2004-10-19, 09:17
Medlem
Kan man inte förtydliga för oss som inte kan reglerna utantill?!

"Varning för brott mot regel 1.11"... Det kan ju vara så att jag inte vill riskera att åka på samma varning så jag vill kolla upp vad regel 1.11 innebär... och så vitt jag vet kan man bara se det på "förstasidan"?

Kan man inte införa en praxis som säger att när någon får en varning så kan man skriva ut vad regeln innebär?
ex: "Varning för brott mot regel 3:12 - Ingen reklam för fettfria produkter på forumet".

Alternativt införa en "snabblänk" till reglerna under "snabblänkar"?
Citera
2004-10-19, 09:25
Bannlyst
Reglerna står även i varje forumdel. Det finns en klistrad tråd som heter "REGLER PÅ FLASHBACK FORUM!!!" i varje delforum.
Citera
2004-10-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Reglerna står även i varje forumdel. Det finns en klistrad tråd som heter "REGLER PÅ FLASHBACK FORUM!!!" i varje delforum.

Naturligtvis så såg jag det själv, ungefär 10 sekunder efter jag postat inlägget... Men likväl så krävs det att man hoppar ur den tråd man läser och går någon annanstans för att kolla upp det.

Eftersom moderatorerna kan reglerna utantill så krävs det inte lika mycket av dem att bara skriva ett par ord extra.
Citera
2004-10-19, 10:26
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Eftersom moderatorerna kan reglerna utantill så krävs det inte lika mycket av dem att bara skriva ett par ord extra.
Host host, vet ju vad reglerna innebär men inte vilket nummer osv och vad den innebär ordagrant.. Så vi mods är nog flitiga på att läsa sidan med regler..

De varningar jag utfärdar så brukar jag skriva regelbrottet också.
Jag har satt upp en genväg till reglerna, kanske kan vara ngt? Iofs kanske jag tittar på dom oftare?
Citera
2004-10-19, 17:49
Medlem
Fet-Everts avatar
Gör så här:

1. Leta upp reglerna (REGLER PÅ FLASHBACK FORUM) som finns i varje delforum

2. Skriv ut

3. Klistra upp dem nära datorn

Lycka till!

/ Evert
Citera
2004-10-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Gör så här:

2. Skriv ut

Lycka till!

/ Evert

Hmm eftersom jag har en laptop så får väl det bli... på insidan av locket då!

Nu tänkte jag ju komma enklare undan genom att låta någon annan göra jobbet...
Citera
2004-10-19, 19:13
Medlem
Citat:
Hmm eftersom jag har en laptop så får väl det bli... på insidan av locket då!

Nu tänkte jag ju komma enklare undan genom att låta någon annan göra jobbet...
Jag har gjort ett popupscript som gör att Flashbacks regler kommer upp hela tiden.
Citera
2004-10-19, 20:10
Medlem
Megons avatar
Citat:
Kan man inte förtydliga för oss som inte kan reglerna utantill?!

"Varning för brott mot regel 1.11"... Det kan ju vara så att jag inte vill riskera att åka på samma varning så jag vill kolla upp vad regel 1.11 innebär... och så vitt jag vet kan man bara se det på "förstasidan"?

Kan man inte införa en praxis som säger att när någon får en varning så kan man skriva ut vad regeln innebär?
ex: "Varning för brott mot regel 3:12 - Ingen reklam för fettfria produkter på forumet".

Alternativt införa en "snabblänk" till reglerna under "snabblänkar"?

Med sunt förnuft kommer man långt och slipper regelbrott
Citera
2004-10-20, 00:34
Medlem
Smockes avatar
Har aldrig läst reglerna
Citera
2004-10-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megon
Med sunt förnuft kommer man långt och slipper regelbrott

Sant, sant, jag har inte lyckats bli varnad ännu på mina dryga 1000 inlägg... därmed inte sagt att det inte är intressant att få veta vad andra blir varnade för.
Citera
2004-10-20, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Gör så här:

2. Skriv ut

Lycka till!

/ Evert

Gjorde jag för nåt halvår sedan! Dock åkte dem ner då jag flyttade
Citera
2004-10-20, 09:23
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Sant, sant, jag har inte lyckats bli varnad ännu på mina dryga 1000 inlägg... därmed inte sagt att det inte är intressant att få veta vad andra blir varnade för.
Iom att vi inte längre meddelar varningar publikt (länk) så är chansen/risken att du skall få reda på vad andra blivit varnade för liten.

Vad det gäller din ide om att tydliggöra reglerna så är en lösning kanske på gång, eventuellt så kommer det att ligga en direktlänk i menyn* isf att de ligger klistrade i alla underforum.

* = "Kontrollpanel FAQ Medlemslista Kalender Nya inlägg Sök Snabblänkar Logga ut"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in