2011-06-04, 02:20
Medlem
syd-barrets avatar
Tjena

Jag missar mkt kvalitetstid på flashback eftersom jag allfför ofta går in på den gamla domainen. När jag ser flashback fliken ej laddad i ögonvrån tror jag att servern är nere.

Hade varit megaschysst om ni kastade in mig på .org vid dom tillfällena.

MVH
SB
Citera
2011-06-04, 02:26
Medlem
BenAsslicks avatar
...Vore det inte bättre om du bara slutade använda .info och gick över till .org som resten av oss?
Citera
2011-06-04, 02:41
Medlem
syd-barrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
...Vore det inte bättre om du bara slutade använda .info och gick över till .org som resten av oss?

Menar bara i dom situationerna där man glömmer och går på gamla rutiner...
Citera
2011-06-04, 02:55
Medlem
Ja, för flashback finns till endast för dig. Jag tror att de fixar det på direkten nu när du bett om det!
Citera
2011-06-04, 02:58
Medlem
Nej men jag håller med dig faktiskt. Blir ju så att man skriver .info av ren gammal vana. Vore sjukt skönt om det bara dirigerade om den till den riktiga istället för att man måste skriva om.

Fatta mycket tid man kommer tappa på ett helt år ?
Citera
2011-06-04, 03:58
Medlem
syd-barrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Ja, för flashback finns till endast för dig. Jag tror att de fixar det på direkten nu när du bett om det!

Flashback finns väl för medlemmarnas skull, jag e en av dom ja
Citera
2011-06-04, 11:38
Medlem
epost72s avatar
Vid det är laget har man väl haft i runda slängar 18 månader på sig att lära sig att domänen är bytt.
Vad var det innan *.info och varför fungerar det inte längre?

Vem vet det, kanske finns något tillägg som rättar till felaktigt inskrivna domäner som då kan vara en hjälp för glömska personer.
Citera
2011-06-04, 12:21
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vem vet det, kanske finns något tillägg som rättar till felaktigt inskrivna domäner som då kan vara en hjälp för glömska personer.
Google...
Citera
2011-06-04, 13:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Google...
Tveksamt dock om 90-talister orkar att googla
Jag kollade lite...
2003 ändrades domänen från något till *.info
2009-09-25 aviserar admin att domänbete kommer att ske.
Flashback.info upphör som webbplats inom kort. Viktigt!
Strax därefter fungerar *.info och *.org parallellt genom att man vidarebefordras till *.org.
För ett par månader sedan upphörde vidarebefordringen och därmed slutade *.info att fungera.
Citera
2011-06-04, 13:33
Medlem
Softis...s avatar
Finns det verkligen personer, vilka frekventerar FB regelbundet, som inte har FB som bokmärke i form av en ikon? Varför skriva adressen manuellt varje gång man vill besöka FB?

Mitt tips till TS är att skapa ett bokmärke snarast, ett bokmärke med ändelsen .org.
Citera
2011-06-04, 13:35
Medlem
core_s avatar
Som epost säger, du har haft i runda slängar 18 månader på dig att vänja dig vid .org, .info finns helt enkelt inte längre.
Det är nog bara att acceptera läget och vänja sig vid rätt domän...
Citera
2011-06-04, 14:10
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Finns det verkligen personer, vilka frekventerar FB regelbundet, som inte har FB som bokmärke i form av en ikon? Varför skriva adressen manuellt varje gång man vill besöka FB?

Mitt tips till TS är att skapa ett bokmärke snarast, ett bokmärke med ändelsen .org.

Vill man inte (av någon märklig anledning) lägga FB som ett bokmärke så är det bara att skriva in Flashback i sökrutan på google så kommer rätt länk upp och då väljer man den länken. Nästa gång så skriver man bara in bokstaven F.

Hur svårt kan det vara...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in