2004-10-20, 21:19
Moderator
impieteers avatar
Själv brukar jag rabbla Flashbackreglerna högt för mig själv varje kväll innan jag somnar. Det är ett bra sätt att inte glömma bort dem.
Citera
2004-10-20, 21:27
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Jag har gjort ett popupscript som gör att Flashbacks regler kommer upp hela tiden.
Hahahahaha

Goast idag

Det skulle ju vara väldigt praktiskt att ha reglerna upp poppande på skärmen hela tiden
Citera
2004-10-22, 11:28
Medlem
Citat:
Har aldrig läst reglerna

Inte jag heller men so någon tidigare sagt, med sunt förnuft kommer man väldigt långt i det här fallet.
Citera
2004-10-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Air Express
Inte jag heller men so någon tidigare sagt, med sunt förnuft kommer man väldigt långt i det här fallet.
Sant förvisso! Men några av FBs regler skulle man ju aldrig kunna räkna ut med enbart "sunt förnuft"...

Citat:
0.1. Rubriken ska visa vad inlägget handlar om.
0.5. Sök innan du postar ny tråd.
0.6. Din avatar & signatur ska inte vara stötande för andra personer.
0.7. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM.
1.01. Försäljning (köpes/säljes/bytes/skänkes) är inte tillåtet.
1.03. Diskussioner om piratkort är förbjudet.
1.11. Kritik mot forumet och dess moderatorer ska vara konstruktiv
Detta är exempel på forumregler som inte finns i övriga samhället irl.
Övriga regler (barnporr, mobbing, HMF osv. osv) gäller ju även utanför flashbackvärlden.

Om man tvingades att logga in via http://www.flashback.org/scandinavia/ så skulle ju alla tvingas se reglerna iaf.
Citera
2004-10-22, 15:57
Medlem
Citat:

Denna är självklart. Det är klart som korvspad att ja inte skriver "Dikter" som rubrik om inlägget handlar om skräckfilmer.

Citat:

Också rätt självklar. Det är samma sak som att du försöker fixa internetuppkopplingen innan du ringer supporten.

Citat:

Självklart till tusen, dom flesta förstår att det inte är lämplig med porrbilder, lik och sånt som avatar.

Citat:

Om du blir arg på en kollega som tar ner något som är ditt, börjar du då skrika över kontoret eller tar du det i ett privat samtal?

Citat:

Detta är väl också hur självklart som helst. Inte fan börjar jag skrika åt min chef hur som helst. Klart jag tänker igenom det jag tänker kritisera.

Att man inte ska sälja och köpa saker på forumet är kanske inte självklart men, jag tror att man förstår att det inte är rätt plats för det. Jag tycket att piratkort i sig är fel, men jag respekterar att det finns folk som inte tycker det. Troligen den enda regeln som inte kan lista ut med sunt förnuft.
Citera
2004-10-22, 20:13
Medlem
Citat:
Citat:
Denna är självklart. Det är klart som korvspad att ja inte skriver "Dikter" som rubrik om inlägget handlar om skräckfilmer.
Tyvärr är det inte så självklart, varken på Flashback eller i irl-samhället. Med all reklam, spam och tidningarnas alla löpsedlar är det ganska sällsynt med korrekta rubriker. Allt fler verkar skriva lockande rubriker istället för informativa.

Citat:
Citat:
Också rätt självklar. Det är samma sak som att du försöker fixa internetuppkopplingen innan du ringer supporten.
Tyvärr så tycker jag att alltför många personer frågar efter information som redan finns. Många är väldigt slöa och tar den enkla vägen. Många uppmuntras också i skolan att vara frågvisa istället för sökande.

Citat:
Citat:
Självklart till tusen, dom flesta förstår att det inte är lämplig med porrbilder, lik och sånt som avatar.
Självklart för dej och mej men inte alla. På Flashback är det inte tillåtet, i övriga samhället får du ha (nästan) vilka bilder du vill som kännetecken.

Citat:
Citat:
Om du blir arg på en kollega som tar ner något som är ditt, börjar du då skrika över kontoret eller tar du det i ett privat samtal?
Men om jag blir förbannad på chefen eller politiker har jag en medborgerlig rätt att framföra denna kritik hur jag vill. Jag behöver inte vara konstruktiv utan kan göra insändare eller sprida osakliga flyers om chefen eller stadsministern.

Citat:
Citat:
Detta är väl också hur självklart som helst. Inte fan börjar jag skrika åt min chef hur som helst. Klart jag tänker igenom det jag tänker kritisera.
Igen... självklart och vettigt för de flesta men regeln har ingen förankring i övriga samhället. Jag har rätten att kritisera min chef utan att ha konkreta förslag på hur han borde ha gjort. På Flashback är kraven högre.

Jag tycker inte att dessa regler är fel men det är inte bara sunt förnuft utan reglerna har tvingats fram tack vare gränstestande användare.
Reglerna är inte heller självklarheter, det visar väl alla påhopp och alla onödigt hårda ord i forumet.
Citera
2004-10-22, 20:45
Medlem
Ja du ser hur olika personer ser på uttrycket "sunt förnuft". För mig är det inte sunt förnuft att kritisera utan att analysera och tänka igenom kritiken eller att fråga i ett forum om ens inlägg blivit borttaget/redigerat, tycker inte heller att det är sunt förnuft att bära symboler som folk kan uppfatta som stötande. Inte heller anser jag att sunt förnuft är att sätta helt felaktiga rubriker.

Du säger att du har rätten att kritisera på vilket sätt som helst, det har du visserligen IRL men det är inte sunt förnuft att börja skrika eller liknande på folk.
Citera
2004-10-24, 20:33
Medlem
Ja just!
Eftersom sunt förnuft är en subjektiv värdering krävs objektiva regler.

Citera
2004-10-24, 21:07
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:

Att man inte ska sälja och köpa saker på forumet är kanske inte självklart men, jag tror att man förstår att det inte är rätt plats för det. Jag tycket att piratkort i sig är fel, men jag respekterar att det finns folk som inte tycker det. Troligen den enda regeln som inte kan lista ut med sunt förnuft.

Vill bara kommentera att jag INTE ser moderatorer som min chef här på flashback och det borde du inte heller göra.
Citera
2004-10-30, 08:38
Medlem
Citat:
Vill bara kommentera att jag INTE ser moderatorer som min chef här på flashback och det borde du inte heller göra.

Jag tog det som ett exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in