Citat:
Ursprungligen postat av thgreatmax
Min moped visar 90km/h+ eller ja gjorde pluggen är tbx.
http://www.youtube.com/watch?v=37Kg8Lx0wH0
Den är opluggad och går över 90 vindstilla! Glädjemätare på bilen också eller?
Bilars mätare visat också en viss % fel. T.ex min 740 visar 110km/h är den egentligen går i 105km/h (GPS).
Mina föräldrars gamla Saab 9-3 års 2003 eller så, visade 110km/h när den egentligen körde i 107km/h (GPS).
Min mors Golf årsmodell 2010, mätaren visade 30km/h, laserskylten som brukar finnas vid byggplatser visade 29km/h. (Hade farthållaren på).
Så visst visar bilmätare fel också!
Och den där filmen bevisade ingenting, stod bara en text med att den gjorde 90 när det var vindstilla, men vi fick inte se någon mätare som visade 90?
Det jag såg var 70km/h på raksträcka, som är normalt för en urpluggad Drac.