2019-09-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparcus
Är det möjligen möjligt att gm möjligen jobbar på us
Är det ett tips du kommer så vidarebefordra till utredarna. Annars verkar allt vara möjligt just nu. Har en känsla av att vi står och stampar på samma fläck.
Citera
2019-09-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Är det ett tips du kommer så vidarebefordra till utredarna. Annars verkar allt vara möjligt just nu. Har en känsla av att vi står och stampar på samma fläck.
ok då gör ja det,ja menar gjorde
Citera
2019-09-09, 06:09
Medlem
Citat:
Är det möjligen möjligt att gm möjligen jobbar på us
Jag har varit inne på att GM kanske har en praktikplats eller jobbar extra där, kanske en sådan som kör folk i kulvertarna mellan olika avdelningsr-operation-akuten-bårhuset(?). En del sjukhus har yngre killar med bra kondis till sådant.
Eller en städare, fastighetsskötare eller läkarstudent?
För mig känns det inte helt märkligt att hamna på Åsgatan om en befinner sig på eller på väg till/från US eller annat ställe på Garnisonen?
Kanske går dit på sin rast och röker (redan -05 var det väl otillåtet att röka på sjukhusområdet?). Kankse tar en promenad och en cigg där ingen från jobbet kan se hnm på rasten? Kanske passerar platsen till/från jobbet.
Inte helt omöjligt.

Finns det inte vårdhem där på området? Kanske jobbade han som taxichaufför och körde sjuktaxi eller jobbade som personlig assistent, kanske ett nattjobb?

Om han inte är totalt koko så kan han vara en nattjobbare på väg hem, en taxikille som väntar på körning, en snubbe som varit hos en tjej/langare i området och är på väg hem.

En av alla dagliga teorier..
Senast redigerad av Yanii 2019-09-09 kl. 06:18.
Citera
2019-09-09, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Sant, rätt slappt. Vore gött med någon halvträff, då kan de mata topsning och ringa in honom. Skit samma om han är död eller immun, bara alla får reda på vem han är/var.
Det räcker med att de träffar en gemensam förfäder långt bak. Se bara hur de löste ear-ons. Även om det ger 100 tänkbara gärningsmän så kan dessa ringas in.

Givetvis tar det tid, men gärningsmannen är rökt inom 1-2 år.
Citera
2019-09-09, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det räcker med att de träffar en gemensam förfäder långt bak. Se bara hur de löste ear-ons. Även om det ger 100 tänkbara gärningsmän så kan dessa ringas in.

Givetvis tar det tid, men gärningsmannen är rökt inom 1-2 år.
Billdalsmannen åkte fast och det ger mig hopp.
Citera
2019-09-09, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Vad det gäller droger/medicin så är det väl så enkelt att polisen kör de bästa proverna de har tillgång till och har då fått de resultat de redovisat. Sedan kan det finnas corner cases som inte syns på dessa resultat. Dock talar det mesta för att GM inte var uppenbart påverkad vid dådet. Det är ju också det mest rimliga sett till tid och plats. Och ja, jag förstår att det finns människor som håller på med både ett och annat 24/7 men statistiskt sett är GM ren 07.40 en tisdagsmorgon.
Men han kanske inte var ren på måndagskvällen? Fortf lite wohoo eftersom benz stannar i kroppen ett tag? Eller så är han inte alls påverkad av droger.
Citera
2019-09-09, 06:24
Medlem
Har de kunnat se levervärden i provet kan de utesluta långvarigt alkoholmissbruk, hepatit C mm mm. Eller hur? Men vi vet inte någonting om proverna, eller?
Citera
2019-09-09, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Har de kunnat se levervärden i provet kan de utesluta långvarigt alkoholmissbruk, hepatit C mm mm. Eller hur? Men vi vet inte någonting om proverna, eller?
För lite testmaterial.
Citera
2019-09-09, 06:27
Medlem
Citat:
Tror att när jb säger något så brukar det vara sant 10mil norr eller söder vad vet jag
Jag tror på Norrköping i första hand men varför vet jag inte. Rent statistiskt så finns det fler unga män i Nkpg än i ex Åtvidaberg.
Småland känns fel, men vem vet?

När jag är säker på något brukar jag också ha rätt, men jag är inte alls säker på någonting i det här fallet..
Senast redigerad av Yanii 2019-09-09 kl. 06:30.
Citera
2019-09-09, 10:01
Medlem
Citat:
Jag har varit inne på att GM kanske har en praktikplats eller jobbar extra där, kanske en sådan som kör folk i kulvertarna mellan olika avdelningsr-operation-akuten-bårhuset(?). En del sjukhus har yngre killar med bra kondis till sådant.
Eller en städare, fastighetsskötare eller läkarstudent?
För mig känns det inte helt märkligt att hamna på Åsgatan om en befinner sig på eller på väg till/från US eller annat ställe på Garnisonen?
Kanske går dit på sin rast och röker (redan -05 var det väl otillåtet att röka på sjukhusområdet?). Kankse tar en promenad och en cigg där ingen från jobbet kan se hnm på rasten? Kanske passerar platsen till/från jobbet.
Inte helt omöjligt.

Finns det inte vårdhem där på området? Kanske jobbade han som taxichaufför och körde sjuktaxi eller jobbade som personlig assistent, kanske ett nattjobb?

Om han inte är totalt koko så kan han vara en nattjobbare på väg hem, en taxikille som väntar på körning, en snubbe som varit hos en tjej/langare i området och är på väg hem.

En av alla dagliga teorier..
Intressant inlägg (min fetning)! Jag var intagen på US för operation vid tiden för morden och noterade att unga blåklädda män körde såväl sopor som patienter i kulvertarna.
En av anledningarna, enligt min åsikt, kan vara just det faktum att GM är en vanlig Svensson, som ingen skulle komma att tänka på. En ung man som av någon anledning gått bananas, men som därefter levt vidare med vetskapen om vad han gjort, någonstans inom sig.
Citera
2019-09-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Kan inte vi i tråden tillsammans gå igenom olika aspekter i fallet som återkommer med jämna mellanrum? Tex spåret Leif, Mohammeds skadebild, kniven, killen i Trädgårdsföreningen, övergångsvittnet, Sekvencia, Pulver-henke, sopgubbarnas vittnesmål, mannen i valvet, "mr Beige". Vi kan börja med ett inlägg om varje sak och sen får vi alla fylla på med uppgifter och infallsvinklar och källhänvisa så gott vi kan, även om det är till andra inlägg i tråden. Eller nåt liknande?
Det kan vi absolut göra!
Är det något fler vill?
Vad vill du i så fall börja med?
Citera
2019-09-09, 11:43
Medlem
Citat:
Jag tror på Norrköping i första hand men varför vet jag inte. Rent statistiskt så finns det fler unga män i Nkpg än i ex Åtvidaberg.
Småland känns fel, men vem vet?

När jag är säker på något brukar jag också ha rätt, men jag är inte alls säker på någonting i det här fallet..
Nej fallet förbryllar verkligen.
Alla scenarion som man kan komma på har både troliga och mindre troliga delar känns det som.
Komma undan så länge utan att någon ens tipsar anonymt vad vi vet.
Finns han dock någonstans i utredningen eller har de inte kommit nära ens?
Ja Norrköping är helt klart med på listan över möjliga platser.
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-09-09 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in