Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Varför måste han ringa på för? Om han inte bodde i huset, kan han ändå ha gått in där och gåttt längst upp, och satt sig uppe vid sista trappen upp mot vinden. Utan att någon skulle behöva se han på 3-4 timmar. Sen kunde han gå ut. Alternativt kunde han gå ned i källaren och gömma sig under trappen, t ex i höghusen på Djurgårdsgatan så ser trappen ut på det sättet att man kan gömma sig under den.
Vad jag menar är att om någon inte ringde till polisen för 8 år sedan lär de väl inte vara vidare intresserade av att samarbeta idag. Sen undrar jag om någon kommer ihåg en typ de såg i området för 8 år sedan och inte redan pratat med polisen? Skulel inte förvåna mig om någon ensam pensionär ringer polisen och slår på kaffebryggaren nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det kan ha funnits skäl som gjort att man inte har valt att samarbeta då. Vidare är det ju polisens skyldighet att utreda/förhöra folk relaterade till den trappuppgången vid tiden för mordet. Detta skulle ju faktiskt kunna ge något, t.ex. om man börjar topsa folk relaterade till trappuppgången, men blodet kan sannolikt aldrig användas som bevisning i dubbelmordet.
Men hur hjälper det? Så länge det inte är GM lär de väl inte komma längre? Tror inte att folk är så intresserade av att toppsas ifall de inte har något med saken att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det kan finnas andra kopplingar också, t ex tidningsutdelare, reklamutdelare, post, trappstädare osv.
Hur tänkte du nu? Har någon huggit ner grabben och tanten som ett avbrott på tidningsutdelning? Är det en städare som tyckte det var tråkigt att städa och gav sig ut på mördarstråk i området?
Tror inte att det här gör mer än att ge flaska förhoppningar till familjerna. Låt de lägga detta bakom sig då det knappast lär bli löst på annat sätt än genom ett mirakel. Det har gått 8 år och familjerna mår nog bäst av att inte behöva läsa sånt här när de läser dagstidningen till kaffet.