2012-09-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det där om muskulösa lår är något av det mest knepiga jag hört polisen säga i det här fallet. Hur i hela världen har någon kunnat se att han har muskulösa lår när det i övrigt inte finns några bra vittnesuppgifter i det här fallet? Helt plötsligt förstår jag precis varför detta fall är ouppklarat, med poliser som fokuserar på muskulösa lår är det inte alls konstigt.

Men om vi ändå tar seriöst på uppgiften om de muskulösa låren och även väver in nikotinbruket i bilden så blir det uppenbart att det är en hockeyspelare vi är ute efter. En vältränad snusare. Mer hockey än så blir det inte.

Det har snart gått fyra veckor och vi har ännu inte hört något om resultatet av DNA-testet, vilket är ytterst märkligt, då det i tidigare fall brukar ligga på ungefär två veckor innan besked kommer. Media brukar även gå ut med resultatet i sådana här fall, även om det inte är en träff.
Håller med, första tanken man får upp när man hör det är hockeyspelare. Angående DNA testet så tycker jag också det är konstigt att det tar sådan tid.
Citera
2012-09-25, 20:58
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har gått ett år sedan 4 "ungdomar" körde ihjäl gubben i busskuren i Landskrona, vad jag vet väntar man fortfarande på DNA-svaret därifrån.

Nu vet jag bara hur det har varit när någon varit sammankopplad med dubbelmordet i Linköping, då har alltid svaret gått ut i media.

Vad har dessa 4 "ungdomar" misstänkts för något mer då?
Citera
2012-09-25, 21:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vad hände med spåret om den psykiskt sjuke kille som tog livet av sig och som var väldigt lik fantombilden, blev det vidare utrett eller var det bara ett skeenbloss här på FB??
Kändes som ett rätt hett tips.
Citera
2012-09-25, 21:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nu vet jag bara hur det har varit när någon varit sammankopplad med dubbelmordet i Linköping, då har alltid svaret gått ut i media.

Vad har dessa 4 "ungdomar" misstänkts för något mer då?
Dessa 4:a är misstänkta för en massa knark, våld & jävulskap i Skåne, men givetvis anklagar jag inte dom för Linköpingsgrejen, det var bara en reflexion över hur länge det kan dröja med DNA-besked.
Citera
2012-09-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massive
Jo, mitt herr(fru)skap, därför att ni har fortsatt tråden med att göra åtskilliga förfrågningar och felaktiga påstående om en totalt ointressant person trots att jag redan har upplyst er om att personen är avförd utredningen- sådär appropå ingenting!

Nära skjuter ingen hare

nu undrar jag hur så pass säker och skyddande du är av denna person??
sen attt du verkar vara itreserad och skriva av alla mord som hänt man ser ju alla dina inlägg ? hur kommer det sej att du var första mistänkta för dubbemordet i linköping??? hade du något otalt med pojkens pappa farbror???

om ja ej misstar mej på person så bodde du vel vid simhallen? och hängde med 2 st som bode i lassaretssbacken? ena personen samla på knivar snusade va deffad vid mordtillfället och hyrde sin bros lya utan kontrakt sen helt plöttsligt la ner sin bekantskap med alla vänner flytta hem till mamma och pappa 32 år gamal och sen blev inlagd på psyk ....hur kan du veta han är avförd?????????
Citera
2012-09-25, 23:31
Medlem

en bekant som stämer in klockrent p gärningsmannen hyrde sin brors lya stog ej skriven där hade sån mössa lika dan butterfly kniv och snusade brukade kokain och steroider men innan mordet under mordtilfället var han galet nerdeffad ca 75 kilo efter 100 115 kilo .. efter detta la han ner bekantskapen med alla vänner flytta hem till mamma och pappa 32 år bor i deras källare och vart mycke kontakt med psyk..
i hans bekantskapskrets så 1 person som blev misstänkt för detta ,skriver och beskyddar han.. skriver även på en hel del andra mord...denna person flyttade snabbt från lkpg...

