Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-06-03, 19:05
Medlem
MindWalker86s avatar
Hej, har flyttat till Kalmar nyligen. Bodde tidigare i Sthlm, jag har nu under veckors tid letat och letat. Gått på de få ställen i Kalmar som finns och frågat/pratat utan att hitta minsta lilla gram....

Så var är Kalmars "platta" eller "avenyn"

Obs: Uppfatta ej tråden/inlägget som kranfiske. Det jag vill vetta är vart likasinnade personer brukar spendera tiden på i denna stad.
Senast redigerad av MindWalker86 2011-06-03 kl. 19:10.
2011-06-03, 23:08
Medlem
Guildmasters avatar
Konsum, Norrliden. Nuff said
2011-06-03, 23:18
Medlem
Min första tanke var väl också Konsum i Norrliden alternativt Berga Centrum med omnejder. Man lär ju inte direkt hitta några på larmtorget.

Tvivlar på att det finns några speciella hangouts för dessa personer, utan i Kalmar/Öland gäller det att känna rätt personer. Därför kan det vara svårt för nyanlända att hitta något.

Men Kalmars mindre trevliga förorter samt Borgholm på Öland är vart du ska leta, där finns det en hel del folk som har eller kan få tag på diverse substanser.
2011-06-04, 00:33
Medlem
Guildmasters avatar
Det ska noteras att knark och dylikt ökar drastiskt i Borgholm under sommarmånaderna i samband med turisternas intåg.
2011-06-04, 15:43
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvorek
Min första tanke var väl också Konsum i Norrliden alternativt Berga Centrum med omnejder. Man lär ju inte direkt hitta några på larmtorget.

Tvivlar på att det finns några speciella hangouts för dessa personer, utan i Kalmar/Öland gäller det att känna rätt personer. Därför kan det vara svårt för nyanlända att hitta något.

Men Kalmars mindre trevliga förorter samt Borgholm på Öland är vart du ska leta, där finns det en hel del folk som har eller kan få tag på diverse substanser.

Ok, var förbi där idag men hittade inget tyvärr. Får väll ta och göra ett nytt försök senare.
Vilka är de mindre trevliga förorterna?

Vill ni ej skriva i tråden så skicka pm.

Mvh MindWalker86
2011-06-04, 15:46
Medlem
D.Khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Ok, var förbi där idag men hittade inget tyvärr. Får väll ta och göra ett nytt försök senare.
Vilka är de mindre trevliga förorterna?

Vill ni ej skriva i tråden så skicka pm.

Mvh MindWalker86

Som det skrevs tidigare, har aldrig varit med om att det står folk ute o viskar till dig. Kontakter är nog det som behövs och när du väl har dom så finns det gott om skit där ute.

Lindsdal, Berga, Norrliden och Smedby är dom orterna där det huserar mycket skumt folk. Lindsdal är det, vad jag vet mest bara unga som rullar runt med dödsknarket.
2011-06-04, 16:40
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Khan
Som det skrevs tidigare, har aldrig varit med om att det står folk ute o viskar till dig. Kontakter är nog det som behövs och när du väl har dom så finns det gott om skit där ute.

Lindsdal, Berga, Norrliden och Smedby är dom orterna där det huserar mycket skumt folk. Lindsdal är det, vad jag vet mest bara unga som rullar runt med dödsknarket.

Ok tack, blir en liten runda någon dag då.
2011-06-08, 23:45
Medlem
MindWalker86s avatar
Tja, har nu hängt runt norrliden, det närmsta jag kommit över är en omgång stryk, av dvs dödsknark hatare, så tvivlar starkt på att det är rätt ställe att leta på här. Några andra seriösa förslag, på vart man ska leta?
2011-06-09, 22:29
Medlem
Jag har gått på folkhögskolan på öland rätt nyligen så jag har lite erfarenhet... Förutom det uppenbara, kontakter, så har jag hört att i nybro går det alltid - dock har jag inte testat detta (det är ju en bit men billigt och enkelt med kustpilen). Sedan antar jag att under sommaren borde det gå i borgholm?

Men jo en kompis som bor i kalmar och som ofta hjälpte mig påstår att även han har svårt nuförtiden. Sedan är det dyrt också - jag kunde iofs få tag på schysst afghan med jämna mellanrum och orange haze, men då för typ 650-700 femman...

Annars har jag faktiskt lyckas få en kontakt under en kort period via KM (om du vet, ligger på stora gatan om man går förbi torget vid stationen, fjortishak med 25kr storstark på onsdagar.) fast han var i princip nazist

Så ja, det är lite bökigt.

Hoppas det löser sig!
2011-06-10, 14:12
Medlem
snowgoons avatar
Leta inte i förorterna dom blåser dig direkt
iaf berga och norrliden

edit: kolla nybro där bor alla pundare så de blir inte svårt att hitta en rökbit där.
du är där på en kvart med tåg.
2011-06-10, 16:58
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transient
Jag har gått på folkhögskolan på öland rätt nyligen så jag har lite erfarenhet... Förutom det uppenbara, kontakter, så har jag hört att i nybro går det alltid - dock har jag inte testat detta (det är ju en bit men billigt och enkelt med kustpilen). Sedan antar jag att under sommaren borde det gå i borgholm?

Men jo en kompis som bor i kalmar och som ofta hjälpte mig påstår att även han har svårt nuförtiden. Sedan är det dyrt också - jag kunde iofs få tag på schysst afghan med jämna mellanrum och orange haze, men då för typ 650-700 femman...

Annars har jag faktiskt lyckas få en kontakt under en kort period via KM (om du vet, ligger på stora gatan om man går förbi torget vid stationen, fjortishak med 25kr storstark på onsdagar.) fast han var i princip nazist

Så ja, det är lite bökigt.

Hoppas det löser sig!

Citat:
Ursprungligen postat av snowgoon
Leta inte i förorterna dom blåser dig direkt
iaf berga och norrliden

edit: kolla nybro där bor alla pundare så de blir inte svårt att hitta en rökbit där.
du är där på en kvart med tåg.

Ok, tack.. De får bli en sväng mot Nybro då och kolla läget. Antar att de e centrum där ni syftar på, har hört att de e rätt liten stad/by.
2011-06-10, 22:30
Medlem
SovandeNINJAs avatar
Polisen lurar runt hörnet I Berga.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in