2008-12-03, 23:58
Medlem
Tuesdays avatar
GW var övertygad om att morden skulle lösas inom två veckor när det hade hänt. Insider, tog de upp Linköpingsmorden?
Citera
2008-12-04, 00:12
Bannlyst
Linköpingsmorden är ett av de fall jag följt närmast. Mindre än två veckor efter mordet intervjuade jag GW, som hävdade att gm troligen var ett barn. Han var då mycket upprörd att man inte kallade in Rolf Sandberg, som löste Kevinmorden i Arvika och är den ende svenska polis som har gedigen erfarenhet att förhöra barn.
Det här har han sagt ungefär en gång om året, så jag begriper inte riktigt vad det nya är.

Ett par reflektioner:
*Benniet verkar nyktrare än på länge...
*GW tolkar det faktum att mördaren gjorde en cirkelrörelse som att denne bodde i slutet av cirkeln.
Flera poliser jag talat med tror på motsatsen och jag är beredd att hålla med.
Det är ett helvete att hitta i de kvarteren. Jag gjorde samma cirkelrörelse när jag snabbt skulle till tobaksaffären där mössan hittats från mordplatsen. Efter att ha kutat vad jag trodde var rätt väg var jag tillbaka på mordplatsen. jag tror att mördaren saknat lokalkännedom och helt enkelt kutade vilse.
*GW:s avslutade kommentar (citerat från mitt dåliga minne, då jag inte anteckande:
"Min GMP motsäger rikspolissstyrelsens GMP-grupps rapport på nästan alla punkter. Det är ytterligare ett starkt argument för att jag har rätt."
Citera
2008-12-04, 00:13
Medlem
brackspaces avatar
Leif Gw beskrev killen som en "data nörd", kanske någon som hänger här på Fb? Kanske till och med läser denna tråd... ett kort stund till.
Citera
2008-12-04, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Leif Gw beskrev killen som en "data nörd", kanske någon som hänger här på Fb? Kanske till och med läser denna tråd... ett kort stund till.
GW tycker alla som har modem är suspekta.
Citera
2008-12-04, 00:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Må så vara, men ikväll citerades en vittnesuppgift. Ett av vittnena som mött gm hade beskrivit att han ser ut som en datanörd.
Citera
2008-12-04, 00:19
Medlem
brackspaces avatar
Citat:

Leffe Gw är tuff, om ni såg när fräcke frannson bedragaren var med för någon månad sedan. Leffe Gw "Han sitter och kollar på det här programet, det är jag mer eller mindre säker på." - haha att han är så säker på allt imponerar mig
Citera
2008-12-04, 00:25
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Linköpingsmorden är ett av de fall jag följt närmast. Mindre än två veckor efter mordet intervjuade jag GW, som hävdade att gm troligen var ett barn. Han var då mycket upprörd att man inte kallade in Rolf Sandberg, som löste Kevinmorden i Arvika och är den ende svenska polis som har gedigen erfarenhet att förhöra barn.
Det här har han sagt ungefär en gång om året, så jag begriper inte riktigt vad det nya är.
"
Jag tror att det nya är att utredarna har fått tips om en gärningsman som inte alls stämmer med profilen och då passar det jäkligt bra att låtsas jobba efter GW:s teori ett par veckor innan man griper denna finniga "datanördsseriemördare"
Citera
2008-12-04, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag tror att det nya är att utredarna har fått tips om en gärningsman som inte alls stämmer med profilen och då passar det jäkligt bra att låtsas jobba efter GW:s teori ett par veckor innan man griper denna finniga "datanördsseriemördare"
Mycket möjligt du har rätt!
Citera
2008-12-04, 00:30
Medlem
Vad hände egentligen med spåret som nämns i denna Aftonbladet-artikel från 2005?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article321132.ab

Enligt artikeln skulle den knivskurna kvinnan ha sagt att mördaren hette Leif och var ca. 22 år gammal.
Diskussionstråden verkar inte vara fullständig, det finns en lucka mellan 2004-11-27 och 2007-09-04, så det här spåret kanske har avhandlats någon annanstans.
Citera
2008-12-04, 00:33
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Kan sätta en slant på att mördaren har blivit "blåst" av pappan som Har/hade en databutik och ville hämnas. Tror att polisen har sökt efter missnöjda kunder, men inte i den åldern.
Citera
2008-12-04, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Kan sätta en slant på att mördaren har blivit "blåst" av pappan som Har/hade en databutik och ville hämnas. Tror att polisen har sökt efter missnöjda kunder, men inte i den åldern.
Det var aldrig särskilt svårt att hitta motiv.
Citera
2008-12-04, 00:40
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Flera kommentarer i nyhetsprogram och i Insider får mig att tro att de redan har en tilltänkt gärningsman och att den nya GW-profilen är lite skådebröd. T.ex var det någon som "hade gott hopp om att lösa detta inom den närmsta tiden"

Intressant vridning på det hela!

Polisen borde naturligtvis vara orolig den dagen de verkligen kommer mördaren på spåren, för när mördaren vet att polisen vet, vad gör då mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in