2011-06-05, 09:57
Medlem
Hej!

Det är någon/några idiot(er) som har ringt till mig X antal gånger. Det började för någon vecka sen, då ringde de ungefär 5-8 gånger på två dagar, gärna under opassande tidpunkter, såsom sent på kvällen.

I början använde de sig av någon runkig Voicechanger, då hörde man inte ens vad de sade. Efter ett tag slutade de med Voicechangern, så jag hörde tydligare att de sade "I'm back".

De slutade ringa efter ett tag, men ringde nu igår natt när jag låg och sov.

De ringer såklart från 'Dolt' eller 'Okänt' nummer.

Jag använder Comviq Kontantkort, men finns det något sätt jag kan spåra, eventuellt blockera, detta nummer, utan att behöva lägga ut en alltför stor summa?

Har en aning om vem det kan vara, men vill inte ringa och skrika att hon ska sluta ringa ifall det inte är hon, vi har inte ens kontakt längre.

Tack på förhand!
Citera
2011-06-05, 10:00
Bannlyst
Ring till din nät leverantör och säg att någon ringer och uttalar dödshot emot dig mitt i nätterna, säg att du behöver detta telefonnummer så att du kan gå vidare med din polisanmälan, då får du eventuellt reda på vem det är som ringer dig hela tiden.
Citera
2011-06-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarginalMan
Ring till din nät leverantör och säg att någon ringer och uttalar dödshot emot dig mitt i nätterna, säg att du behöver detta telefonnummer så att du kan gå vidare med din polisanmälan, då får du eventuellt reda på vem det är som ringer dig hela tiden.

Måste man säga att de uttalar dödshot?
Känns lite overkill. Hjälper de en inte ifall det inte är så seriöst?
Tack för svaret!
Citera
2011-06-05, 10:06
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroVOop
Tack för svaret!

Ja det måste du nog göra för att få dem att lämna ut nummret.
Citera
2011-06-05, 10:08
Bannlyst
Citat:
Tack för svaret!

Jag är inte säker, men jag tror att det måste vara fängelse på straffskalan för att de ska ge dig numret.
Citera
2011-06-05, 10:49
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Hej!

Det är någon/några idiot(er) som har ringt till mig X antal gånger. Det började för någon vecka sen, då ringde de ungefär 5-8 gånger på två dagar, gärna under opassande tidpunkter, såsom sent på kvällen.

I början använde de sig av någon runkig Voicechanger, då hörde man inte ens vad de sade. Efter ett tag slutade de med Voicechangern, så jag hörde tydligare att de sade "I'm back".

De slutade ringa efter ett tag, men ringde nu igår natt när jag låg och sov.

De ringer såklart från 'Dolt' eller 'Okänt' nummer.

Jag använder Comviq Kontantkort, men finns det något sätt jag kan spåra, eventuellt blockera, detta nummer, utan att behöva lägga ut en alltför stor summa?

Har en aning om vem det kan vara, men vill inte ringa och skrika att hon ska sluta ringa ifall det inte är hon, vi har inte ens kontakt längre.

Tack på förhand!
Inte en tanke på att använda sökfunktionen? Finns hundratals trådar om detta ämne
https://www.flashback.org/sok/dolt+nummer?f=4
https://www.flashback.org/sok/skyddat+nummer?f=4
https://www.flashback.org/sok/hemligt+nummer
Citera
2011-06-05, 10:53
Medlem
Okej.
Om det händer igen så gör jag som ovanstående föreslår. Tack för hjälpen!
Citera
2011-06-05, 12:32
Medlem
Skulle nog rekommendera TS att läsa igenom sökningarna som presenterats i tråden tidigare. Där framkommer det ganska tydligt att man kan beställa spårning via sin operatör, men det kostar pengar, och det är inte säkert att resultatet kommer. Men shoot, ring gärna och skyll mordhot, brukar antagligen bara hända någon gång i veckan för personen på kundtjänsten...
Citera
2011-06-06, 11:50
Medlem
Svampspors avatar
Går ej att beställa samtalsspårning på Comviq Kontantkort. Du måste dra in polisen om du ska få fram något då kundservice inte kommer att kunna hjälpa dig annat än att erbjuda ett nytt startpaket med nytt mobiltelefonnummer.
Citera
2011-06-07, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Går ej att beställa samtalsspårning på Comviq Kontantkort. Du måste dra in polisen om du ska få fram något då kundservice inte kommer att kunna hjälpa dig annat än att erbjuda ett nytt startpaket med nytt mobiltelefonnummer.

Så vitt jag minns så måste man blanda in polisen om man vill ha nummret!

Jag arbetade tidigare på telia och hade tillgång till deras äffärssystem och där kunde man se det mesta som hade med dolt nummer och skyddat nummer. Speciellt om detvar ett kontantkort som de hade valt att ringa som "dold" andvändare!

Arbetar inte längre där men av ren slump så råkade man på de mest fantastiska nummer!
Citera
2011-06-08, 21:43
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstross
de mest fantastiska nummer!
Som?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto