2011-06-04, 11:32
Har lärt känna ett par på senaste tiden där som har ett s.k öppet förhållande, dvs att dom är tillsammans bor tillsammans, och gör allt som par gör tillsamans, dock har man en överenskommelse om att man får ha sex med andra. Jag förstår ärligt talat inte den här typen av förhållanden, när jag fick veta detta så sa jag funkar det verkligen och ha ett sådant här förhållande? Han sa, varför skulle det inte göra det? Jo sa jag eftersom ni knappasat kan älska varandra med tanke på att ni knullar med andra. Då blev han sur och nästan flög på mig, jag sa att jag menade inte att du skulle bli förbannad utan mer det att i min värld får jag det inte och gå i hop vi snackade ut om sitatuaionen och är vänner trots det lilla debaklet. Nu vill jag veta vad ni tycker här på FB. Kan ni leva i ett parförhållande där ni tillåts att ligga med andra. Älskar man verkligen sin partner då är min fråga. I min värld så är det så att är man tillsammans med en person så skall man hålla sig till den. Skall tillägga att dom tjafsar på fyllan om detta en hel del så helt klanprickfritt verkar det inte vara

Som rubriken lyder?Är jag för gammalmodig?
Citera
2011-06-04, 11:36
Medlem
Sweeper80s avatar
Det finns män som bor ihop och knullar med varandra, det är så vidrigt att det knappt går att skriva utan att vilja kräkas.
Whatever rocks their boat...
Citera
2011-06-04, 11:43
Medlem
Citat:
Whatever rocks their boat...

Du har blandat ihop uttrycken "whatever floats their boat" och "don't rock the boat".
Citera
2011-06-04, 11:46
Medlem
Jag förstår inte riktigt varför du ska lägga dig i deras egen definition av kärlek. De skulle lika gärna kunna ifrågasätta dig och din syn på samma sätt, om du förstår hur jag menar.

Gammalmodig vet jag inte om du är, du är väl bara lite av en traditionalist.
Citera
2011-06-04, 11:48
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Du har blandat ihop uttrycken "whatever floats their boat" och "don't rock the boat".

Jag har precis vaknat...
Citera
2011-06-04, 11:49
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag förstår inte riktigt varför du ska lägga dig i deras egen definition av kärlek. De skulle lika gärna kunna ifrågasätta dig och din syn på samma sätt, om du förstår hur jag menar.

Gammalmodig vet jag inte om du är, du är väl bara lite av en traditionalist.

Jag lade mig inte i jag bara frågade om det verkligen funkade i längden att han ett förhållande det är tillåtet att ligga med andra. då gick han i taket. Förmodligen för att fler än jag har frågat samma sak.
Citera
2011-06-04, 11:51
Medlem
fergusons avatar
Nej du är inte gammalmodig... jag tycker likadant som dig och så gör säkerligen de flesta.

Jag förstår inte hur man kan älska en människa samtidigt som man tycker det är okej att den personen har sex med andra...
Citera
2011-06-04, 11:56
Bannlyst
Fattar inte detta som man - kvinnan kan schmaka 20 externa schnablar per dag
och mannen kan doppa i en och annan extern gryta per år med lite tur
KöpeFix räknas inte.

Som kvinna skulle jag däremot kunna tycka att öppet förhållande är juste -
men som man NEJ - det är åthelvete

och därför blev mannen pzykad på TS därför att han vill ha tjejen för sig själv men hon vägrar hans schnabel duger inte för att ge honom Stadig-Dam-F--t-Monopol
Citera
2011-06-04, 12:15
Medlem
Linterieurs avatar
Jag håller med dig i detta. Älskar man någon har man inte viljan eller behovet av andra, man har sett till så ens partner är duktig i sängen osv.
Det kanske låter helt snett men det är så jag ser det.

Och förstår inte heller hela grejen med öppna förhållanden, det känns inte seriöst enligt mig. Mer som KK's som bor ihop.
Men men, det finns säkert folk som trivs riktigt bra med detta.
kan även tillägga att jag med är väldigt gammalmodig när det gäller förhållanden osv.
Citera
2011-06-04, 12:58
Citat:
Ursprungligen postat av Linterieur
Jag håller med dig i detta. Älskar man någon har man inte viljan eller behovet av andra, man har sett till så ens partner är duktig i sängen osv.
Det kanske låter helt snett men det är så jag ser det.

Och förstår inte heller hela grejen med öppna förhållanden, det känns inte seriöst enligt mig. Mer som KK's som bor ihop.
Men men, det finns säkert folk som trivs riktigt bra med detta.
kan även tillägga att jag med är väldigt gammalmodig när det gäller förhållanden osv.

Håller med.
Citera
2011-06-04, 13:19
Medlem
22z27s avatar
Jag antar att det är en form a definitionsfråga? Älskar man någon tillräckligt mycket vill man de ska vara lyckliga. Krävs då ett öppet förhållande finner man sig i det? NEJ för fan. Inte jag i alla fall.

Jag vill att den jag älskar ska vara lycklig, men om det innebär att han måste sexarunt med andra får han gärna göra det, utan att vi fortfarande är ett par. Jag älskar nämligen mig själv också, och vill att jag ska vara lycklig.

Det skulle jag inte vara om det innebar att min kille tvunget måste ha sex med andra.

Nej, jag tror inte du är gammaldags, snarare att de som resonerar som dem är mer ovanliga i sitt sätt att se på ett förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in