2019-07-27, 12:02
Medlem
Jag känner mig frustrerad!
Tänk då de som utrett detta i alla år.
Vill bara be den som vet -för jag tror att någon vet!
...att snälla snälla du, berätta för polisen!
Citera
2019-07-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii

Precis som du är jag övertygad om att någon vet. Kanske endast någon. Men denne/denna kan inte berätta pga sekundär inblandning, exvis som nyckelvittne. Detta är min personliga uppfattning efter alla dessa år av rundgång, som sign LeRoiBrother nyss uttryckte.
Citera
2019-07-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Precis som du är jag övertygad om att någon vet. Kanske endast någon. Men denne/denna kan inte berätta pga sekundär inblandning, exvis som nyckelvittne. Detta är min personliga uppfattning efter alla dessa år av rundgång, som sign LeRoiBrother nyss uttryckte.
Jamen precis!
Denne vetande person kan vara en som skyddat GM eller någon helt annan.
Det kan eller måste finnas folk som misstänker någon som ej topsats också.
Man kan lämna tips anonymt.
Citera
2019-07-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Proffsiga genealoger finns även i Sverige. Frågan är i vilken grad utredarna vågar gå utanför boxen. Ja, jag skriver "vågar", det handlar om att inta en mer otraditionell och förutsättningslös forskningsmetodik, om man ska kunna komma framåt, enligt min åsikt.

Helt klart en av dom bästa polisen använder kan man tänka sig.

Jag visste inte riktigt vem Martina Nilsson var. Men det har jag förstått nu, att hon verkligen är en expert på området. Det var självklart att vi skulle bjuda in henne och det är en riktig ära att få lyssna till hennes dna-föreläsning, berättar Mats Ekedahl. Enligt Martina Nilsson jobbar polisen nu med ett par sådana kalla fall i en pilotstudie. Kanske är hon som är DNA experten. Bra visitkort, DNA expert.
Citera
2019-07-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeRoiBrother
Första...nervös. Följt tråden i några år nu, både uppåt och neråt. Rundgång är väl ett bra ord för att sammanfatta, allt kommer igen. Varför inte gå igenom allt från början? Vi betar av teori för teori och ser vad vi gemensamt kommer fram till.

För egen del skulle jag vilja följa upp Värmlandsspåret lite mer än vad som hittills gjorts. Efter att följt tråden i så många år lutar jag åt att hämnd är motivet. Visst, det är svårt att få uppgifter bekräftade så här långt efteråt. Följ med på en ny resa mot lösningen. Fäst blicken mot horisonten, titta inte ner så ser du mer!
Fats man kan ju dra alltihop igen, fram till jul, men vad blir skillnaden denna gång? Ingen. "Värmlandsspåret" som är en variant av Familjespåret har väl diskuterats mest av alla genom åren polisen har funnit noll stöd för det. Därmed kan man säga att det är ett betydligt mindre sannolikt scenario än många andra.
Citera
2019-07-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Helt klart en av dom bästa polisen använder kan man tänka sig.

Jag visste inte riktigt vem Martina Nilsson var. Men det har jag förstått nu, att hon verkligen är en expert på området. Det var självklart att vi skulle bjuda in henne och det är en riktig ära att få lyssna till hennes dna-föreläsning, berättar Mats Ekedahl. Enligt Martina Nilsson jobbar polisen nu med ett par sådana kalla fall i en pilotstudie. Kanske är hon som är DNA experten. Bra visitkort, DNA expert.
Finns kanske visst hopp ändå eftersom Linköpingsfallet väl garanterat är ett av det de kör via släktforskningssite.
Citera
2019-07-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Ser att jag kommer in som tvåa på pucken nu då jag inte skrev om det tidigare pga trötthet och att två inlägg igen blev raderade av mratorn. Det var mest till A och Y.

Y: tråden har under 15 år haft logik som ledstjärna och misslyckats totalt. Jag slänger in lite intuition ibland och försök inte förstå den. En vacker dag kanske din hjärna kommer upp med en ny förklaring då logik i denns tråden är stendöd!

Självklart är ICA en viktig parameter då det var där som GM gick upp i rök eller satte sig i sitt fordon eller smet in i ett närliggande hus. Det luktar medhjälpare, anser jag.

Detta hus vid ICA tror jag inte alls på då någon skulle ha sett honom och polisen betat av husen. Jag tror han hade en medhjälpare med bil som väntade utanför, nära ICA. Allt annat liknar lite av mästerdetektiven Blomqvist gamla aningar. Men man vet ju aldrig.

Alice: "Det man gjort har man dock gjort, och tyvärr så går det inte att göra det ogjort hur mycket bra man än gör efter." Och då kommer vi även in på rätt och fel som du skrev.

Jag vet att många yngre inte är uppfostrade med detta ok runt sin hals och istället lever efter "varför gråta över spilld mjölk" som mer verkar vara deras livsstil idag med sitt globala perspektiv.

Bara i år har det redan födds 77 miljoner barn och 32 miljoner har avlidit. om det inkluderarar alla krigsoffer vet jag ej.

Här håller vi på och ältar om 2 st avlidna, no offence, och känner sorg för det efter 15år medan ca 1 miljard barn föds och 640 miljoner dött på olika sätt. Vi skall nog inte ta för givet att GM sitter i ett hörn och ångrar sig varje dag om han har ett globalt perspektiv och chansen att ångra sig är noll.

