Citat:
det är nog jag som står bakom denna del av profilen
Ursprungligen postat av LeonVance
Hos vilka har han epitetet "virrpannan", är det polisen som kallar honom för det?
Taken är att få ett namn för alla möjliga sjukdommar och annat som skulle skapa GM.
Citat:
Vet vi att det är ett sick-sakande? Vad jag förstått finns det lite vittnen här och där som sett GM i området upp till en timme efter mordet. Det känns inte vidare rimligt. Om GM haft Djurgårdsgatan som orienteringspunkt är det väl knappast troligt att han skall ha gått över gatan för att sedan gå tillbaks igen? Han kan väl ha tagit vägen förbi ICA på sin väg till Trädgårdsföreningen lika väl som att han gått över gatan för att sedan vända tillbaks? Han borde väl märka att han hamnat fel rätt så omgående om han irrat in i Trädgårdsföreningen så jag tror att han var påväg till den och har gått genom den till den plats han skall. Norrut har han city, österut idrottsplatsen och söderut ett kontors (?) och sjukhusområdet. Jag gissar på att han antagligen gått norrut eller österut då det är lätt att orientera sig i Trädgårdsföreningen om man gör detta. Att springa runt på gatorna i en okänd stad käns väldigt mycket virrpanna men då borde han inte försvinna likt han gör. Under förutsättning att han inte bor i stan vill säga. Jag har bara sett en satelitbild på trädgårsföreningen men jag tror man hittar norr och öster rätt så lätt om man skulle behöva. Det borde i värsta fall finnas skyltar som pekar åt rätt håll.
Ursprungligen postat av LeonVance
Det finns en till sak som passar in i detta sick-sackande och virriga beteende och det är att det tar för lång tid mellan mordplatsen och det att han observeras av vittnen på Djurgårdsgatan, vilket innebär att han inte gått raka vägen, så högst troligt är att han virrat runt bland småvägarna innan han hittar ut på Djurgårdsgatan.
Jag tycker att förklaring 3 är mest trolig. Han har inte 100% kontroll på området, men känner till Djurgårdsgatan och vet att han ska gå på den norrut för att komma tillbaka dit han kom ifrån innan morden.
Är polisen medveten om att Åsgatan är en genomfartsled för gångtrafikanter som kommit med buss från andra delar i Linköping eller t o m från andra orter? Jag har aldrig hört polisen ta upp detta och de enda de pratar om är att GM bör ha bott i närområdet.
Jag tycker att förklaring 3 är mest trolig. Han har inte 100% kontroll på området, men känner till Djurgårdsgatan och vet att han ska gå på den norrut för att komma tillbaka dit han kom ifrån innan morden.
Är polisen medveten om att Åsgatan är en genomfartsled för gångtrafikanter som kommit med buss från andra delar i Linköping eller t o m från andra orter? Jag har aldrig hört polisen ta upp detta och de enda de pratar om är att GM bör ha bott i närområdet.
Jag tror man skall vara lite försiktig med vittnen då de kan ha misstagit sig på när och var de sett någon. När jag går till en plats kommer jag ihåg att jag sett dem men att veta exakt var på vägen är lite svårare. Skulel jag vara ett vittne hade det nog handlat mer om att jag sett en man på vägen mellan A och B än att jag sett han vid korsningen X och Y gatan vid en viss tidpunkt eller liknande.
När dubbelmordet inträffade i Linköping associerade jag till mordet i Arvika där en psyksjuk 23-årig ung man dödade ett 5-årigt förskolebarn. Många trodde nog att det fanns en psyksjuk man i omgivningarna som snart skulle kunna hittas. Ett liknande mord där en psyksjuk man dödar små barn skedde i Japan, massakern i Osaka. Den mannen hade tre diagnostiserade psyksjukdomar och hade använt en vanlig kökskniv för att döda x antal 5-7-åringar på en förskola. Och FBI säger att fallet i Linköping är unikt.
Skulle det vara unikt att unga män knivskär små skolbarn till döds? Det händer över hela världen vad jag kan se i media.