2011-06-03, 22:13
Medlem
flashgrenades avatar
Hejsan!

Vet inte ifall detta ämnet ska vara här men jag har en fråga.

Jag hade nämligen tänkt att köpa ett par skor och lite annat från denna hemsida: http://weplaysports.com/
Har aldrig sett den hemsidan innan så jag undrar ifall någon har köpt något därifrån. Om inte, Kan ni berätta för mig hur man kan kollar ifall hemsidan är pålitlig?

Tack på för hand!
Citera
2011-06-03, 22:23
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Kolla att de har en adress eller boxnummer.
Kolla in deras betalningsalternativ, kan du betala med dosa etc.

Google är din vän, kolla vad andra tycker om företaget.

Edit: Eftersom de är baserade i USA bör du tänka på att tull avgifter förekommer utöver fraktkostnaden. Kan bli lite dyrare. Själv beställde jag två par skor från USA en gång, räknade ut att trots tullkostnaden som var typ en tredjedel av priset, så blev det ändå billigare än att köpa skorna i Sverige. Men sen slank de igenom tullen så jag slapp tullavgiften, lite konstigt men jag blev glad. Är några år sen nu dock.
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2011-06-03 kl. 22:27.
Citera
2011-06-03, 22:32
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Kolla att de har en adress eller boxnummer.
Kolla in deras betalningsalternativ, kan du betala med dosa etc.

Google är din vän, kolla vad andra tycker om företaget.

Edit: Eftersom de är baserade i USA bör du tänka på att tull avgifter förekommer utöver fraktkostnaden. Kan bli lite dyrare. Själv beställde jag två par skor från USA en gång, räknade ut att trots tullkostnaden som var typ en tredjedel av priset, så blev det ändå billigare än att köpa skorna i Sverige. Men sen slank de igenom tullen så jag slapp tullavgiften, lite konstigt men jag blev glad. Är några år sen nu dock.

Okej ska försöka kolla det, hittade dock inget om det på google utom några rabattkoder..
Priset är inte speciellt viktigt då tofflorna jag vill ha inte verkar finnas i sverige längre (dessa http://www.weplaysports.com/Adidas/s...ntiossage.html )

tack för svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in