2011-06-07, 18:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalbamse
Vissa mopeder är speciella.
Njae vet inte om det är så speciellt med att vissa mopeder har inkompetenta miffomytomaner som ägare
Citera
2011-06-07, 18:59
Medlem
,
Senast redigerad av thgreatmax 2011-06-07 kl. 19:07.
Citera
2011-06-12, 04:28
Medlem
Sp1ts avatar
Lets get back on topic, Du kan plugga ur avgasröret, du kan porta cylindern, du kan jacka kolven , du kan skaffa större förgasare och insug, du kan dreva om den, större fram mindre bak för högre hastighet vice versa. Och sist men inte minst kan du ta bort balansaxeln ( att ta bort balansaxeln kan göra att livslängden på din motor blir lite kortare men om du byter till lite ""stryktålande"" vevlager borde den palla det. ) MvH lycka till med trimmningen
Citera
2011-06-12, 04:31
Medlem
Bort med alla strypningar, plugg, katalysator eller vad det nu sitter på den årsmodellen, större munstycke och och dreva upp två kugg fram så får du nog upp den i 85km/h i alla fall. Funkade på min Rieju Drac -03 när jag var ung i alla fall
Citera
2011-06-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niekjs
Du menar alltså att nya bilar knappt visar något fel, pratar vi då 2011 års modeller eller? Jag har turen att ibland kunna köra en Volvo XC70 08, och en BMW 320d 2011 årsmodell. Dessa bilar visar runt 4-8 km/h fel när jag jämför med enbart en gps.

"Finare" bilar från sisådär 08/09 uppåt har denna mät-metod. Och som någon innan sagt så är det som så att tillverkaren sätter mätaren lite lägre 3-6 km/h än vad det igentligen är just på grund av att det inte ska bli fel på andra hållet, (alltså att den inte visar saktare än vad det igentligen är).
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in