Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Alltså, det finns en tråd här, där någon frågar om man får skrika "troll!!" inne i forumen. Om jag då svarar nej, så är det egentligen inte nödvändigtvis flashbacks officiella hållning. Jag kan exempelvis ha tolkat någonting fel eller ha fel information. Moderatorerna försöker ju däremot, iaf vad jag sett, alltid svara på frågorna kring regler utefter bästa förmåga. Vi har trots allt stora kunskaper kring reglerna, och det vore givetvis inte tillåtet att sprida falsk information med flit.
Alltså, även om vi uttalar oss som användare, som kommer det vi skriver kring regler ofta stämma överens med den officiella, även om det inte är officiella uttalanden.
Så har jag tolkat det.
Ingen tror, allraminst jag, att någon moderator skulle sprida falsk information med flit. Den delen kan vi med andra ord hoppa över.
Självklart är det både teoretiskt och praktiskt möjligt att en moderator postar ett "felaktigt" svar på en regelfråga utan något uppsåt. Vi lever ju inte i det gamla DDR...eller hur? Alla kan begå ett misstag och det finns ingen anledning att kapa benen på den moderatorn.
För att i möjligaste mån begränsa den typen av misstag eller "egna icke officiella tolkningar" så måste moderatorerna vara medvetna om att postar man svar på regelfrågor i FB-delen så uppfattas svaren som ett moderatorsvar. Detta har redan diskuterats i tråden och flera moderatorer har samma uppfattning.
Vad jag frågade BigFatCone var om frågan har diskuterats i Outlaw och bakgrunden är BigFatCones eget yttrande...
Det är helt klart ett problem som måste åtgärdas.
Med åtgärdas förutsätter jag att han menar att frågan diskuteras i Outlaw.