även vet jag en källare som hyrts ut till en från lettland eller estland och inte setts till sen 2004 som gillar konst och sett en lapp som står vad denna måste göra ta sej ut bland folk mm hela väggarna fulla av konst samt bara kvitton båtresor tåg buss från 2004 ??? och denna person har samma hårfärg men har kvinnokläder arbetar nu på universitetet men jag sett denna ca 4-5 gånger bara bakifrån ..legat gamla kavajer skor väskor och systempåsar i trappan ... men nu så är det50 meter från mordplatsen.. bor själv ej där men varit där och gjort en del eljobb genom tiderna
Citera
2012-09-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsduck
En teori är att det skulle vara ett trasigt skilsmässobarn som har koppling till området för att hans alkoholiserade far bor där. Han har lokalkännedom men inga andra vänner eller bekanta i Linköping. Polisen har missat honom av den anledningen att fadern aldrig erkänt faderskapet utan de har träffats ett par gånger bara då sonen fått reda på av sin mor vem hans fader är och sökt upp honom. Då återstår bara ett problem för skilsmässobarn teorin Motivet.

nils duckverkar ju veta eller ha något som han vet inom detta elller har jag fel? reggad 2012 oxå??
Citera
2012-09-26, 00:41
Avslutad
[quote=LeonVance]Det där om muskulösa lår är något av det mest knepiga jag hört polisen säga i det här fallet. Hur i hela världen har någon kunnat se att han har muskulösa lår när det i övrigt inte finns några bra vittnesuppgifter i det här fallet? Helt plötsligt förstår jag precis varför detta fall är ouppklarat, med poliser som fokuserar på muskulösa lår är det inte alls konstigt.

Men om vi ändå tar seriöst på uppgiften om de muskulösa låren och även väver in nikotinbruket i bilden så blir det uppenbart att det är en hockeyspelare vi är ute efter. En vältränad snusare. Mer hockey än så blir det inte.

Hockey eller idrottarkille spåret känns bara väldigt långt ifrån den GM profilen som är framtagen i fallet. Där GM skall vara en något ensam inbunden kille, och att vara idrottare i en lagsport kräver väl någon form av social förmåga på en något mer sofistikerad nivå en vad GM profilen tyder på. Men samtidigt kan jag tänka mig att det kan vara en helyllekille som är framgångsrik spelar hockey t.ex. och är från stabila familjeförhållanden så att omgivningen missar det p.ga. att pesonen ifråga är så otänkbar. Vid en sådan teori känns det dock svårt att få in kopplingen på en sådan person till Mohammed och en planerad konfrontation.
Citera
2012-09-26, 10:55
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbokrullas
Du verkar till att ha ett öppet sinne så varför låser du dig vid att det är en alkis eller knarkare, det finns inget som tyder på det. Tänk istället att det är en hyffsat skärpt kille dock psykiskt labil som aldrig någonsin antytt något till någon, bara han själv vet. Att det skulle vara en "lokal förmåga" ser jag som väldigt troligt, kan inte se att någon åker till Linköping, drar runt på gatorna och kommer till åsgatan och begår morden en måndagsmorgon helt utan vidare, det ser jag som föga troligt. Jag är väldigt öppen för olika scenario och har respekt för andras tankar men kan inte se att det är någon utanför Linköping, det har aldrig slagit mig i min egen tankegång eftersom det är så osannolikt. Har väldigt svårt för att ignorera hans agerande efter morden, gångmomentet osv efter morden vilket jag tycker tyder på stark lokalkännedom. Med tanke på vädret denna måndagsmorgon, luva på huvudet, stirrar ner i marken så är det ju faktiskt inte så konstigt att ingen känt igen honom eller lagt märke till något när han kommit ut på djurgårdsgatan och vidare ner mot ica.
Nu behöver det ena inte utesluta det andra...

Jag har haft att göra med psykiskt labil typer och de märks väldigt mycket i sin omgivning. Om det är en allmän galning som knallar runt på gatorna i Linköping så är det någon alla i stan känner till. De här typerna märks mer än man tror och de flesta som stött på en sådan känner igen dem och kommer ihåg dem. Vi hade en sådan på min gård när jag växte upp och alla på orten kände till killen, han högg fö ner sin sambo en kväll och det enda som förvånade var att någon ville bo med galningen.

Min teori om en pundare utifrån kommer av att jag tycker det känns väldigt konstigt att någon lokal förmåga skulle klara sig så länge. En kringstrykande pundare passar in bra och ger svar på många frågor som finns i den här väldigt underliga historien. Det passar in på någon som skulle göra detta (även om han inte behöver förstått vad han gjort), att han varit på platsen, att han försvunnit, att ingen verkar veta vem det är, osv. Det enda som inte passar in i pundartesen är att ingen DNA träff kommit. Kringstrykande pundare som är dubbelmördare kommer fortsätta att begå brott och väldigt snabbt fastna i en DNA koll. Jag håller även östspåret öppen med en finne eller balt som GM.
Citera
2012-09-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Nu behöver det ena inte utesluta det andra...

