Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
På youtubeklippet från efterlyst nämner dom det
Tack, jag hade en känsla att det var därifrån det kom. Märkligt att det inte nämns någon annanstans.
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Din teori är intressant men problemet är att Polisen med 99% säkerhet självklart har kollat och säkert topsat de flesta ockupanter. Allt är så jävla märkligt med det här fallet. ett BARN blir brutalt knivhuggen och GM är så pass tokig att han mördar en person till, i det här fallet en kvinna. Allt pekar på att det är en riktig tokstolle som har gjort det här men ändå hittas inte gärningsmannen? Jag får inte ihop det. Man har även hur bra bevisning som helst men inte en jävel känner igen vare sig kniven eller mössan. Den enda slutsatsen jag kan dra av det är att GM inte bor i Linköping eller kanske ens Sverige, han är möjligtvis balt eller något..
Eller så kan man säga att GM har så pass sinnesnärvaro att han förstår vikten av att eliminera det bästa vittnet. Så det märklig är då att han först är helt skogstokig och både misshandlar och knivhugger ett barn till döds, för att sedan förstå att det är bättre att även döda vittnet som råkar komma för nära än att fly åt det andra hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Angående mössan.
Hur gammal han är? Går det att se i ett hårstrå? Varför är det i så fall sån spridd skur när det gäller GM's ålder?
Balt/öst-spåret tycker jag styrks av att den är köpt på Statoil. Han är på genomresa söderifrån, upptäcker att det är lite småkyligt i Sverige och köper mössan nånstans längs vägen.
Vem köper mössor på Statoil?
Man kan nog inte se exakt ålder på hårstrån, men det går att se på ett ungefär förmodligen, vilket säger att han är någonstans mellan 15 och 30 år (plus minus ett par år). Ju äldre en människa är, desto sämre hårkvalité har denne (normalt sett).
Om man kan fastslå att mössan är köpt på Statoil så ger det mig två tankar:
1) Mördaren har körkort och bil. Alltså 18 år eller äldre.
2) Mördaren kanske är norsk?
Men mest tyder det på att han inte är speciellt modemedveten. Samt kanske impulsiv. Mössa på Statoil köper man bara när man måste, kanske när andra butiker är stängda och det är jävligt kallt ute?