2011-06-04, 01:07
jag kommer har fått ett konsult jobb företaget har gett mig ett plastkort ett visa med kod utannamn eller många siffror.

är detta något form av nummerkonto man kan använda sig av?
kortet har nummer på sig men inga namn eller vilken bank det till hör bara ett cash out card och refill.
Citera
2011-06-04, 01:14
Medlem
had0cs avatar
Låter mysko... det är säkert ett visa som du säger bara det att det är "special beställt" för att inte just visa en massa skit för säkerhetskäl.
Citera
2011-06-04, 01:50
jag lyckades hitta vart kortet går den går visst till en bank i luxemburg
Citera
2011-06-04, 02:55
Medlem
iamjoness avatar
Du skriver så illa att jag blir ledsen.. Fråga din uppdragsgivare om kortet.
Citera
2011-06-05, 19:59
Medlem
kalleman00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
jag kommer har fått ett konsult jobb företaget har gett mig ett plastkort ett visa med kod utannamn eller många siffror.

är detta något form av nummerkonto man kan använda sig av?
kortet har nummer på sig men inga namn eller vilken bank det till hör bara ett cash out card och refill.

Håller med föregående talare.

Om man jobbar som konsult, borde man åtminstone inte kunna behärska att skriva på korrekt svenska då? Du skriver som en 18-årig dyslektiker från Piteå!

OnT: Den här nissen som nu har gett dig kortet bör väl veta hur får använda det, och om han inte är helt bakom flötet så lär du väl ha fått någon sorts information om hur du bör och får använda det?
Citera
2011-06-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleman00
Håller med föregående talare.

Om man jobbar som konsult, borde man åtminstone inte kunna behärska att skriva på korrekt svenska då? Du skriver som en 18-årig dyslektiker från Piteå!

OnT: Den här nissen som nu har gett dig kortet bör väl veta hur får använda det, och om han inte är helt bakom flötet så lär du väl ha fått någon sorts information om hur du bör och får använda det?

Metro delade ut sådana kort tidigt under 2000-talet. Everywhere Money Card heter dem och utges av Banque Invik i Luxemburg. Går att få i olika valutor. Ganska dyrt i längden då det utgår en % avgift vid laddning.
Citera
2011-06-06, 01:50
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Metro delade ut sådana kort tidigt under 2000-talet. Everywhere Money Card heter dem och utges av Banque Invik i Luxemburg. Går att få i olika valutor. Ganska dyrt i längden då det utgår en % avgift vid laddning.

Så med andra ord inget konto man använder vid uppdrag i fortsättningen såvida man inte vill ha högakostnader. Eller finns det någon fördel med kortet?
Citera
2011-06-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
Så med andra ord inget konto man använder vid uppdrag i fortsättningen såvida man inte vill ha högakostnader. Eller finns det någon fördel med kortet?

Nej, inte annat än att det är opersonligt och företaget kan alltså ha ett gäng liggandes som konsulter kan använda för utlägg vid behov. Många handlare är fortfarande ovana med att få kort utan namn även om det har blivit vanligare. Eftersom det är ett electronkort så kan man inte använda det offline.

De flesta konsultfirmor, enligt min erfarenhet, kör med Eurocard eller AMEX till dem som ofta behöver göra utlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in