Jag har haft att göra med psykiskt labil typer och de märks väldigt mycket i sin omgivning. Om det är en allmän galning som knallar runt på gatorna i Linköping så är det någon alla i stan känner till. De här typerna märks mer än man tror och de flesta som stött på en sådan känner igen dem och kommer ihåg dem. Vi hade en sådan på min gård när jag växte upp och alla på orten kände till killen, han högg fö ner sin sambo en kväll och det enda som förvånade var att någon ville bo med galningen.

Min teori om en pundare utifrån kommer av att jag tycker det känns väldigt konstigt att någon lokal förmåga skulle klara sig så länge. En kringstrykande pundare passar in bra och ger svar på många frågor som finns i den här väldigt underliga historien. Det passar in på någon som skulle göra detta (även om han inte behöver förstått vad han gjort), att han varit på platsen, att han försvunnit, att ingen verkar veta vem det är, osv. Det enda som inte passar in i pundartesen är att ingen DNA träff kommit. Kringstrykande pundare som är dubbelmördare kommer fortsätta att begå brott och väldigt snabbt fastna i en DNA koll. Jag håller även östspåret öppen med en finne eller balt som GM.
Liam Hamilton passar ju som handen i handsken som gärningsman anser jag. Om det nu visar sig att det inte är han så vetifan vart man ska söka gm. Har hela tiden trott det är någon som inte har koppling till platsen men har börjat ändra mig av det enkla skälet att Åsgatan är inget ställe man hamnar på hur lätt som helst. Jag är i Linköping dagligen och har vart flera år och var tvungen att leta upp platsen , det tog ett tag.

Mördaren bör alltså ha känt till platsen och haft lokalkännedom, men då faller ju Liam bort.Hur man än vrider och vänder på fallet då uppstår bara nya frågor, allt är så märkligt. Om jag leker med tanken att jag ville komma åt Mohammad så hade jag angripit honom i trappan , inte på öppen gata. Gm kan ju omöjligt känt till att Mamman kollade i fönstret när pojken gick till skolan??
Citera
2012-09-26, 12:10
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Liam Hamilton passar ju som handen i handsken som gärningsman anser jag. Om det nu visar sig att det inte är han så vetifan vart man ska söka gm. Har hela tiden trott det är någon som inte har koppling till platsen men har börjat ändra mig av det enkla skälet att Åsgatan är inget ställe man hamnar på hur lätt som helst. Jag är i Linköping dagligen och har vart flera år och var tvungen att leta upp platsen , det tog ett tag.

Mördaren bör alltså ha känt till platsen och haft lokalkännedom, men då faller ju Liam bort.Hur man än vrider och vänder på fallet då uppstår bara nya frågor, allt är så märkligt. Om jag leker med tanken att jag ville komma åt Mohammad så hade jag angripit honom i trappan , inte på öppen gata. Gm kan ju omöjligt känt till att Mamman kollade i fönstret när pojken gick till skolan??
Kringstrykande pundare kan hamna lite överallt i en stad.

Däremot tror jag att en kringstrykande pundare sett att grabben hängt i datoraffären och sedan följt efter han, sett var han bor och beslutat sig för att det finns en värdefull dator i väskan. Sedan har han slagit till efter att ha följt efter och försökt råna grabben vilket slutat i ett mord som sedan blev ett dubbelmord när tanten råkade titta förbi.

Pundare och virrpannor får för sig lite vad som helt och sen är det så oavsett hur tokiga deras fanatsier och idéer är. Spelar ingen roll att vi fattar att grabben inte har en dator i väskan, GM har beslutat att det är så och då är det så.
Citera
2012-09-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Kringstrykande pundare kan hamna lite överallt i en stad.

Däremot tror jag att en kringstrykande pundare sett att grabben hängt i datoraffären och sedan följt efter han, sett var han bor och beslutat sig för att det finns en värdefull dator i väskan. Sedan har han slagit till efter att ha följt efter och försökt råna grabben vilket slutat i ett mord som sedan blev ett dubbelmord när tanten råkade titta förbi.

Pundare och virrpannor får för sig lite vad som helt och sen är det så oavsett hur tokiga deras fanatsier och idéer är. Spelar ingen roll att vi fattar att grabben inte har en dator i väskan, GM har beslutat att det är så och då är det så.
Låter ändå ganska osannolikt, kan nog inte vara så svårt att ta en väska från en 8 åring, det fixar man utan våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in