2004-10-19, 12:04
Medlem
crassys avatar
Nån som testat dessa? Jag hade inte tänkt mig att punda dessa utan dämpa min högst riktiga ångest med dem.. Fick Sobril förr och de funkade ju bra, men nu verkar det inte som att jag får ut dem mer... Kan Tiadipona fungera som ersättning?
Citera
2004-10-19, 12:50
Medlem
nyblads avatar
Det är betazepam va?
Om ja så har jag läst att de skall vara ganska likvärdiga med oxazepam men har inga egna erfarenheter.
Citera
2004-10-19, 13:02
Medlem
Jack Daws avatar
Jag har testat dem men jag har inte stå stor benzo-erfarenhet (mer än imovane och sonata) så jag kan jämföra med de andra sorterna du nämde.
De gav helt klart effekt i alla fall, blev ganska såsig.
Har man ångest så fungerar de säkert bättre, i brist på det så tyckte jag jag mest blev såsig som sagt.
Citera
2004-10-19, 16:51
Medlem
crassys avatar
Hur är immovane då? Är det narkotikaklassat i sverige?
Citera
2004-10-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crassy
Hur är immovane då? Är det narkotikaklassat i sverige?

Yep, fast inte i samma klass som Benso. Kolla BensoFAQ, finns en stickytråd.
Citera
2004-10-19, 17:16
Medlem
crassys avatar
Men funkar Immovane ångestdämpande då?
Citera
2004-10-19, 17:20
Medlem
Citat:
Men funkar Immovane ångestdämpande då?
Ja, iaf för mig. De är ju trots allt gjorda för att man ska slappna av och därmed underlätta insomnandet.
Citera
2004-10-19, 18:49
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag tycker Imovane är lite halvdana mot ångest, inte jätte bra & inte jätte dåligtm ett mellanting .

Men dom faller mig verkligen i smak att sova på .
Citera
2004-10-19, 19:06
Medlem
crassys avatar
Unbalanced: vet du kanske ngt ångestdämpande som funkar bra och som inte kostar så mkt om det fastnar i tullen? äter buspar och atarax, men ingen av dessa verkar fungera särskilt bra (har iofs inte ätit bospar särskilt länge..).
Citera
2004-10-19, 19:21
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Unbalanced: vet du kanske ngt ångestdämpande som funkar bra och som inte kostar så mkt om det fastnar i tullen? äter buspar och atarax, men ingen av dessa verkar fungera särskilt bra (har iofs inte ätit bospar särskilt länge..).

vad är Buspar? SSRI?
Citera
2004-10-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daw
vad är Buspar? SSRI?

buspar är ingen ssri, men principen är den samma..
dvs, du tar en dos varje dag och effekten kommer inte förrän
efter några veckor.. var lite intresserad av den här medicinen en gång i tiden,
men ångesten är mer under kontroll än tidigare efter min kognitiva behandling.
Citera
2004-10-19, 23:33
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:

Det beror lite på vad man är ute efter, de riktigt bra ångestdämpande medicinerna är ganska hårt klassade så dem kan vara svårt att få igenom tullen, dessutom brukar dom kosta endel .

Har hört mycket possitivt om Tramadol vilket iof är en Opiod men ska fungera relativt bra som en mild ångestdämpare, jag hade ingen märkbar ångest under tiden jag åt Tradolan emot smärta, men dom lättar på humöret till en viss del iaf .

Men det är ju inte så bra att bli torsk på Opiater bara för att man har ångest, men iaf Tramadol ska inte vara så hårt klassat & på så vis lite lättare att föra igenom tullen, sedan kostar dom inte skjortan heller .
Är något enormt trött för tillfället så ber om ursäkt för ett rörigt inlägg !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in