2011-06-04, 14:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vill man inte (av någon märklig anledning) lägga FB som ett bokmärke så är det bara att skriva in Flashback i sökrutan på google så kommer rätt länk upp och då väljer man den länken. Nästa gång så skriver man bara in bokstaven F.

Hur svårt kan det vara...?
Tydligen tillräckligt svårt.

Jag kan iofs tänka mig att personer som ofta surfar in på FB via offentliga datorer möjligen gör det genom att använda adressfältet, i det fallet kan man då hoppas att någon tidigare besökt FB så att det föreslås.

Jag är annars inne på tankeöverföring, om jag tänker på bokstaven F så ska enheter som har möjlighet att ansluta sig till internet och per automatik besöka Flashback.
Citera
2011-06-04, 14:16
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontomtheinvisible
Nej men jag håller med dig faktiskt. Blir ju så att man skriver .info av ren gammal vana. Vore sjukt skönt om det bara dirigerade om den till den riktiga istället för att man måste skriva om.

Fatta mycket tid man kommer tappa på ett helt år ?

Ja, det blir säkert flera minuter på ett år!
Minuter som du/ni hade kunnat spendera med att lära er hur man skriver i korrekt adresser!
Hur gör ni när era vänner flyttar, måste jag fråga? Ni lär ju besöka dem mindre ofta än ni går ut på internet.. Kommer ni ihåg deras adresser när dom flyttar, eller går ni till deras gamla och plingar på och hoppas på det bästa?

Nej, är man så oförmögen till att anpassa sig så förtjänar man fan inte att posta här.
Citera
2011-06-04, 15:39
Medlem
syd-barrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tydligen tillräckligt svårt.

Jag kan iofs tänka mig att personer som ofta surfar in på FB via offentliga datorer möjligen gör det genom att använda adressfältet, i det fallet kan man då hoppas att någon tidigare besökt FB så att det föreslås.

Jag är annars inne på tankeöverföring, om jag tänker på bokstaven F så ska enheter som har möjlighet att ansluta sig till internet och per automatik besöka Flashback.

Det är inte att det är "svårt" direkt, utan mer en irritationsgrej, det var därför jag ställde frågan om dirigering. Som du sa flashback.info gick online 2003 nån gång, mina fingrar har inte vant sig att skriva org än. Bokmärken och historik kan ni kids hålla på med, jag skriver mina URL:er fortfarande.

Hade jag haft en hemsida hade jag önskat att så många som möjligt hittar till sajten. Omdirigering brukar man inte direkt behöva fråga efter.

Ser att flashback.net omdirigeras till flashback.se, varför gillar ni inte flashback.info?

Känner inte till dig epost72 men eftersom du var så snabb att stämpla mig som 90talist, then thats what I would say You are.
Citera
2011-06-04, 15:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syd-barret
Det är inte att det är "svårt" direkt, utan mer en irritationsgrej, det var därför jag ställde frågan om dirigering. Som du sa flashback.info gick online 2003 nån gång, mina fingrar har inte vant sig att skriva org än. Bokmärken och historik kan ni kids hålla på med, jag skriver mina URL:er fortfarande.

Hade jag haft en hemsida hade jag önskat att så många som möjligt hittar till sajten. Omdirigering brukar man inte direkt behöva fråga efter.

Ser att flashback.net omdirigeras till flashback.se, varför gillar ni inte flashback.info?

Känner inte till dig epost72 men eftersom du var så snabb att stämpla mig som 90talist, then thats what I would say You are.

Med denna info i handen gissar jag att du surfar via DOS

OKI det var lite oövertänkt att stämpla dig som en 90-talist nu var det inte riktigt personligt menat.

