Ska definiera lite hur jag hade tänkt mig. På bilden ni såg, ungefär så fast utan själva disken. Alltså bara det bakre partiet, hade tänkt att det skulle bli ett hörnskåp, alla delar är 2m höga.
Mittersta skåpet ska bestå av (uppifrån sett) 90cm med bl.a annat glasdörrar, och spegel längst in. 40cm hyllplan och 70cm skåp med dörrar. Har funderat på att sätta speglar bakom alla öppna plan, men det kanske blir för krångligt?
Kan lägga upp en snabb ritning om någon vill. Nedre delarna av det vänstra och högra skåpet ska bestå av (uppifrån sett) 50cm hyllplan, 40cm hyllplan, 40cm hyllplan och 70cm skåp med dörrar. Dessa två delar ska vara 120cm breda och ungefär 30-40cm djupa.
Det var i stort sett allt om ritningen. Angående verktyg så är det klart att jag har tillgång till "det vanliga", dvs borrmaskin, såg, hammare, skruvmejsel och så vidare. Trodde du menade lite ovanligare verktyg när du frågade
Vad tror ni? Kommer det lyckas? Kommer det bli stabilt? Självklart kommer det väl bli förändringar i ritningen eftersom det ska vara en gavel längst ner och så. Vad tror ni att det kommer kosta allt som allt?
Tack för hjälpen
edit: Glömde fråga, är det svårt att måla MDF? Vill helst ha det svart. Blir det ett problem tror ni?