2011-06-03, 22:01
Medlem
MarioForPresidents avatar
Bytte nyligen telefon från Iphone till en HTC och tänkte inte så mycket på detta då jag bokade tågresor med SJ, men dagen före avresan kom mobilbiljetten, helt i sin ordning så långt. Problemet är att den ser helt uppfuckad ut på min HTC (Gratia, Android 2.2). All text är utan mellanslag och radbrytningen felaktig vilket innebär att koden som konduktörerna normalt bara scannar in måste knappas in manuellt. Resultatet blev en smågrinig konduktör som tydligen stött på problemet förr, men menade också att det fungerar som det skall ibland.

Ingen aning om vilken faktor som avgör när det fungerar eller inte, men en spontan misstanke är att det beror på vilken SMS-klient man använder? För närvarande använder jag den vanliga som medföljer telefonen i originalutförande, och den visar alltså inte mobilbiljetter från SJ som den skall, åtminstone inte i mitt fall.

I så fall, någon som känner till/upplevt problemet och som vet en SMS-klient som visar mobilbiljetter från SJ korrekt?
Citera
2011-06-03, 22:04
Medlem
Nu har jag aldrig köpt en SMS-biljett från SJ, men testa Handcent (https://market.android.com/details?i...dcent.nextsms), kanske fungerar som det ska i det.
Citera
2011-06-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan2
Nu har jag aldrig köpt en SMS-biljett från SJ, men testa Handcent (https://market.android.com/details?i...dcent.nextsms), kanske fungerar som det ska i det.

Okej tack för tipset, men skulle gärna vilja veta om någon känner till en klient som den vet fungerar till 100% med mobilbiljetter. Detta eftersom jag bokat ett flertal resor med SJ under sommaren och valt mobilbiljetter till alla avgångar.
Citera
2011-06-07, 17:08
Medlem
Har nu testat både Handcent och Go SMS pro eller vad det heter, samma problem med båda. Tänker att radbrytningar osv skulle bli rätt om man ökar/minskar storleken i typsnitt på inkommande SMS men fortfarande ingen skillnad... O_o

Vad är problemet? Att man har HTC och inte Iphone?
Citera
2011-08-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarioForPresident
Har nu testat både Handcent och Go SMS pro eller vad det heter, samma problem med båda. Tänker att radbrytningar osv skulle bli rätt om man ökar/minskar storleken i typsnitt på inkommande SMS men fortfarande ingen skillnad... O_o

Vad är problemet? Att man har HTC och inte Iphone?

Låter som att dom skickar ut tecknen i fel format (UTF-8, iso-8859-1 etc) eller anger ett format men skickar i ett annat.

Använder dom nån htmlkod i sina sms? Vet inte om detta är nåt iPhone kanske stöder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in