Hur som helst har du i vart fall haft 18 månader på dig att vänja dig.
Citera
2011-06-04, 15:52
Medlem
TS:

1. Skaffa Firefox.
2. Installera https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/redirector/
3. Gå till "Tools->Addons", klicka på fliken "Extensions", hitta "Redirector", klicka på "Preferences".
4. Gå till fliken "Redirects", klicka "Add..."
5. Skriv in "http*flashback.info" i "Include pattern", och "https://www.flashback.org" i "Redirect to". Välj "Pattern: Wildcard". Klicka OK.

Klart!
Citera
2011-06-04, 16:24
Medlem
syd-barrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Med denna info i handen gissar jag att du surfar via DOS

OKI det var lite oövertänkt att stämpla dig som en 90-talist nu var det inte riktigt personligt menat.

Hur som helst har du i vart fall haft 18 månader på dig att vänja dig.

Hehe, ne DOS tiden är förbi, det handlar mer om att flashback fortfarande är lite "fround opon" och jag inte vill att någon PK ska hitta knarkpeddo sidan om dom lånar min dator...

Citat:
Ursprungligen postat av dbshw
TS:

1. Skaffa Firefox.
2. Installera https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/redirector/
3. Gå till "Tools->Addons", klicka på fliken "Extensions", hitta "Redirector", klicka på "Preferences".
4. Gå till fliken "Redirects", klicka "Add..."
5. Skriv in "http*flashback.info" i "Include pattern", och "https://www.flashback.org" i "Redirect to". Välj "Pattern: Wildcard". Klicka OK.

Klart!

Tja

Bra idé, men jag kör opera, så får väl försöka hitta något likvärdigt, men tack.
Citera
2011-06-04, 16:46
Medlem
Launces avatar
Enklast så löser du "problemet" med att köra en egen redirect via host-filen. Googla och du hittar information om hur det görs.
Citera
2011-06-04, 16:51
Medlem
syd-barrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Launce
Enklast så löser du "problemet" med att köra en egen redirect via host-filen. Googla och du hittar information om hur det görs.

Visst ja, den gamla fulingen. Perfekt, tack
Citera
2011-06-04, 18:41
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Menar bara i dom situationerna där man glömmer och går på gamla rutiner...
Lägg till flashback.org som bokmärke då. Ärligt talat, är detta verkligen ett så stort problem, att det kräver en tråd?

EDIT: Såg nu att du fått hjälp med ditt stora problem. Grattis.
Citera
2011-06-04, 19:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hehe, ne DOS tiden är förbi, det handlar mer om att flashback fortfarande är lite "fround opon" och jag inte vill att någon PK ska hitta knarkpeddo sidan om dom lånar min dator...

Det handlar alltså egentligen om att du inte kan stå för att du besöker en av landets största webplatser?
Hur kan man på 18 månader inte vänja sig vid att skriva org istället för info?
Citera
2011-06-04, 22:47
Medlem
syd-barrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det handlar alltså egentligen om att du inte kan stå för att du besöker en av landets största webplatser?
Hur kan man på 18 månader inte vänja sig vid att skriva org istället för info?

Ja, vill kunna surfa i vilka underforum jag vill utan att tänka på vem som kan se det senare. Är det så ovanligt på det här stället menar du?

Sen är det väl inte direkt som att du signerar dina posts med personnummer heller, så är vi verkligen så olika?

Edit: Det är inte heller egentligen vad det handlar om föresten, läs rubriken.
Citera
2011-06-04, 23:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja, vill kunna surfa i vilka underforum jag vill utan att tänka på vem som kan se det senare. Är det så ovanligt på det här stället menar du?

Sen är det väl inte direkt som att du signerar dina posts med personnummer heller, så är vi verkligen så olika?

Edit: Det är inte heller egentligen vad det handlar om föresten, läs rubriken.

Men.. det är ju bara att ställa in så att man inte sparar nån historik.

Nej, jag signerar inte mina inlägg med mitt personnummer men jag är inte direkt hemlig av mig för det. Det är inte så att jag skriver under med fullständiga kontaktuppgifter på nån sida alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in