Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-03, 17:42
  #1
Vart spelades Fäbojäntan in?
Finns det några artiklar/webbsidor etc om arbetet bakom denna film?
Citera
2000-06-04, 11:30
  #2
Medlem
Fäbojäntan

Har hört rykten om att åtminstone delar är inspelade på Skansen (!) i Stockholm. Men jag låter det vara osagt, då jag inte kollat källan.

En av de som gjorde Fäbojäntan (regissören?) intervjuades för något drygt år sedan av Robert Aschberg.

Den som vill ha ytterligare info. kan säkert ringa Strix och fråga Robban om hur man kommer i kontakt med "regissören". Förutsatt att han/hon berättar hur det går här efteråt. ;-)
Citera
2000-06-04, 22:28
  #3
Medlem
Fäbojäntan

den är inspelad på en fäbovall i dalarna i närheten av leksand.
Citera
2000-06-05, 18:40
  #4
Medlem
Fäbojäntan

Finns att köpa i butik max's är det som distrubierar den gå till www.maxs.se där kan ni köpa filmen som är rätt överskattad rätt komisk men ingen runk-rulle direkt.
Citera
2000-06-05, 21:32
  #5
Medlem
Fäbojäntan

Fäbojäntan spelades in på Frösön i Östersund
Citera
2000-06-06, 11:10
  #6
Fäbojäntan

ähum ... ja har hört nått om en falukorvs sen ... används den som man (jag) i sin lilla sjuka hjärna tror ? :)
Citera
2000-06-06, 16:04
  #7
Medlem
Fäbojäntan

jag har ett ex hemma och jag rekomemderar den starkt inte som runkfilm utan som partyhöjare. det finns ingen tjej eller kille med sinne för humor som kommer att tycka illa om den, promise!
Citera
2000-06-08, 09:17
  #8
Fäbojäntan

Varför inte gå direkt till källan?

Hon som hade huvudrollen jobbar på Huddinge sjukhus akuten.......
Citera
2000-06-08, 19:26
  #9
Fäbojäntan

Kolla efter den som går brett med benen!
Citera
2000-06-09, 02:16
  #10
Medlem
Fäbojäntan

Hörde att en av tjejerna som var med - vet tyvärr inte vem av dem - numera jobbar på en skola i Borlänge, som lärare.

Och hon vill inte tala om sina "ungdomssynder". :-)
Citera
2000-06-09, 23:39
  #11
Medlem
Fäbojäntan

vadå....jobbar falukorven på akuten??
Citera
2000-06-10, 20:49
  #12
Medlem
Fäbojäntan

Fäbodjäntan spelades in 1977 i Skattungbyn (tror det stavas så) utanför Orsa i Dalarna.

Året innan spelades "Kärleks Ön" in med i stort sätt samma skådespelare, i någon skärgård (jag TROR det var Stockholms skärgård).

Bäst är snubben med Opelta tueringen på armen som skriker som en stucken gris i skitlänge när det går för han. I "Kärleks Ön" gapade han i bort emot 1 minut efter en orgasm. Jag garvade så jag höll på att skita på mig.

Bägge dessa stycken svensk kulturhistoria (alvarligt menat) finns att hyra och beställa lite vars stans. Ibland finns det erbjudanaden att få bägge på samma kasset.

Tack för mig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback