2011-06-05, 22:26
Medlem
Tryptams avatar
Hej,

Var ute och cruisade på min longboard för ett par timmar sedan och råkade ut för en liten olycka. En större sten kom ivägen för ena mitt hjul och satte tvärstopp för brädan. Framåt flyger jag och tar första smällen med högerarmen, andra med huvudet, tredje med axeln. Jag hade ganska hög hastighet.

Precis efter fallet kände jag bara av smärtan i huvudet men det var egentligen ingen större fara, ingen hjärnskakning (tror jag). Till en början trodde jag armen bara fått ett par skrapsår men smärtan har eskalerat från ingenting till att jag nu knappt kan röra min arm.

I helt avslappnat läge så känns det som en EXTREM träningsvärk eller konstanta ilningar. Försöker jag böja armen blir det direkt flera gånger värre och det gör nästan för ont för att böja den hela vägen in (det GÅR, men det gör ont.)

Smärtan kommer mestadels från armvecket men ligger stadigt på den övre delen av underarmen också. Smärtan sträcket sig ca 4-5 cm upp längs biceps och ca 10 cm ner längs underarmen.

Det var en del svullnad för en timme sedan, då lindade jag armen. Armen var inte blå men det var extremt rött kring armvecket och en bra bit runt det.

Någon som har en aning vad som kan ha hänt? Eller kanske några tips vad jag kan göra för att lindra/förhindra att det blir värre.

Alla svar uppskattas!
Citera
2011-06-05, 22:37
Medlem
Är du orolig så åk till akuten så kommer de röntga samt ordna lite smärtstillande (troligtvis).

Men jag vet inte vad det kan vara.

Edit: Om du är en som arbetar/pluggar så kommer du troligtvis kunna vara ledig i morgon eftersom det brukar ta ganska lång tid plus att du kan skylla på smärtan.
Senast redigerad av T-trunk 2011-06-05 kl. 22:39.
Citera
2011-06-05, 22:45
Medlem
Mackan52s avatar
Låter som muskelbristning
Citera
2011-06-05, 22:46
Medlem
Tryptams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-trunk
Är du orolig så åk till akuten så kommer de röntga samt ordna lite smärtstillande (troligtvis).

Men jag vet inte vad det kan vara.

Edit: Om du är en som arbetar/pluggar så kommer du troligtvis kunna vara ledig i morgon eftersom det brukar ta ganska lång tid plus att du kan skylla på smärtan.

Alla som pluggar/arbetar är lediga imorgon, det är en röd dag. Därför är inte heller någon vårdcentral eller dylikt öppet så jag söker tillfällig hjälp här.
Citera
2011-06-06, 01:28
Bannlyst
Gå till en jouröppen vårdcentral...
Citera
2011-06-06, 11:56
Medlem
Vild gissning här, men. Kan det inte varit så att du kom emot CP-knölen (Nervus ulnaris/ulnarisnerven) som finns på armbågen och att den nerven sedan kom i kläm på något sätt?
Citera
2011-06-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryptam
Alla som pluggar/arbetar är lediga imorgon, det är en röd dag. Därför är inte heller någon vårdcentral eller dylikt öppet så jag söker tillfällig hjälp här.
Tänkte inte på att det var röd dag. Men de finns fortfarande väldigt många som jobbar även fast det är röd dag, tänk om de inom vården, affärer, lokaltrafiken, polisen m.m. var lediga. Jag jobbade

Om du hade så ont att du inte kan röra armen så behöver du inte gå via en vårdcentral, man behöver inte vara skottskadad för att besöka akuten (sjukhus har öppet).

Gjorde du någonting och hur mår du idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in