Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-28, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjejen13
Tack, tjejen13 kan svara själv.
NEJ, det var inget smart agerande. Men ingen av oss är mer än människor så även jag. Ibland gör vi fel saker särskilt när tanke och känsla handlar i konflikt med varandra. Vi människor har en benägen att i stressade situationer (faktiskt som upplevt hot) handla / agera efter känsla SNABBARE än att göra efter ett logiskt resonemang. Det kallas psykologi. En biologisk instinkt vi har med oss sedan grottmänskan - vi känner igen Björnspår - känsla - panik - börjar skrika hysteriskt och det ökade adrenalinpåslaget via det sympatiska nervsystemets funktion underlättar möjligheten att springa därifrån. Är det smart att ställa sig på torget och skrika historiskt:" hjälp jag tror min pojkvän kanske kan vara mördaren" nej ffa inte år 2019/2020. Är det snart ensam livrädd ångestfylld hjärntrött skriva på Flashback? NEJ självklart inte MEN jag gjorde det. Just där och då kändes det som jag hade inget annat val. Detta var en isolerad känsla som ledde till handling.
Ibland gör vi TAPPADE saker utan att för den skull vara TAPPAD.
Metaforiskt;
Om du imorgon går upp på ett tak och ramlar ner, är jag din medmänniska o mitt yrkes skyldighet att hjälpa dig, vill du då att jag ska svara dig "Fy vad korkat av dig att kliva upp på ett tak, du borde ju ha fattat att där är halt" hej då! Och fråga inte efter smärtstillande heller för det förekommer en och annan under nyår som uppger sig behöva det (ca 0.1 % troll på akuten för att få godsaker) Men för den skull utgår jag ju ifrån att 99,9% som ber mig om hjälp faktiskt behöver det.
Du är dum i huvudet som sprider din pojkväns namn och bild till främmande personer på flashback. Du kunde skicka in ditt tips till polisen och sen ligga lågt. Nu känns det mer som att du bara horar dig för uppmärksamhet.
Citera
2019-12-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Du är dum i huvudet som sprider din pojkväns namn och bild till främmande personer på flashback. Du kunde skicka in ditt tips till polisen och sen ligga lågt. Nu känns det mer som att du bara horar dig för uppmärksamhet.

?
Citera
2019-12-28, 19:31
Medlem
Citat:

Detta var botten av svar.
ORKAR inte mer.. 😭😭😡😡😡
fortsätt gärna ni andra i tråden o spekulera, vänd alla stenar
Ta emot tips med ÖDMJUKHET OCH RESPEKT.
Jag kanske är GMs flickvän om inte så kanske en annan tjej en dag vågar sig in här och upplever sig vara i samma situation och får till svar - Hora Troll osv
Fy f-n ett självmord till och detta blir aldrig löst.
Kalla en tjej för HORA är under all kritik. Vad gör du här själv, bidrar du med seriösa spekulationer o ledtrådar?
Citera
2019-12-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ja! Det blir mer o mer PM o några har uppgivit sin mail i ett PM jag svarat på jag vill begränsa antalet. Så många har jag nekat.

Bor du i link?

Jag bor runt 40 mil ifrån och har inga kopplingar eller vänner där, är bara genuint intresserad sedan länge.

Jag är ganska duktig på att jämföra bilder och se detaljer, så hade du velat dela en bild hade det gjort min dag!

Min mail är:

Jag hoppas så att detta får en lösning!
Citera
2019-12-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Jag bor runt 40 mil ifrån och har inga kopplingar eller vänner där, är bara genuint intresserad sedan länge.

Jag är ganska duktig på att jämföra bilder och se detaljer, så hade du velat dela en bild hade det gjort min dag!

Min mail är:

Jag hoppas så att detta får en lösning!

