver-Henke som det syftas till i Veckans Brott är att ingen annan verkar ha erkänt. De borde alltså inte tagit upp det i programmet annars, om det ändå inte var känt att någon erkänt. Så det är kanske Pulver-Henke som det syftas till trots allt. Om inte någon får fram annan information? Intressant att veta hur de lyckades luska fram hans identitet.
Senast redigerad av clandeztino 2018-04-16 kl. 22:54.
Citera
2018-04-16, 23:25
Medlem
Jordgubbsflickan. Jag har på senare tid hört folk prata (mycket löst) om två olika personer som borde kollas med anledning av morden. Har din kandidat initialerna G.L eller S.B?
Den ena av dessa två hade vid tiden för brottet psykiska besvär och stämmer mycket väl med fantombilden.
Citera
2018-04-16, 23:37
Medlem
I dom vanliga avsnitten om dubbelmorden är det inte med , utan i fråga Leif tror jag men är sjukt många avsnitt o gå igenom, någon som har koll?
Citera
2018-04-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
I dom vanliga avsnitten om dubbelmorden är det inte med , utan i fråga Leif tror jag men är sjukt många avsnitt o gå igenom, någon som har koll?

Det borde väl ändå vara i ett avsnitt där de tar upp morden? Kolla Fråga Leif-delen i något av avsnitten som sänts i början av oktober, med tanke på att morden oftast tagits upp i samband med årsdagar.

Men ja, det stämmer att det var en fråga. Dock inte säker på att det var en tittarfråga. Leif svarar dock snabbt att personen är topsad och avförd.

Är det någon som vet något om erkännanden? Har googlat men inte hittat nåt. Om de tar upp ett erkännande från den här tråden i sitt program så är det iaf ett bevis på att det läser tråden.
Citera
2018-04-17, 00:30
Medlem
Tack för hjälpen ska kolla imorgon
Citera
2018-04-17, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Jag tycker att vi kan ta och lugna ned oss med att slänga ur oss namn på måfå i en tråd om dubbelmord. Det är rätt oskön grej att göra mot någon och vi är uppe i rätt många uthängda nu...
Om vi refererar till den info som "jordgubbsflickan" givit uppfattar jag att vi har spårat ur. GM hör knappast till kända bråkstakar eller småkriminella tonåringar. Tänk om, tänk rätt!
Citera
2018-04-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om vi refererar till den info som "jordgubbsflickan" givit uppfattar jag att vi har spårat ur. GM hör knappast till kända bråkstakar eller småkriminella tonåringar. Tänk om, tänk rätt!

Sant, Om det nu inte är för att vilse leda oss? men om det nu är så att den här personen tidigare mått väldigt dåligt, då måste det ju finnas någon som kan peka ut han direkt.

Inte direkt ett litet personrån detta.
Citera
2018-04-17, 08:05
Medlem
Citat:

Tänkte på det jordgubbsflickan skrev, att vet otänkbart för henne att den person hon tror är gm ska haft luva på sig. Det är väl ganska anmärkningsvärt? Att en person som har huggit ihjäl två personer med vad man förmodar är hans egna butterfly inte skulle kunna ha luva på sig. För mig låter det som att gm är något äldre isf, eftersom en 15-åring väl sällan har utvecklat så starka preferenser vad gäller klädsel att ett visst klädesplagg skulle vara otänkbart?
Citera
2018-04-17, 08:13
Medlem
Angående det jordgubbsflickan skrev om att det hade slagit ner som en bomb om det blev känt vem gm var, och att det skulle ställa till det för henne själv.

När Saint Cosme kom med sina utpekanden skrev han att mordet hade något att göra med brandattentatet på McDonalds i Linköping några år innan. Personen som ansågs vara huvudfiguren i detta brott dömdes aldrig. Några år senare framkom att han hade jobbade som infiltratör åt Säpo. I trådar som behandlar denna person har det undrats vad polisen kan ha haft på honom, för att tvinga/övertala honom att bli infiltratör åt dem.

Det här är långsökt och lite väl konspiratoriskt kanske. Men om det skulle visa sig att polisen har låtit gärningsmannen till ett av de mest uppmärksammade och brutala dubbelmorden jobba för dem, så hade det iallafall slagit ner som en bomb.

Så att det ska slå ner som en bomb behöver inte ha med social fallhöjd att göra.
Citera
2018-04-17, 08:13
Medlem
Citat:

Jag förstår inte. På vilket sätt tänker jag fel tycker du?
Citera
2018-04-17, 08:19
Medlem
Flera i tråden har berättat att de, eller någon de känner, blivit topsade två gånger. Någon med lite insyn i utredningen som vet vad det beror på? Någon annan som kan resonera fram en rimlig förklaring?

Har två möjliga förklaringar: de har slängt de gamla dna-proven när det inte blivit träff och när nu dna-tekniken utvecklats vill de ha nytt dna-test för att kunna utröna släktskap med gm. Det är alltså en slags kartläggning. Låter inte så troligt i mina öron. Den andra förklaringen skulle kunna vara att de vill försäkra sig om att testen inte blivit manipulerade, antingen i labbet eller vid själva topsningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in