• 1
  • 2
2011-06-05, 10:11
Medlem
IntoTheVoids avatar
Är ganska så nybörjare när det gäller det här med internetbanken då det trots allt inte var så länge sen jag blev myndig.
Hur som helst så har jag upptäckt att jag har ett s.k "sparkapitalkonto" med över 500 spänn på. Problemet är bara att det verkar vara helt jävla omöjligt att få tag på de här pengarna.
Skulle uppskatta om någon kunde ge mig en förklaring på varför.
Citera
2011-06-05, 10:13
Medlem
Vadå omöjligt? Hur menar du?
Citera
2011-06-05, 10:16
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Vadå omöjligt? Hur menar du?

I vanliga fall kan man ju föra över pengar mellan sina konton jätteenkelt. Men det här kontot går helt enkelt inte föra över ifrån. Man kan se kontot på "Konton och lån - översikt".
Men när man går in på "Överföringar konton" så finns det inte med av någon anledning.
Citera
2011-06-05, 10:19
Medlem
Blizzs avatar
För det första, vad har du för bank? Är det ett rent sparkonto eller nån form av fondsparande?

Det finns ju alltid vilkor för olika konton. Logga in och läs vad som gäller för just det kontot.
Citera
2011-06-05, 10:26
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blizz
För det första, vad har du för bank? Är det ett rent sparkonto eller nån form av fondsparande?

Det finns ju alltid vilkor för olika konton. Logga in och läs vad som gäller för just det kontot.

Swedbank. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad det är. Det enda jag vet är att det heter "Sparkapitalkonto" och att det finns runt 500 spänn på det.
Citera
2011-06-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Swedbank. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad det är. Det enda jag vet är att det heter "Sparkapitalkonto" och att det finns runt 500 spänn på det.

Jag har också ett liknande i Nordea med drygt 500 kr på. Jag har också undrat varför... Min gissning är att det behövdes för att få ett ungdomsvisakort eller något sådant en gång i tiden men är ej säker. Jag har ej gittit försöka ta ut pengarna.
Citera
2011-06-05, 11:04
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag har också ett liknande i Nordea med drygt 500 kr på. Jag har också undrat varför... Min gissning är att det behövdes för att få ett ungdomsvisakort eller något sådant en gång i tiden men är ej säker. Jag har ej gittit försöka ta ut pengarna.

Jag läste nu någonting om att det är fria uttag först vid 50 000kr.
Men de här 500 spännen måste ju ha kommit dit på något sätt. Och det känns ju som att man borde ha rätt att ta ut dem. Vill inte ha något jävla sparkonto. Vill bara ha mina 500 spänn. xD

Men nu vet jag ju iaf det inte bara gäller mig.
Senast redigerad av IntoTheVoid 2011-06-05 kl. 11:08.
Citera
2011-06-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Jag läste nu någonting om att det är fria uttag först vid 50 000kr.
Men de här 500 spännen måste ju ha kommit dit på något sätt. Och det känns ju som att man borde ha rätt att ta ut dem. Vill inte ha något jävla sparkonto. Vill bara ha mina 500 spänn. xD

Men nu vet jag ju iaf det inte bara gäller mig.

Är det ett delat konto mellan flera kontohavare? Det enklaste är väl att mejla eller ringa kundtjänst och fråga vad som gäller.
Citera
2011-06-05, 12:12
Medlem
_killahs avatar
Gå in på banken så ska du kunna ta ut dom om du är över 18 år.
Citera
2011-06-05, 12:19
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Gå in på banken så ska du kunna ta ut dom om du är över 18 år.

Kanske är det bästa. Men har du någon aning om varför jag inte kan sätta in dem på mitt konto via internetbanken?
Citera
2011-06-05, 16:47
Medlem
IntoTheVoids avatar
Tar mer än gärna emot fler svar från er som är kunniga om sånt här.
Måste ju finnas något sätt att föra över pengarna via internetbanken.
Citera
2011-06-05, 17:28
Medlem
storm79s avatar
Är det ett gammalt konto kan det vara ett sparkonto med en bankbok kopplat till sig, och isf måste du ha den och gå till ett kontor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in