Off topic: Jag läste mannens tidning på tåget och som rubrik stod det att 200,000 kvinnor begår självmord varje år i Indien pga bortgiftet. Han var väl utbildadd och trevlig att prata med men när han tog fram tidningen och läste om alla kvinnorna utan att blinka sa jag, vad hemskt!

-Varför då sa han, bara en dagsproduktion. -Vad menar du? Varje dag föds det 200,000 barn i Indien, no problem!

Så vilken livsfilosofi som GM hade vet vi inte och inte heller vem han tyckte det var som startade bråket och vad som hänt tidigare?? Fjorton bortkatade år, enligt mej och på plussidan, vet ej!
Intressanta diskussioner som inte blir av är ju tråkigt!
Det är givande att sväva ut ibland även om det blir lite för off topic för denna tråd.
Logik behöver blandas med intuition för bra helhet anser jag.
Därför uppskattar jag dina inlägg. Det är blandningen som ger nya infallsvinklar och tankar.
Det är bra, och efter så lång tid ganska nödvändigt enligt mig iallafall.

ICA är viktigt.
Frågan är bara om spåren upphör så att det innebär att han gått in i en lägenhet eller i ett fordon av någon typ, eller om spåren bara inte blivit funna? Då behöver ju inte ICA betyda så mycket mer än att han dumpade sin mössa där och lämnade sina avtryck.
Det skulle vara intressant att veta om det fanns små bloddroppar på marken innan ICA som sedan upphörde tvärt eller om det inte fanns några sådana spår innan heller som hittades.
Någon som vet?

Även om GM inte är av den mest känsliga typ, så borde det påverkat/ar honom på något sätt.
Men eftersom han inte utmärkt sig för sin omgivning ( förutom ev närstående el liknande ) på ett uppenbart sätt så är det en intressant tråd att nysta i.

Ja det är en konstig mekanism som man har egentligen.
Det nära blir mer verkligt än skeenden långt bort. Vi kanske inte är gjorda för att kunna ta in hur mycket elände som helst, som en inbyggd stoppknapp.
Helheten blir dock snedvriden då det inte finns någon balans i saker människan lägger sitt fokus.

Han hade en för stor stoppknapp!
Cyniskt och kallt att säga så!
Undrar om han skulle känna så om det gällde honom själv?
Men det är hans förlust och endast hans hoppas jag.
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-28 kl. 20:46.
Citera
2019-07-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det är klart detta kan lösas!
Han är inget osynligt spöke som bara har gått upp i rök.
Han är en riktig människa som gått eller går på denna jord.
Spår måste finnas runt omkring honom.
Ingen människa är en ö. GM har eller har haft människor runt honom på något sätt.
Citera
2019-07-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeRoiBrother
Första...nervös. Följt tråden i några år nu, både uppåt och neråt. Rundgång är väl ett bra ord för att sammanfatta, allt kommer igen. Varför inte gå igenom allt från början? Vi betar av teori för teori och ser vad vi gemensamt kommer fram till.

För egen del skulle jag vilja följa upp Värmlandsspåret lite mer än vad som hittills gjorts. Efter att följt tråden i så många år lutar jag åt att hämnd är motivet. Visst, det är svårt att få uppgifter bekräftade så här långt efteråt. Följ med på en ny resa mot lösningen. Fäst blicken mot horisonten, titta inte ner så ser du mer!
Ett bra första inlägg!
Jag håller med om att hämnd är en stark kandidat.
Värmlandsspåret är intressant och bör finnas med i beaktande.
Hämnd kan ha utlösts av mycket, så det är ett stort spår att finna tänkbara stigar i att följa.

Ett tips om det känns lite läskigt att skriva är att försöka att inte ta saker personligt om någon skriver något som man tycker är jobbigt.
Det man skriver som sina tankar,funderingar och ideer är ens egna och har ingenting med vad andra tycker om dem.
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-28 kl. 22:55.
Citera
2019-07-28, 22:45
Medlem
Prayuths avatar
Mördaren kommer nog hittas så småningom med hjälp av släkt-DNA.
Citera
2019-07-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Mördaren kommer nog hittas så småningom med hjälp av släkt-DNA.
Det tror jag också, även om det kan ta tid.
Senast redigerad av Alice-the-Ant 2019-07-28 kl. 22:50.
Citera
2019-07-29, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Det är klart detta kan lösas!
Han är inget osynligt spöke som bara har gått upp i rök.
Han är en riktig människa som gått eller går på denna jord.
Spår måste finnas runt omkring honom.
Ingen människa är en ö. GM har eller har haft människor runt honom på något sätt.

Nja, det finns det som ligger remsan hemma eller går ut när ingen ser på natten.

Har han nu bort ensam i ett studentrum eller lägenhet för studenter är det ju inte svårt att tänka sig ingen tänkt på var han höll hus just då.

Minns på skolan, vi hade en tjej som var väldigt utanför.tog 2 dagar innan läraren reagerade ens och ingen jävel undrade var hon var när hon hade flyttat.

Vill detta ska lösas nu. Stora förhoppningar fanns i våras. Men hur jävla avlägset släkt är han då från de man testat?

Samt borde det inte va rött enkelt att komma närmare för varje test?

Menar om jag testar anna och hon har 1/1000 dels matchning, då om man testar Annas pappa eller mamma borde väl dessa ha typ 1/500 dels matchning?

Förstår inte riktigt hur det funkar. Här inte detta tagits upp av gw persson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in