Kommer lämna tråden pga att vissa inte kan uppföra sig på ett värdigt och vuxet sätt. Det kränker mitt psyke mer just nu än vad det hjälper. Fortsätter kommunation via PM / mail
ADJö
Senast redigerad av tjejen13 2019-12-28 kl. 19:41.
Citera
2019-12-28, 19:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag kan tänka mig lägga in mitt DNA. Vill du handleda mig?

För att förtydliga jag vill ENBART lägga in mitt eget, kommer INTE gå bakom ryggen på någon och tex doppa min pojkväns tandborste i något. Det är polisen uppgift. Och vill da "ha" hans tillhörigheter ligger det på deras bort att be mig om dem.

Nej det skulle inte jag heller göra, aldrig i livet!
Jag är medlem på Myheritage, sen beställde jag DNA test, tog sen någon vecka. Sen topsar man sig själv och skickar in, dröjer sen ca. 5-6 veckor.
Så kul, jag hittade min okände morfars släkt genom detta, visste hans namn men inget mer.
Men nu alltså hittat min rätte biologiska morfar, var inte den jag trodde. Min mamma var adopterad.

Vet inte hur vanligt det är i Polen med DNA testning, men i Sverige inte så stort ännu.
Men lär bli fler och fler!

Just ja, sen behöver man föra över resultatet till siten GEDmatch.
Citera
2019-12-28, 19:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Kommer lämna tråden pga att vissa inte kan uppföra sig på ett värdigt och vuxet sätt. Det kränker mitt psyke mer just nu än vad det hjälper. Fortsätter kommunation via PM / mail
ADJö

Alltså, bry dig inte om idioterna, de visar bara hur låg intelligens de har!

Som jag tidigare skrev så har det tillkommit många konstiga i tråden de senaste året.
Kanske vill de vilseleda?
Citera
2019-12-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså, bry dig inte om idioterna, de visar bara hur låg intelligens de har!

Som jag tidigare skrev så har det tillkommit många konstiga i tråden de senaste året.
Kanske vill de vilseleda?

Aha ja så kan de va- ursäkta jag är inte jättevan på Flashback och ganska "blåögd" trodde folk var snälla mot mig om jag är snäll typ men äsch skiter i dem nu.
Citera
2019-12-28, 19:53
Medlem
Citat:
ADJö

Jag förstår dig!

Tyvärr funkar inte PM-funktionen för mig ännu, annars hade jag PM:at, men hoppas du får det stöd du behöver!

Det låter ju väldigt lovande, synd bara att folk inte kan uppföra sig.
Citera
2019-12-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Jag förstår dig!

Tyvärr funkar inte PM-funktionen för mig ännu, annars hade jag PM:at, men hoppas du får det stöd du behöver!

Det låter ju väldigt lovande, synd bara att folk inte kan uppföra sig.

Har mailat dig!
Citera
2019-12-28, 20:10
Medlem
Citat:
Du tror att Du kan lösa mordet genom att bara tramsa runt i denna tråd utan att komma med något, är det hittelönen som lockar dig eller?? din J-vla kåtbock!
??
Träd fram med vem Du är så kan vi snacka lite, man kallar inte mig eller någon tjej för Hora - uppfattat!
Citera
2019-12-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej det skulle inte jag heller göra, aldrig i livet!
Jag är medlem på Myheritage, sen beställde jag DNA test, tog sen någon vecka. Sen topsar man sig själv och skickar in, dröjer sen ca. 5-6 veckor.
Så kul, jag hittade min okände morfars släkt genom detta, visste hans namn men inget mer.
Men nu alltså hittat min rätte biologiska morfar, var inte den jag trodde. Min mamma var adopterad.

Vet inte hur vanligt det är i Polen med DNA testning, men i Sverige inte så stort ännu.
Men lär bli fler och fler!

Just ja, sen behöver man föra över resultatet till siten GEDmatch.

Intressant, tack för tipset ska söka vidare kring det!
Senast redigerad av tjejen13 2019-12-28 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in