2012-09-04, 20:09
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Om polisen skulle fått tips om honom tidigare så kan de inte berätta om det, pga sekretess. Därför av okänd, hur det än ligger till.

ok var mer inne på förekommer inte i registret om du förstår hur jag menar.
Citera
2012-09-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Om polisen skulle fått tips om honom tidigare så kan de inte berätta om det, pga sekretess. Därför av okänd, hur det än ligger till.

Ifall de fått tips om honom tidigare så hade de redan kollat av DNA. Eftersom han alltid tycks ha varit hemma så lär de knappast ha misslyckats även om utredningen synes vara tämligen ineffektiv.
Citera
2012-09-04, 21:28
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbrit
Ifall de fått tips om honom tidigare så hade de redan kollat av DNA. Eftersom han alltid tycks ha varit hemma så lär de knappast ha misslyckats även om utredningen synes vara tämligen ineffektiv.

Jag menar alltså nu veckan/veckorna innan detta mord på flickan. Att det är kallelsen till topsning för dubbelmordet som gjort att han mått väldigt dåligt och blivit extra känslig och irriterad, vilket till sist ledde till helgens dåd. På samma sätt som våldtäktsmannen Niklas Eliasson i Örebro som gick på en rape-spree efter att han kallats till polisen.
Citera
2012-09-04, 21:54
Medlem
Min teori. Om det är LH som är skyldig till Linköpingsmorden.

LH har tvångstankar om att döda. Dessa ger han uttryck för i sin konst redan i början av 2000-talet.
Dessa tvångstankar blir med tiden allt starkare. Det finns i historien fler fall med personer som visat sina sjuka fantasier i sin konst (exempelvis Ulf Olsson som dödade Helen).
LH studerade vid tiden 2004 i Småland. Till slut blev hans drift så stark att han bestämde sig för att döda någon, kanske helst ett barn. Han kliver då av tåget i Linköping på vägen till skolan. Han går planlöst genom centrum där det är för mycket hus. Sedan kommer han till ett lugnt område med buskar och träd. Där ser han först kvinnan eller pojken och sätter sin plan i verket. När han har huggit ned den ena så kommer den andra och han vill inte ha vittnen så han dödar en gång till.
Efter detta flyr han. Flyktvägen stämmer någorlunda med att han är på väg mot stationen.
Efter mordet förändras han. Han fick utlopp för sina sjuka böjelser, men han mår samtidigt dåligt av vad han har gjort, så han isolerar sig och han slutar med sin konst. I 8 års tid sitter han hemma och grubblar och spelar dataspel. Tankarna på att döda finns där latent hela tiden.
När tjejen ovanpå spelar lite för hög musik en dag så kan han inte hålla tillbaka sin drift. Han blir rasande och rusar upp och dödar flickan.

Detta är som sagt bara en teori, men skulle det visa sig att han var i Linköping vid mordet så är fallet i princip löst som jag ser det.
Citera
2012-09-04, 22:00
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

LH har tvångstankar om att döda. Dessa ger han uttryck för i sin konst redan i början av 2000-talet.
Dessa tvångstankar blir med tiden allt starkare. Det finns i historien fler fall med personer som visat sina sjuka fantasier i sin konst (exempelvis Ulf Olsson som dödade Helen).
LH studerade vid tiden 2004 i Småland. Till slut blev hans drift så stark att han bestämde sig för att döda någon, kanske helst ett barn. Han kliver då av tåget i Linköping på vägen till skolan. Han går planlöst genom centrum där det är för mycket hus. Sedan kommer han till ett lugnt område med buskar och träd. Där ser han först kvinnan eller pojken och sätter sin plan i verket. När han har huggit ned den ena så kommer den andra och han vill inte ha vittnen så han dödar en gång till.
Efter detta flyr han. Flyktvägen stämmer någorlunda med att han är på väg mot stationen.
Efter mordet förändras han. Han fick utlopp för sina sjuka böjelser, men han mår samtidigt dåligt av vad han har gjort, så han isolerar sig och han slutar med sin konst. I 8 års tid sitter han hemma och grubblar och spelar dataspel. Tankarna på att döda finns där latent hela tiden.
När tjejen ovanpå spelar lite för hög musik en dag så kan han inte hålla tillbaka sin drift. Han blir rasande och rusar upp och dödar flickan.

