2014-09-22, 17:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Vet att flera vittnen uppgivit "ljus rock", men är det flera som har uppgivit att den ska ha haft mönster?
Framgår det vad för sorts mönster?

Nej, det säger hon ingenting om. Vi har spekulerat i om den kan ha varit vänd ut-och-in för att dölja eventuella blodfläckar, och att hon då sett det sydda fodret. Annars kan det kanske bara varit en regnrock på en stressad kontorsarbetare.
Jag har ju fått för mig att den beige drog söderut, men självklart kan han direkt dragit norrut mot tanten eller först gjort sig av med mössan och sen småsprungit dit.
Citera
2014-09-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, det säger hon ingenting om. Vi har spekulerat i om den kan ha varit vänd ut-och-in för att dölja eventuella blodfläckar, och att hon då sett det sydda fodret. Annars kan det kanske bara varit en regnrock på en stressad kontorsarbetare.
Jag har ju fått för mig att den beige drog söderut, men självklart kan han direkt dragit norrut mot tanten eller först gjort sig av med mössan och sen småsprungit dit.

Men tanken är att rocken skulle vara något i stil med den "Inspector Gadget bär"?

http://adriandayton.com/wp-content/uploads/2014/03/inspector-gadget.jpg
Citera
2014-09-22, 17:56
Medlem
massepojkens avatar
Nu är det foliehattsvarning på denna tråd. Ena dan finns GM på bilder via satellitspaning och andra dan är det 2 eller fler gärningsmän. Idag är nazistspåret hett och och vi pratar 4 inblandade nassar och rashat.

Och vi som yrar om att polisen är odugliga!

Men vi då!!

Fan vad patetiskta vi är. Formodligen är det bara jag som har den inisikten att inse detta. Jag erbjuder 1 miljon till den som Kaleshnikovar mig till guds ände!

Tack!
Citera
2014-09-22, 17:56
Medlem
Det är med att mördaren ska ha burit en beige rock tycker jag inte passar in på en kille mellan 14-17 år. I den åldern bär väl grabbarna något mer skid/snowboard jackor?
Citera
2014-09-22, 17:57
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Men tanken är att rocken skulle vara något i stil med den "Inspector Gadget bär"?

vad fan är det som händer? Inspector Gadget? men snälla...
Citera
2014-09-22, 17:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Du kan läsa det lilla som finns om hennes iakttagelse här.
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/nya-uppgifter-kring-dubbelmordet-2004-7242441.aspx

Både benämningen jacka och rock förekommer, svårt att veta vad som är vad eftersom båda beskrivs ha samma längd och färg. Kan vara samma men kan också vara två olika.
För att krångla till det ytterligare hade A-L en beige knälång kappa som man kan ha blandat ihop med en eventuell GM.
Citera
2014-09-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
vad fan är det som händer? Inspector Gadget? men snälla...

Orkade inte leta efter en bättre bild (kom på att Gadget har en frän rock). Men rocken "på ev gärningsman" verkar enligt vittnen sett ut något sådant.
Citera
2014-09-22, 22:48
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Orkade inte leta efter en bättre bild (kom på att Gadget har en frän rock). Men rocken "på ev gärningsman" verkar enligt vittnen sett ut något sådant.

Drog iväg Gadgetbilderna till Janne Staafs polismail, nu lär han iallafall tända till

Nu hoppas vi Gadgetbilderna valsar runt i media för identifikation.

Kanske kan han visa Gadgetbilderna för gammeltantsvittnet, låta henne titta på de tecknade bilderna

Finns en Nice fanclub för Gadget fans www.fanpop.com

Är mördaren helt besatt av Inspector Gadget och klär sig som honom?

Detta spår är hett. Vi är nära nu
Senast redigerad av massepojken 2014-09-22 kl. 23:02.
Citera
2014-09-23, 00:51
Medlem
Moon The Loons avatar
Man bli fan mörkrädd för vissa i denna tråd
Hursomhelst frågade jag om detta för ett tag sedan men blev inte riktigt nöjd med svaren så jag försöker igen så får vi se.
Frågan lyder, kan man få en "halvträff" vid en DNA matchning eller är det 100 % eller ingenting som gäller? Med halvträff menar jag en släkting som jag utgår ifrån även kan vara avlägsen.

Någon som vet hur det fungerar när en topsning analyseras?
Citera
2014-09-23, 07:53
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Man bli fan mörkrädd för vissa i denna tråd
Hursomhelst frågade jag om detta för ett tag sedan men blev inte riktigt nöjd med svaren så jag försöker igen så får vi se.
Frågan lyder, kan man få en "halvträff" vid en DNA matchning eller är det 100 % eller ingenting som gäller? Med halvträff menar jag en släkting som jag utgår ifrån även kan vara avlägsen.

Någon som vet hur det fungerar när en topsning analyseras?

www.anverket.se/dna är en bra sida tycker jag om man vill lära sig mer om dna trädets möjligheter

www.skl.polisen.se
Senast redigerad av massepojken 2014-09-23 kl. 08:02.
Citera
2014-09-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Drog iväg Gadgetbilderna till Janne Staafs polismail, nu lär han iallafall tända till

Nu hoppas vi Gadgetbilderna valsar runt i media för identifikation.

Kanske kan han visa Gadgetbilderna för gammeltantsvittnet, låta henne titta på de tecknade bilderna

Finns en Nice fanclub för Gadget fans www.fanpop.com

Är mördaren helt besatt av Inspector Gadget och klär sig som honom?

Detta spår är hett. Vi är nära nu

Haha jaja. Du förstår nog att jag syftade på http://www.blocket.se/malmo/Tiger_of_Sweden_rock_gra_55302490.htm
Citera
2014-09-23, 14:34
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Haha jaja. Du förstår nog att jag syftade på http://www.blocket.se/malmo/Tiger_of_Sweden_rock_gra_55302490.htm

Haha, jag tror vi har en rockfetischist i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in