2004-10-20, 00:10
Medlem
Jack Daws avatar
Varför får du inga fler sobril förresten?
Citera
2004-10-20, 00:31
Medlem
Kowalskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Har hört mycket possitivt om Tramadol vilket iof är en Opiod men ska fungera relativt bra som en mild ångestdämpare, jag hade ingen märkbar ångest under tiden jag åt Tradolan emot smärta, men dom lättar på humöret till en viss del iaf .
I vissa länder används Tramadol som ångestdämpare, dock ej i Sverige. Anledningen läste jag någonstans att det är för att effekten är mest hämningslösande, vilket kan exempelvis göra att suicidiala personer verkligen gör slag i saken, tar sitt liv.
Men hos mig själv tänks inga negativa tankar med tramadol i blodet. Dock har det ju en del (behagliga) bieffekter som kanske inte heller alltid är lämpligt om man ska använda det mer eller mindre kontinuerligt.
Citera
2004-10-20, 01:38
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daw
Varför får du inga fler sobril förresten?
Läkaren tycker väl att det inte är bra med beroendeframkallande mediciner. Själv struntar jag i vad det är, bara jag blir av med knuten i magen. =( Så jag tänkte beställa från nätet eller nåt.
Citera
2004-10-20, 02:56
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crassy
Läkaren tycker väl att det inte är bra med beroendeframkallande mediciner. Själv struntar jag i vad det är, bara jag blir av med knuten i magen. =( Så jag tänkte beställa från nätet eller nåt.

Vad har din läkare gett dig för alternativ då? Han eller hon släpper väl inte iväg dig när du har problem menar jag.
Citera
2004-10-21, 11:38
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daw
Vad har din läkare gett dig för alternativ då? Han eller hon släpper väl inte iväg dig när du har problem menar jag.
Jo typ. "Du får väl hanka dig fram på Atarax och Buspar"... Inte direkt så att jag fått mycket Sobril heller, en förpackning på 28 st... Kanske skulle hitta nån ny läkare?
Citera
2004-10-21, 15:03
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Jo typ. "Du får väl hanka dig fram på Atarax och Buspar"... Inte direkt så att jag fått mycket Sobril heller, en förpackning på 28 st... Kanske skulle hitta nån ny läkare?

28 st räcker ju i minst en månad eller?
Citera
2004-10-21, 21:53
Medlem
crassys avatar
Jo, om man inte är korkad och tappar väskan med pillrena efter 2 veckor...
Låter som en dålig ursäkt va?
Citera
2004-10-21, 22:33
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Jo, om man inte är korkad och tappar väskan med pillrena efter 2 veckor...
Låter som en dålig ursäkt va?

Du förtjänar två veckors ångest eftersom du är så klantig

Hur lång tid har du kvar till ditt nästa läkarbesök då?
Citera
2004-10-21, 22:54
Medlem
crassys avatar
10 dagar ungefär... Men jag ska nog byta till en riktig psykiatriker, det
är nog bättre att gå till en sån än till allmänläkeren.
Citera
2004-10-21, 23:03
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
10 dagar ungefär... Men jag ska nog byta till en riktig psykiatriker, det
är nog bättre att gå till en sån än till allmänläkeren.

Men tänk om du får terapi istället för piller? Du vill väl inte bli frisk och pillerfri heller!
Citera
2004-10-21, 23:44
Medlem
crassys avatar
Haha, skulle helst äta piller för underhållningens skull, inte för att jag måste...
Citera
2004-10-22, 18:27
Bannlyst
Prova Tradolan men fortsätt med Sobrilen mot ångesten.

Ev. dämpas ångesten en aning utav tradolanet, annars så kan du ju äta dem för nöjes skull som vi andra...

En läkare kommer dock inte att skriva ut Tradolan i ångestdämpande syfte, så det bästa vore om du har en läkare som skriver ut benzo och en annan som skriver ut tradolan.
Detta pga. att de flesta läkare är ovilliga att skriva ut olika sorters läkemedel som kan skapa beroende till en och samma patient.

MVH/ M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in