Detta är som sagt bara en teori, men skulle det visa sig att han var i Linköping vid mordet så är fallet i princip löst som jag ser det.

En trolig teori utan tvekan har funderat på ngt liknande

han kanske inte känner till Lkpg alltså så följer ha typ huvudgatorna som leder från stationen...... Vilket håll ligger det Jo mot Djurgårdsgatan

På vägen ser han dom här skyltarna med uppmaning om att skada barn dess lyser dessutom röda går inte att missa....Detta skulle kunna få igång honom att ta första bästa barn

Enbart teorier men dock troliga
Citera
2012-09-04, 22:54
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Där fick du lite för bråttom i ditt hobby-analyserande men som sagt, en teori som känns som den
absolut troligaste och hade det inte handlat om en trippel-mördare så hade jag inte tvekat på
att sätta en stor slant på Liam som GM i dubbelmorden.
Citera
2012-09-04, 23:06
Medlem
doejanes avatar
Nu skäms jag över hur mycket jag spekulerar, men visst skedde dubbelmordet i september 2004. LH gick ut skolan våren 2004.
Han, som eventuell aspie, kanske fick spel hösten 2004, när skolan började och han inte hade nånstans att ta vägen. Hans rutiner rubbas, han har alltid börjat skolan igen varje höst men nu har han ingen skola att gå till. Han får psykos och inbillar sig att han fortfarande går i skolan, sätter sig på tåget till Eksjö, i Linköping kommer verkligheten ikapp honom, han går av. Vandrar runt planlöst. Resten är historia.
Citera
2012-09-04, 23:10
Medlem
Maxipower1s avatar
19/10

Åter igen kolla sambandet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10495765.ab
Citera
2012-09-04, 23:30
Medlem
Maxipower1s avatar
Citerar mig själv från andra tråden

Hur den är så är det mkt likheter.

Det här handlar om ett Extremt ovanligt mord

Vanligare är att mindre barn mördas av sina föräldrar eller att äldre tonårsflickor mördas av pojkvänner.

Ett barn har mördats utan några motiv vad som har framkommit. Ett barn som enligt uppgifter inte har ngn
koppling till varandra.

Detta sker mitt på dagen när folk kan höra o kanske se honom.

Han tänker inte utan bara gör ngt ofattbart.

Likheten är nära oavsett vad du säger med det andra dådet

där ett barn utan ngn egentlig anlednig huggs ihjäl samt denna gång en dam som råkade vara

där.

Det fallet sker även det fast det är folk i rörelse o kan alltså se honom.

Risken är alltså stor att han upptäcks, Trots det så utför han dådet.

LH var även djupt intresserad av konst vid den här ungefärliga tiden det sker i Lkpg.

Just denna dag har en konstutställning som handlar om att skada barn

Han gillade väldigt udda konst.

2002 vinner han ett pris i Eksjö.....2004 slutar han sina konststudier

Och 2004 eller däromkring verkar man inte kunna hitta ngt om han...

Han bara försvann......

Saken är den att likheten är rätt stor
Citera
2012-09-04, 23:39
Medlem
om det nu mot all förmodan skulle vara denna kille, vad gjorde han där? var ligger brottsplatsen i förhållande till utställningen och järnvägsstationen?
Citera
2012-09-05, 04:06
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Saken är den att likheten är rätt stor

Håller med!! Det är väl bara att invänta DNA-analysen och -matchningen för att se om du har rätt (vilket jag starkt lutar åt).
Citera
2012-09-05, 07:43
Medlem
Tittar man på fantombilden från dubbelmordet och jämför med LHs nuna så går det ju onekligen kalla kårar längs ryggen.
Låt oss säga att LH hade ett ärende till Eksjö, ( några direkta kopplingar till Lkpg verkar ju inte finnas).
Om han är på väg från Sthlm till Eksjö så borde han ju passera Lkpg.

Har LH ens körkort? Äger eller har han ägt någon bil?

Det känns ju mer troligt att han skulle hamna där om han tex körde fel.
Om han åkte tåg eller buss så borde ju föraren av denna lagt märke till denna kuf, med tanke på det mediala drev som svepte över detta.
Hade jag bott i Lkpg vid tidpunkten för mordet och dessutom befunnit mig i närheten av där det hände så skulle iaf jag gå igenom hela min dag, vilka jag lagt märke till och vart jag lagt märke till dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in